Electrolytenhuishouding

Een lekker fris dorstlessend drankje met dit hete weer. Gewoon water lest de dorst absoluut niet voldoende met dit weer bij mij. Je hebt inderdaad de electrolyten nodig voor goede hydratatie.

 
Leuk dat je weer meedoet, Janse! Mijn favoriete dorstlessende drankje is momenteel appelazijn met natriumbicarbonaat in Spa Marie Henriette (licht koolzuur). Heerlijk!

Mike
 
Good nutrition is key because a deficiency of vital metals will lead to their replacement by toxic metals in enzyme binding sites. Lead will replace calcium, for example, cadmium will replace zinc, and aluminum and nickel will replace magnesium and manganese. These substitutions will allow a certain degree of vital enzyme function, but in time lead to physiological dysfunction. http://www.westonaprice.org/health-topics/mad-as-a-hatter/

Aan je tekorten of bijv. allergieen, als je ze kent, kun je ook wel je zware metalenbelasting aflezen.
Bijv. ik heb een tekort aan mangaan vastgesteld met electro-acupunctuur: e-steck scan: dat kan dus te maken hebben met aluminium en nikkelbelasting. Ik weet zeker dat dat bij mij een rol speelt.
Als ik magnesium suppleer dan betekent dat ook dat aluminium en nikkel eruit gegooid worden bij mij: ik krijg gelijk een enorme jeukhuid van de combi magnesium-borax.
Ik heb/had een nikkelallergie, te merken aan de reactie van mijn buikhuid op de riemgesp (moest ik nog een betere oplossing voor vinden).
Nu echter merk ik dat die uitslag weggaat ondanks dat die gesp toch nog steeds tegen mijn buik aanzit.
Vreemd!
Komt het door de borax? (verbetert magnesiumopname).
Komt het door de acupunctuur en/of de Chinese kruiden?
Door de magnesiumchloride?
En ik suppleer ook bewust mangaan op het moment na de vaststelling van het tekort.
 
Nikkel is een metaal dat we beter zoveel mogelijk uit de buurt kunnen houden. Daarom maak ik ook zo min mogelijk gebruik van RVS in de keuken, er zit 8 tot 10% nikkel in de meeste RVS gebruiksvoorwerpen. Er is ook RVS zonder nikkel, dat kom je niet zo vaak tegen.
 
Ik gebruik geëmailleerde pannen en een ijzeren koekenpan.
Nikkel laat zich door een magneet aantrekken, maar ijzer ook. Met een magneet kan je dus geen onderscheid maken of in staal ook nikkel zit of niet.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.462
Berichten
491.800
Leden
8.625
Nieuwste lid
Muriëlle
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan