Eindelijk aan de grote klok?!

G

Guest

Guest
een arts verteld over de schadelijke gevolgen van tarwe......

www.cbsnews.com/8301-505269_162-57505149/modern-wheat-a-perfect-chronic-poison-doctor-says

 
Interessant filmpje, geloof dat ik het boek nu toch echt eens op de kop moet gaan tikken!

 
Het gaat over de tarwe van nu die gemodificeerd is in de jaren 60/70 (hoop dat ik dat goed heb) Waar dus nog weer een ander stofje in zit dat net zoals een soort drugs werkt en allemaal klachten kan veroorzaken. Even heel kort gebonden.

Volgens mij bestaat dat boek al een tijdje, ik heb wel eens over zoiets gehoord. Is wel slecht nieuws voor de farmaceutische industrie, als mensen stopen met die rotzooi eten kunnen ze een stuk minder medicijnen verkopen, aww (sarcasm alert).

Ik spreek uit ervaring nu dat ik geen brood meer eet gaat het steeds beter met mijn diabetes en mijn spieren en gewrichten.

Eten in America is trouwens helemaal een ramp, elke keer als ik geweest ben val ik gewoon af omdat ik er gewoon niet zoveel eet, alles is veel te zoet en veel te vet en dan niet de goede vetten en veel te groot. Ik heb soms met verbazing gekeken hoe sommige mensen een portie naar binnen kunnen werken daar. Hier in een restaurant kan ik aardig mijn portie op, daar (in Texas) kwam ik niet verder dan een derde, misschien eens de helft maar dan houd het op.

 
Dag Kavana,

Heel interessant verhaal waar ik niet vreemd van opkijk. Er wordt achter de schermen heel wat gelobbyed. Zo heb je in Vlaanderen de Boerenbond die in alle vooraanstaande politieke partijen haar vertegenwoordigers heeft.

Mag ik even weten of je geheel broodonthouder geworden bent of ben je overgeschakeld op brood van andere granen ?

En is er iemand die kan vertellen welke granen er niet gemodificeerd zijn ?

 
Ik ben er geheel mee gestopt. Ik weet ook eigenlijk niet goed wat wel kan. En koolhydraat arm werkt goed bij mij.

 
wat wel kan is max 100 gr drooggewicht aan: witte rijst, quinoa.boekweit,gierst,amaranth.

Ik merk dat ik niet heleamaal kh arm kan verdragen, ik zit op ongeveer 50 gr drooggewicht per dag.

 
Het boek Wheat Belly van Dr. William Davis wordt steeds populairder. Deze cardioloog heeft ook een weblog waar hij communiceert met lezers en geïnteresseerden: wheatbellyblog.com.

Davis is van mening dat granen sowieso niet helemaal goed zijn, maar met tarwe is volgens hem veel mis. Het is niet genetisch gemodificeerd, maar er zijn wel dusdanig aanpassingen aan gedaan dat het niet meer de tarwe is die door onze grootouders werd gegeten. Bovendien schijnt de lectine in tarwe problemen te geven en zo zijn er nog wat punten (verslavende stofjes die ervoor zorgen dat je snel weer honger hebt, hoge glycemische index...).

Ik heb veel getuigenissen gelezen van mensen die hun gezondheid hebben kunnen verbeteren en ik heb iemand in mijn omgeving die nu moeiteloos afvalt en nauwelijks nog last van maagzuur heeft en de medicijnen daarvoor na jaren kan laten staan.

Voor wie niet zonder granen wil, is speltbrood wellicht een goede optie.

 
ja...maar W. Davis heeft het ook verknoeid op z'n blog..hij schreef dat real butter

slecht was.

Sinsdien zie ik alleen nog maar recepten staan..waarin hij cocosmeel en stevia

gebruikt...

Dia.

 
Hee, dat hij zo over echte boter dacht, wist ik niet. Ik geloof dat hij wel een voorstander van kokosolie is.

 
@Dirtsa
Quote:
Ik merk dat ik niet heleamaal kh arm kan verdragen, ik zit op ongeveer 50 gr drooggewicht per dag.


Waaraan merk jij dat kh arm niet gaat? Wat voor seintjes krijg je?

ratel

 
Wanneer ik voor mezelf kan spreken dan kan ik ook niet kh arm verdragen ivm telkens gewicht verlies wat niet nodig is en daarbij de extra "klachten" omdat ik dan op/of net onder mijn energie nivo ben en dus niet goed voel/functioneer terwijl ik verder wel degelijk houd aan het voedselpatroon wat/hoe het hier wordt weer gegeven, daarom eet ik nu 2 sneetjes zuurdesem met flink boter/vet en ei en avond rijst of bataat naast de 2 smoothies.

 
Ik leef altijd op het randje, en ik kan net zo gemakelijk aan de goede kant vallen als het ravijn in. KH arm duwt mij binnen een paar weken over de rand.

Ik heb 3 maanden lang gegeten nav terry wahls dieet, ook ms patiente die zelf heel veel baat had bij dit dieet.

Ik ben zo erg achteruit gegaan bij dit dieet, steeds minder spierkracht en nog minder energie. Ik heb het idee dat ik daar nog steeds niet helemaal bovenop ben.

Ik eet dus iedere dag wel wat koolhydraten, honing, beetje rijst of quinoa, wat boedweitvlokken in de yoghurt.

 
Bij mij net zoals bij Dirtsa. Als ik te weinig KH eet, houd ik geen energie meer. Ook mijn spieren voelen dan eerder pijnlijk aan. Ik zit nu op ongeveer 100 á 150 gr. KH per dag. (Ik weeg het niet altijd af) Ga ik lager, crash ik binnen een paar dagen. (Helaas)

Het duurt dan weer een tijdje voordat ik me wat energieker voel.

Het rare is, dat als ik te laag in KH ga, ik in gewicht aankom. Eet ik weer wat KH, dan stabiliseert zich dit weer.

 
Boschje,

Jij geeft aan dat je de koolhydraten niet zo precies afweegt maar 100 gram is het omslagpunt waardoor je in een vetverbranding kunt komen. Als je meer gebruikt dan 100 gram (droog gewicht) per dag dan kom je dus nooit in een vetverbranding.

Ik neem aan dat jij ook daar naar toe wilt?

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.738
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan