Electrolytenhuishouding

ruud

New member
Met koffieklysma´s schijn je te moeten uitkijken dat je iemands elektrolytenhuishouding niet in de war schopt.

Klinkt leuk, en het heeft volgens mij iets met mineralen te maken, maar ik heb er geen verstand van.

Daarom dat ik het maar even in de groep gooi.

 
Ja, daarom is het verstandig om ook altijd wat keltisch zeezout toe te voegen aan je klysma. Dan vul je de electrolyten gelijk weer aan.

 
Heeft het met de elektrische lading van een cel te maken?

Ik blijf dat een lastig verhaal vinden om te snappen.

 
Misschien een goed idee om Mike eens te vragen om een alleen-lezen tekst te schrijven over de electrolyten-huishouding. Is voor mijn gevoel nog een gat in de markt... uuh ik bedoel, een gat in het bewustzijn... :)

 
Ja Dennis! Ik wil dat ook graag weten van Mike!!!

En dank Aschwin, dat ga ik binnekort lezen!

 
Okay goeie Aschwin. Ja meestal ga ik ook altijd eerst zelfstandig eens op onderzoek, maar deze keer kwam het niet in me op. Dat neemt niet weg dat Mike er meestal toch weer een hele andere draai aan kan geven dus ik wacht zijn aanvulling ook graag af. :)

 
Ja vind ik ook Dennis, Mike kan snelle verbanden leggen met wat hij al weet en het sluit dan denk ik ook makkelijker aan bij zoals wij dingen al met hem meebeleven ipv droge teksten in Wikipedia.

Ik vind het zo´n lastig verhaal.

Maar ik ga het binnenkort wel lezen, want ik stuit er telkens op.

 
DenniS, natuurlijk is niet alles op WikiPedia waar ;-)

Echter denk ik af en toe dat je met WikiPedia makkelijk kunt afstuderen op welk onderwerp dan ook. Zo uitgebreid gedocumenteerd. WikiPedia is volgens mij het resultaat van het oorspronkelijke idee om ooit internet te gaan bouwen en HTML te ontwikkelen.

Aschwin

 
Die aparte tekst komt nog wel een keer, mij ontbreekt vaak de tijd, niet de energie. 'Elektrolyt' betekent inderdaad: elektrisch licht. De cellen communiceren nl. op basis van lichtenergie, dus zeer snel en nauwelijks gehinderd door tijd en ruimte.

Dit verklaart waarom we razendsnel zeer complexe handelingen kunnen doen, zoals bijv. dansen of sporten. Als we de conventionele 'wetenschap' moeten geloven, die uitsluitend uitgaat van elektrische celactiviteit, zou dit allemaal veel te traag verlopen, omdat de cellen bij elkaar moeten zijn om elektrische activiteit mogelijk te maken en dus niet op afstand met elkaar kunnen communiceren. Op basis van lichtenergie kan dit wel en dit gebeurt ook, of men dit nu wil toegeven of niet.

Je moet het zien als een foto. Deze vergeljking kun je LETTERLIJK nemen. 'Fotografie' betekent: geschreven licht, ofwel vastgelegd licht. Door licht te 'vangen' in een foto krijgen we ogenscijnlijk een helder, samenhangend beeld. Door de foto echter vele malen op te blazen wordt het beeld echter alsmaar korreliger en zien we uiteindelijk uitsluitend pixels die elkaar helemaal niet raken. Deze holografische karakteristiek vertonen wij ook en ook onze moleculen raken elkaar niet, maar ze worden bij elkaar gehouden op basis van wederzjdse aantrekkingskracht (elektromagnetisme). Vandaar dat ons bloed is gebaseerd op ijzer. Vandaar ook dat de cellen met elkaar communiceren op basis van elektrisch licht: elekrolyt.

Elektrolyten zijn mineraalzouten. Het geeft dus aan hoe belangrijk mineraalzouten zijn voor je energiehuishouding, je zenuw- en spierstelsel, je organen en dus ook je hart en hersenen. En dan te bedenken dat we bang gemaakt worden voor zout!

Mike

 
Macrominerals are very important as electrolytes and the body uses electrolytes to maintain acid-base balance, fluid balance (homeostasis), and for normal neurological, myocardial, nerve, and muscle function. Neurons and muscle are activated by electrolyte activity occurring between the extracellular (or interstitial fluid) and intracellular fluid. During periods of stress and exercise electrolytes such as potassium are lost. Fluid balance is maintained by the concentration of electrolytes in cells, the space outside cells, and in the blood. If the concentration is low, fluid moves out, if the concentration is high, fluid moves in. The body can move electrolytes in and out of cells and the right concentration, electrolyte balance, is important for maintaining fluid balance. The kidneys help regulate the concentrations of electrolytes in the blood by excreting excess into the urine. If the balance of electrolytes is disturbed, such as a deficiency, serious disorders can result. http://www.psychologicalharassment.com/macromineral-and-acid-base-disorders.htm

 
mijn vader is hartpatiënt en helemaal op zoutloos gezet,
als ik dit hier zo allemaal lees dan huilt mijn hart want ik kan hem er niet van overtuigen sole te gaan drinken daarvoor heeft hij een rotsvast vertrouwen in zijn arts.


silvia
 
Duimpje misschien kun je hem een stuk tekst onder zijn neus duwen.
Wil hij ook geen Keltisch Zeezout in zijn eten? Als ik kook doe ik dat zonder zout en als het klaar is strooi ik over de warme groente zout.
Op de Duitse TV was iets over medicatie voor hartpatienten. Daar werden ze ook niet beter van.
Maandag en Dinsdag op NDR en WDR na 20.00 - Markt - Plietsch. Meestal gaat het over gezondheid.
 
Ik spoel mijn darmen iedere dag met water. Dat moet. Ik heb er nog nooit zout ingedaan. Klinkt verstandig om het wel te doen.
Dat hele electrolytenverhaal even snel gegoogeld. 1e indruk: ik snap er niets van.
Ik vraag me af of ik hier iets mee kan? Ik zal het uitleggen.
Ik heb geen impuls vanuit mijn endeldarm (die vult zich niet want is er niet ) naar mijn hersenen. Ik dacht, dan stimuleer ik mijn hersenen naar mijn darmen. Dat kan nl via acupunctuur en heb ik 6x gedaan. 3 uur naaldjes in mijn hoofd. Gewoon onderwijl zitten lezen. Resultaat? nee.
Ik ken iemand die heeft een implantaat in zijn rug om op die manier te ontlasten. Is een hele operatie en ga ik niet doen= allemaal te vinden op internet.
Ik dacht, misschien kan ik vanaf de buitenkant Tens gebruiken om een impuls te geven. Dus nu ook weer een soort acupunctuur met een Tens-apparaat. Niet geschoten is altijd mis. Wat ik probeer is nergens te vinden. Ik verzin het zelf en moet gokken of het iets doet ja of nee. Maar die electrolytenhuishouding met cellen die met elkaar communiceren. Klinkt interessant.
 
Dat hele electrolytenverhaal even snel gegoogeld. 1e indruk: ik snap er niets van. Maar die electrolytenhuishouding met cellen die met elkaar communiceren. Klinkt interessant.

Hoi Liesje, je cellen staan als een soort telefoonvezelnetwerk met elkaar in verbinding. De communicatie gaat dan via lichtsignalen (fotonen). Om die communicatie mogelijk te maken moet de balans goed zijn tussen de mineralen in / tussen de cellen anders gaat er vanalles mis.

Een goede mineralenbalans is ook een belangrijke voorwaarde voor de bewatering van je lichaam, anders kun je water drinken wat je wilt, maar je droogt toch uit.
Zie bijv. dit artikel: http://www.traceminerals.com/research/hydration_electrolytes
 
Hoi LVG, in grote lijnen had ik dat wel begrepen, niet goed verwoord in mijn laatste antwoord. Maar alsnog bedankt voor de uitleg.
Ik vraag me af of dit soort dingen (balans) te meten zijn.
Aan onze buitenkant kunnen we niet zien wat er van binnen allemaal mis is ja of nee. Tenzij er heel duidelijke symptomen zijn. Dus heb ik al enkele onderzoeken laten doen maar dat zijn dan de meest gangbare. En wij willen hier tot het gaatje.
En soms kom ik onderzoeken tegen die interessant zijn die zijn zoooo verschrikkelijk duur. Als er dan geen echte aanwijzingen zijn dat dat nodig is, nou ja - laat maar. Daar zullen meerdere forumleden wel tegenaan lopen. Verzekering betaalt niet.
 
hoi Liesje, mijn ervaring is, dat bijv. bepaalde bloedonderzoeken geen tekorten van mineralen in de cellen kunnen vaststellen. Dus men kan zo een verkeerd positief beeld scheppen. Haaranalyses worden ook wel gebruikt voor mineralentekorten vaststellen. Misschien helpen bepaalde resonantie-diagnoses ook goed. Ik ben even de namen kwijt van dat soort apparaten. Denk bijv. aan Asyra, maar er zijn er nog veel meer. Maar ja, vaak komt het toch allemaal op hetzelfde neer: magnesium, zinkn (als je problemen hebt met je immuunsysteem), in mijn geval vooral ook mangaan (maar ben ik de enige?), borium om de andere mineralen op te vangen, zwavel en kalium. Daar maak je de grootste klappen mee.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.462
Berichten
491.800
Leden
8.625
Nieuwste lid
Muriëlle
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan