Electrostress

Ik denk dat er wel degelijk een reden is geweest dat ik gezondheidklachten heb gekregen. Zonder deze klachten had ik bijvoorbeeld 2.5 jaar geleden nooit Mike ontmoet. Eigenlijk ben ik dus ook wel best dankbaar voor mijn probleempjes. Had ik dit niet gehad dan was ik nu nog steeds een onnadenkende bierzuipende frikandellenetende onwetende supermarktjunk geweest. In de afgelopen 2 jaar heb ik meer geleerd over het leven dan in al die 23 jaar daarvoor. Ben er dus heel blij en dankbaar voor, al vind ik dat het ook wel een keer tijd wordt dat ik weer 100% gezond ben :D

Evan

 
Dat is dan nog straling van apparatuur,maar dan heb je ook nog eens ondergrondse straling van bv wateraders.

In de Paleowereld zijn er ook veel die zweren bij zoveel mogelijk op blote voeten lopen in de natuur. Dit is dus iets wat ik absoluut NIET meer ga doen! Maakt me niet uit hoe goed t is,maar ik ken de keerzijde vd medaille. (waar meestal geen woord over wordt gerept.)

In bv dat gras,waar je dan zo lekker met je blote voeten door loopt,gaan ook veel teken schuil...die zich zo lekker op je voeten/enkels laten vallen,zich volzuigen en jou met gif injecteren en vervolgens weer loslaten zonder dat je er ooit erg inhebt. Totdat je jaren later erachter komt dat je de ziekte van Lyme hebt....

Dat soort berichten gaan bij mij dus een beetje de haren van overeind staan.

 
@ Pinklady,

Je pakt dit goed op, daar ben ik blij mee. Het is niet mijn bedoeling je depri te maken met bijvoeglijke naamwoorden als 'uitgeput', 'uitgehongerd' en 'ontaard'. Ik probeer je met deze woorden gewoon een spiegel voor te houden, want pas als je een probleem erkent kun je er ook iets aan doen.

Die eerste twee termen moet je letterlijk nemen, die derde behoeft wellicht enige uitleg. Met 'ontaard' bedoel ik uiteraard niet dat je een asociaal individu bent. Van Dale definieert dit woord als 'zijn goede of ware aard verloren hebbend'. Deze definitie geldt zo'n beetje voor de gehele westerse bevolking, dus voel je niet persoonlijk aangesproken! Ik bedoel hiermee natuurlijk dat je het contact met de aarde hebt verloren. Dat is ook waar het woord oorspronkelijk vandaan komt. Denk ook aan 'aardig'.

Ik kan je aanraden te gaan tuinieren met zeemineralen. Hier ga je echt ongelooflijk veel lol aan beleven. Het is de meest luie manier van planten telen, want de goede voeding voor de planten doet al het werk! Het enige wat jij hoeft te doen is deze met een zekere regelmaat toedienen. Ik begrijp dat je een 'stadse' bent. Ik denk dat onderdeel van de gezondheids- en gedragsproblematiek de 'ontaarding' is die samengepakt zijn in een stad met zich meebrengt. Overigens ben ik als geboren en getogen Nijmegenaar ook een stedeling, maar ik kan je vertellen dat toen ik in 2007 voor het eerst mijn handen in de aarde stak dit een zeer bevrijdende en aardende ervaring was. Ik kweekte toen tarwegras op zeemineralen in bakjes op mijn balkon. Lees hier mijn ervaringen:

http://www.fonteine.com/zeemineralen.html

http://www.fonteine.com/we_zijn_1.html

Wat betreft je gedachten over vroeg sterven die je soms hebt, ik heb zojuist al in de topic The Mood Cure aangegeven dat (jawel, de wonderen zijn de wereld nog niet uit!) LDN wel eens iets voor jou zou kunnen zijn.

@ Dirtsa,

Het probleem dat Price identificeerde, waarom mensen in de westerse wereld ongezond zijn en de primitieve inheemsen die hij bestudeerde niet, is dat deze laatsten maar liefst TIEN KEER ZOVEEL vetoplosbare vitamines tot zich namen ten opzichte van de gemiddelde Amerikaan van zijn tijd (1939). En toen at men vetter dan nu! Wat zou nou het cijfer zijn in het lowfat-tijdperk dat vanaf de jaren 1980 is ingezet? 20 keer zoveel? 50 keer zoveel? 100 keer zoveel?

MS wordt geassocieerd met een tekort aan vit. D. Dat is dus een van die vetoplosbare vitamines waar Price zo'n belang aan hechtte. De andere drie zijn vit. A, E en K. Deze moeten allemaal in DIERLIJKE vorm tot ons worden genomen. Jij kan dus wel zelfgeteelde groenten hebben gegeten en al 16 jaar biologisch vlees, maar hoeveel mineralen zaten er in die groenten en hoeveel VET in het vlees? Volgens het Voedingscentrum horen we maximaal 30% verzadigd vet te eten. Volgens Price begint het pas met 30% en kun je tot wel 80% verzadigd vet eten! Het Voedingscentrum maakt ons ziek, we kunnen het beter het ONDERVOEDINGSCENTRUM noemen! Al deze problemen zijn het gevolg van ondervoeding. Daarom hamerde Price voortdurend op ruim voldoende hoeveelheden vet en mineralen.

Mike

 
Ik weet het Mike, maar soms, gelukkig niet altijd hoor, zie ik de meesten in mijn omgeving echt zoveel ongezonder leven, ook al tientallen jaren, en toch zijn zij, ogenschijnlijk, veel gezonder.

Ik lees veel over gezonde voeding en dergelijke, en vaak denk ik, zo leef ik altijd al, of al jaren, dat doe ik intuitief al, en dan bekruipt mij wel eens het gevoel: waar is het dan toch zo fout gegaan?

het lijkt mij wel handig dat te weten om dat aan te kunnen pakken.

Meer vetten is inderdaad wel iets wat ik aan het opbouwen ben, de rauwe melk lijkt weer goed te gan, zeker nu ik deze 's ochtends drink, na het water/soler/H202 en de groene thee.

Gisteren tussen de middag gebakken ei gegeten met 1 spelt kiemboterham(metje), dit ging ook erg goed.

De yoghurt lijkt de laatste tijd erg zwaar op de maag te liggen, dus deze even geschrapt.

Vit.D kan kloppen, ik ben erg blond/lichte huid en bleef bij voorkeur in de schaduw. Nog steeds trouwens, maar ik neem nu wel iedere dag levertraan.

De volgende pot die ik bestel is de versie met de boterolie.

 
Dirtsa,

Price identificeerde drie PERFECTE voedingsmiddelen: rauwe melk, vis en orgaanvlees. Over orgaanvlees vs. spiervlees het volgende citaat uit zijn boek:

Het viel mij op dat de Indianen grote nadruk leggen op het eten van de organen van de dieren, waaronder de wand van delen van het spijsverteringskanaal. Veel van het spiervlees werd aan de honden gevoerd.

Tegenwoordig doen wij precies het tegenovergestelde: wij eten het spiervlees en geven de organen aan de honden!

Mike

 
Ik ga ook aan de lever, vind ik overigens ook erg lekker, maar jaren niet gegeten. Ook aten wij vroeger regelmatig varkensniertjes, zalig vond ik dat. maar ook vele jaren niet meer gehad. Toch maar weer eens bestellen.

 
We gaan weer van electrostress naar orgaanvlees :lol:

Rauwe melk, vis en orgaanvlees dus. Rauwe melk drink ik al tijden niet meer, wel veel rauwe melkkefir en rauwe yoghurt. Vis eigenlijk maar 1x per week ofzo. Heel af en toe vind ik een harinkje wel lekker, maar als ik er 1 op heb dan heb ik ook weer voor een paar maanden genoeg gehad. Zalm probeer ik minimaal 1x per week te eten. Levertraan natuurlijk elke dag.

Maar dan dat orgaanvlees.. Alleen de gedachte al! Een tijd terug eens varkenslever gebakken. De geur die bij het bakken vrijkomt maakt me al bijna misselijk. Eigenlijk kan het me nooit gek genoeg, rauwe eieren, levertraan, grote hoeveelheden h2o2 enz vind ik prima, maar dit kreeg ik zelfs niet door mijn keel. Een klein hapje heb ik met veel moeite binnen weten te houden. We hadden ook hart en nier, maar hier ben ik niet eens aan begonnen.

Waarschijnlijk aten die indianen ook nog stukken rauw orgaanvlees?

Jammer vind ik dat. Zou het graag willen eten, maar het lukt gewoon niet. Soms vraag ik me af of wij ook wel aan die 10x zoveel vit A D E en K komen die al die natuurvolkeren binnen kregen.

Pas trouwens wel een stuk leverworst gekocht. Gek genoeg vind ik dit dan wel weer heerljk, maar hier zat dan wel weer natrium-nitriet in..

Evan

 
Mike,

Never mind, van zulk soort dingen word ik niet depri (althans, niet meer dan ik was), hoor. Zoals ik in het andere topic ook geschreven heb, kan ik er niet goed hoogte van krijgen of LDN iets voor me doet of niet. Daarnaast zal ik niet ontkennen dat ik leven met (de beperkingen van) mijn lijf soms goed zat ben en dat ik ooit ook wel randsuicidaal geweest ben. Ik vermoed dat dat bij mij komt door mijn zwakke bijnieren: wanneer het dagelijks leven me een beetje te veel wordt, dan wens ik best wel eens dat ik er niet meer ben. Of denk ik na over hoe ik er niet meer zou kunnen zijn. Wanneer ik het dan allemaal weer een beetje red, is dat ook weg.

Verder kan een spiegel wel handig zijn, hoewel ik van mezelf wel weet dat ik tot op zekere hoogte mezelf ook een spiegel kan voorhouden. Het probleem is alleen dat ik dat pas durf wanneer een ander het doet. Noemt iemand me lui, dan ben ik lui. Noemt iemand me uitgeput, dan ben ik uitgeput (hoewel dat wat moeilijker binnenkomt dan "lui zijn". Ik ben het stadium waarin ik mezelf uitgeput noemde allang voorbij. Dat voel ik nu niet eens meer. Wanneer ik ook maar een klein beetje verder gepusht word, wanneer ik aan de rem wil trekken (en dan ben ik meestal ook al behoorlijk ver), dan geef ik vol gas. En zo ook nu nog. Op een gegeven moment geef ik zo veel gas dat ik geneigd ben vól de vangrail in te storten.

Op zich ben je niet de eerste die hiermee aangeeft dat ik iets moet veranderen. Na een stuk of 6 behandelingen (weliswaar voor een eetstoornis, maar dat maakt niet uit, want iedere keer kwam het "grenzen aangeven" naar voren) krijg ik het nog niet voor elkaar om voor mezelf op te komen. Stellen dat ik het nooit zal leren is erg definitief en neigt naar opgeven, maar ik moet wel toegeven dat ik hierin knap hardleers ben. Ongemerkt zelfs, want ik merk het meestal pas als ik echt te ver heen ben. Genoeg werk aan de winkel, maar soms weet ik echt even niet waar te beginnen.

Hoe je ontaard bedoelde, had ik inderdaad wel begrepen. Ik woon in de stad en kom er nauwelijks buiten, behalve in de trein (en soms auto) naar de volgende stad. Hoewel ik wel de neiging heb om me terug te trekken uit het echte stadse leven (omdat ik echt niet tegen de "lucht die daar hangt" kan), ben ik ook niet vaak in de natuur te vinden. Ik zal eens met die zeemineralen aan de gang kan. Eens even kijken of ik daarmee mijn moeders aardbeienkweekkunst kan overtreffen ;) Overigens gebruik ik Sole ook al voor mijn kruidenplantjes, maar ik ben echt een slechte plantenmoeder, want ik geef veel te weinig water. Oftewel: ze gaan vroegtijdig dood.

Evan,

Hoe krijg jij levertraan weg zonder problemen dan? Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar de paar keer dat ik het probeerde, kwam het er binnen een paar minuten met dezelfde vaart weer uit. Ik ben er dus mee gestopt. De lucht vond ik het probleem niet, de smaak wel. Dus ben wel heel benieuwd of jij zo levertraan inneemt? Of met iets?

 
Pinklady,

De levertraan heb ik nooit moeite mee gehad. Heel vies vind ik het niet, maar neem er meestal wel een hapje yoghurt achteraan, anders blijft die smaak de halve dag hangen. Ik had altijd de levertraan van Lovitran, deze vond ik altijd nog beter weg te krijgen dan de Blue Ice met kaneelsmaak. Al ben ik nu wel gewend aan de Blue Ice en vind ik deze ook geen probleem meer. De volgende keer neem ik denk ik wel de Blue Ice zonder toegevoegd smaakje. De Sinaasappel is helemaal smerig.

Mijn vriendin is trouwens nog veel gekker. Zij heeft altijd de Lovitran (nu van een ander merk) en neemt elke dag zo een flinke slok rechtstreeks uit de fles. Heerlijk vind ze het. Vorig jaar vroeg ze me nog: "Kun je die levertraan niet gebruiken om lekker in te bakken?" :lol:

Evan

 
Hahaha, oke dan. Soort zoekt soort, zeggen ze toch? Ik heb nu de neutrale, maar ik krijg hem (met de nodige moeite) wel doorgeslikt. Maar daarna, dan denk je eindelijk die vreselijk vieze (sorry, ik kan er echt niks beters van maken) weggewerkt te hebben, komt 'ie gewoon weer terug.

Dus nee, lekker kan ik het niet noemen.

 
Voor de smaak hoef je het niet te doen inderdaad. Ik verwerk de levertraan in de volgende yogurtsmoothie, dan proef je er werkelijk niets van:

volle biologische yogurt

zure room of creme fraiche

kokosolie of roomboter

3 theelepels donkere biologische honing

2 theelepels Sole

enkele druppeltjes 35% H2O2 (hooguit 4)

enkele druppeltjes Lugol's 5% jodium (hooguit 4)

1/2 theelepel levertraan met boterolie (Blue Ice Royal)

2 rauwe eieren

een volle eetlepel kaneelpoeder

een theelepel kardamompoeder

een kleine theelepel gemberpoeder

een kleine theelepel mosterdzaadpoeder

mespuntje kerriepoeder

mespuntje kruidnagelpoeder

mespuntje nootmuskaat

mespuntje komijnpoeder

mespuntje korianderpoeder

mespuntje karwijzaadpoeder

Evt. kun je hier nog aan toevoegen: rauwe biologische melk, verse zure biologische vruchten en biologische vruchtenjam zonder suiker (fruitbeleg).

Mike

 
Is het ook mogelijk een apart topic te maken waar dit soort dingen bij elkaar staan? De smoothies, zeezoout gebruiken inde tuin, ed. En dan zonder commentaar van iedereen?

Ik weet wel dat her en der van alles staat, dat ik het ergens gelezen heb, en dan kan ik zoeken wat ik wil, maar ik weet het nooit terug te vinden.

Of vraag ik iets wat ook weer erg lastig is?

 
Volgens mij is het op zich ook wel handig. Als ik moderator zou zijn, zou ik er zelfs een apart forumgedeelte voor maken.

 
Om straling te verminderen kan je denk ik alvast van gewone lampen naar led lampen overgaan en dan het liefst full spectrum led lampen, buizen monitoren en tv's vervangen door die platte en cactussen lijken ook straling weg te halen maar omdat het alle kanten op gaat zou ik niet weten hoe je de cactussen zou moeten plaatsen.

Ik ga dat apparaatje ook even bekijken waar jullie het over hebben en natuurlijk aarden.

Dat voelt altijd goed vind ik.Werkt goed.

 
O bah. Gelukkig heb ik weinig gloeilampen. Ik moet nog wel wat bedenken voor de laptop, daar zit ik op het moment te veel achter dus dat zal ook best zn negatieve invloed wel hebben. Maar er is ook zoveel interessants te lezen op internet! Hoe doen jullie dat? Ik heb wel ergens toemalijnsteen, die moet ik eens opzoeken.

 
Hier geen ervaring mee.

Maar weet je al wel dat je straling hebt, van welke type en hoeveel? Ik zou niet zondermeer prodcuten kopen zonder vooraf een meting te hebben laten verrichten. Dan weet je nl pas wat je moet/kunt inzetten om die specifieke straling voor jouw situatie te neutraliseren. Voor het zelfde geld koop je iets dat straling versterkt...

Daarbij kun je in je huis al heel wat zelf doen, draadloos bedraad maken, geen elektrische wekker, geen DECT telefoon, geen electrische deken, alleen randaarde stopcontacten waar je een lamp met dimmer op aansluit, etc.

 
@ Jeroen
Quote:
Als ik jullie was zou ik weer gloeilampen kopen, die zijn online nog wel te vinden. Spaarlampen veroorzaken vuile stroom, dat heel je elektriciteitsnet in huis kan vervuilen.

Niet alleen vuile stroom ook de verlichting zelf is niet ok.

@ Wommes Ja ik heb er ervaring mee niet van de site die jij meld alleen wel piramides meerdere in mijn huis van kristal en koper en merk wel goed dat de "slechte" energie weg is of "goed" is geworden.

@ Scheermes Ja klopt wat je zegt alleen als je in een straat woont of flat heb je wel degelijk ook last van de buren hoe goed je je eigen huis ook beschermt al zijn daar ook wel weer dingen voor/tegen maar daar ben ik zelf nog niet uit bv verf en plafonds.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.861
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan