Ego

Toen ik jaren terug verwikkeld zat in mijn eetprobleem, ging ik een vergelijkbaar traject in als wat Mike nu doet. Mijn dwangmatige probleem oefende bruut geweld uit op mijn lichaam en geest. Het kwam voort uit geestelijke en emotionele honger en gevoel van doelloosheid.  Die stap heeft me gered.

Heel langzaamaan heelde mijn enorme honger naar aandacht en werd de leegte gevuld die ik probeerde te vullen door mij vol te proppen met voedingswaren om het daarna er weer uit te gooien.
Ik moest toen ook erkennen dat ik zelf niet kon stoppen, een hopeloos leven leidde en mezelf aan het vernietigen was.

Ik was verslaafd, en elke verslaving is niet uit God. Ik maakte mijn lichaam stuk, een schepping van Hem. Met andere woorden, ik was niet een slachtoffer, maar deed het zelf en was erin verstrikt geraakt.

Toen ik dit zag en erkende, en beleed dat ik Hem heel hard nodig had, kwam ook de ommekeer en ging het met mij langzaamaan bergopwaarts. Mijn hart werd gevuld met Zijn Persoon, en ik weet dat Hij nooit meer zal weggaan.  Ook als ik zo nu en dan een stukje terug val.

En natuurlijk gaat het leven niet ineens altijd van een leien dakje, en hoewel ik me soms alleen kan voelen, bén ik het nooit meer. Mijn leven heeft zin omdat ik het voor Hem mag leven.

Dit geeft een geestelijke rijkdom die niet meer van mij weggaat. En het is de enige rijkdom die je kunt meenemen als je de aarde verlaat.
Geloof is voor mij allesomvattend. Dan is mijn ego niet belangrijk meer, hoewel het als een draakje zo nu en dan de kop opsteekt.

Faith, Feeling Afraid I Trust Him.
 
Oh trouwens, wel een toevoeging. Ik heb het in mijn bericht over de gemoeds toestand van dus persoon en de zender. Mijn bericht is niet bedoeld na aanleiding over het vrouwen gedoe die in de aanval gaan. Maar algemeen. Man en vrouw. De persoon zelf dus.
 
Binc, waar heb je gelezen dat ik anti-wapf ben en dit nooit zal adviseren? Voordat jij met wapf aankwam, heb ik dit woord namelijk nergens getypt. Het is geen voedingstopic, maar in het kort: ik ben vóór voedzame voeding, zoals bouillon, soepen, zuivel, etc. zoals wapf dat adviseert.
 
Heel interessant allemaal.

Wat is het ego?

Is dat iets wat we hier op aarde ontwikkelen, is het er al voordat we op aarde komen, blijft het na onze dood ons kenmerken?

Allemaal vragen waar we het antwoord nooit zeker op zullen weten. Zeker is dat het ons kenmerkt in ons aardse zijn. Aards is materieel en ego is ook het IK, dat wat we kenmerkend zien voor onze energiefrequentie als afscheidend deel van het Al. In die zin is het dus echt aards, want we menen het te bezitten, het is van ons, het kenmerkt onszelf.

Toch denk ik dat we dit ego niet geheel afleggen als we sterven. Ook al verenigen we onze eigen frequentie met een groter geheel, toch denk ik dat we een eigen kenmerkende frequentie blijven behouden. Dus zelfs het ego nemen we mee naar de non-dualiteit. Die non-dualiteit bestaat dan toch uit kleine afzonderlijke deeltjes, kleine vonkjes, lichtvonkjes, die samen de lichtstraal vormen. net zoals de het kleurenspectrum opgebouwd is uit verschillende schakeringen en toch uiteindelijk samen de kleur wit licht vormen, zo blijven wij ons ook onderscheiden. Dat moet ook wel, want onze aardse reizen vormen ons en vormen ons ego, ons bewustzijn, onze ziel en geest samen. We worden net zolang gevormd totdat we dezelfde frequentie hebben als het witte licht en dus 'verlicht' zijn. En toch zijn we nooit het licht, maar blijven vonkjes.

Daarom denk ik dat het goed is om je ego te erkennen en herkennen en tevens te waarderen. dat is wat ons uitmaakt, anders maakt dan de rest. We kunnen veilen aan ons karakter en daarmee andere gedragseigenschappen ontwikkelen ontstaan door andere overtuigingen. Maar ons ego nemen we mee, want namelijk die gehele geschiedenis vormt ons ego.

Zo, dit kwam als het ware vanzelf op papier.

Dorothé
 
Ssrdam waar heb jij gelezen dat in dat geschreven heb? Jou woorden die ik belicht heb.




Voor mij persoonlijk hebben low-carb en een paar leverreinigingen averechts uitgepakt en ik zal deze zaken dan ook niemand aanraden

 
Interessant en herkenbaar verhaal, Sio. En zo heb ik van meerdere mensen vernomen dat ze deze weg bewandelen. Geloof en overgave doet iets speciaals, voor mij is dat ook innerlijke rust.
 
Inderdaad, ik zal niemand zomaar low carb of leverreinigingen aanraden. Maar wapf is voor mij veeeeeel meer dan dat.
 
Dan kunnen we elkaar de hand schudden. Heb ik ooit lang geleden geschreven hier dat Wapf een geloof is voor mij. Men zal van goede huize moeten om het tegendeel te laten zien.
 
Ik denk ook dat WAPF meer dan voeding is. Het is spiritualiteit. Nl. het eren van de cirkel van het leven. Alles leeft dankzij elkaar en met elkaar. het past allemaal op elkaar en dat is het Goddelijke van het leven. De veganisten en vegetariërs zien deze cirkel niet en daarmee doen ze afbreuk aan de Goddelijke weg.

Dorothé
 
Dorothé, men kan er pas afstand van doen als aardse bezittingen los gelaten worden. Dat lukt denk ik pas wanneer men inziet in wat voor wereld we leven. Aardse belemmeringen meenemen naar een andere wereld of hoe men die dan ook wil noemen lijkt me niet de bedoeling. Daarom is de eigen geest je eigen god. En daarmee ook die voor anderen. In die context denk ik dat het wel mogelijk is dat het ego het af kan leggen als we sterven.
 
Hoi Binc,

Nee dat bedoel ik niet. Het ego is niet een samenraapsel van bezittingen. Wat ik bedoel zijn al onze ervaringen, gedachten, overtuigingen etc., die maken ons ego.

Eveneens wordt ons bewustzijn gevormd door deze schat aan ervaringen en dat bewustzijn nemen we mee. In hoeverre we daarmee 'verlicht ' zijn of nog door moeten leren, dat zal dan wel blijken.

Dorothé
 
Nee, dat bedoel ik ook niet. Ik heb het over aardse belemmeringen. Dus idd overtuigingen etc.
Ons bewustzijn kan ook bepaalde ervaringen gaan ervaren wanneer andere situaties ontstaan en dan worden het alsnog aardse belemmeringen. (in jou woorden overtuigingen en gedachten etc)
 
Hoewel ik het niet gelezen heb past dit misschien wel in dit topic.


https://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica/esp_sociopol_zion06.htm
 
Daarom is de eigen geest je eigen god.
Nee, dat is nu juist de Luciferiaanse illusie! Dit is het God-complex van het ego waar we juist van af moeten!

Mike
 
@sio, interessant om te lezen dat jij een eetstoornis had en een soortgelijk programma hebt gevolgd als waar ik nu in zit. Is dat programma de reden waarom je gelovig bent geworden? Ik vraag dat omdat AA ook verlangt dat je een Hogere Macht erkent.

Mike
 
Nee, dat is nu juist de Luciferiaanse illusie! Dit is het God-complex van het ego waar we juist van af moeten!

Ik heb geen idee waarom jij dat steeds zegt. Je geeft ook aan dat je God mag voorstellen hoe je die zelf wilt zien. Al is het een vliegend schip. Zo heb ik exact hetzelfde geleerd. Zelfs dat je deze een eigen naam mag geven en een eigen voorstelling. Het woord God zoals ik deze uitspreek moet je dan ook niet letterlijk nemen als God in de trans van God spelen.
 
Je mag een HOGERE MACHT erkennen op de manier zoals jij deze ziet. Wat je NIET mag is jezelf zien als Hogere Macht. Dat is een illusie die ze je via New Age voorspiegelen. 'Jij bent je eigen god'. Nee, dat ben je niet, je bent een kind van God maar jij dient Hem wel te dienen. Medeschepper OK, maar God zijn we niet en zullen we ook nooit worden. De AA stelt dat het ego leidt tot krankzinnigheid. Daar valt grootheidswaanzin ook onder. Het egp moet kapituleren en bescheiden en dienstbaar leren zijn!

Mike
 
Ja, daar ben ik het mee eens. Zoals ik zei, niet al te letterlijk nemen om voor god te gaan spelen.
Hier toch een redelijke passage uit het boek van mijn leermeester destijds. Maar sinds ik op de hoogte ben van al deze shit in deze godvergeten wereld ben ik mijn levensfilosofie hierin wel kwijt. Of het enigszins overeen komt met wat jij bedoeld weet ik niet.



Mijn missie is de visie van Benchi dat beschreven staat in dit boek dat ik van Benchi moet uitdragen aan mensen die het houvast in zichzelf en het leven kwijt zijn.
Op een nuchtere manier kan ik nu over zaken praten en filosoferen dat alleen voorbestemt lijkt te zijn aan religieuze leiders en wetenschappers in de Geestelijke gezondheidszorg. Niemand heeft een idee hoe blij ik ben met mijn bijna dood ervaring. Door deze ervaring ben ik ervan overtuigd dat er een andere wereld is die we pas echt mogen ervaren wanneer we zijn overgaan en waarbij wij dan worden begeleid en opgevangen door Geesten die reeds zijn overgegaan. Het is de wereld die ik na mijn dood wil ontdekken. Nu weet ik dat die blijheid die ik ervoer vlak na mijn operatie de echte hemelse blijheid was. Iedere dag ga ik weer aan de slag om de hemelse sfeer hier op aarde te creëren door in elke situatie tevreden, dankbaar, blij en gelukkig te zijn met wat ik heb en zo min mogelijk zal focussen op wat ik niet heb. Veel mensen hebben er geen idee van wat zij hebben en vooral wat zij in zichzelf hebben aan talenten en creativiteit. Mijn leven bestond van jongs af aan uit het zoeken, ontdekken en de logica van zaken op te sporen en vooral mijn gevoelens te willen bestuderen. Waar ik het meeste mee bezig was, was de vraag: wat heeft het leven voor zin? Waarom hebben mensen met het H.E.M. virus de macht in handen in de politiek, in de verschillende religies en in de commerciële wereld. Deze creaties van mijn gevoelens en inzichten zal ik meenemen als het zover is wanneer Benchi definitief mijn lichaam heeft verlaten. Nu weet ik dat we moeten leren ons voor te bereiden op het hiernamaals wat in grote lijnen inhoud is het loslaten van aardse bezittingen en aardse beslommeringen want dat kun je niet meenemen naar die andere wereld. Daarom willen we mensen leren HEM virus resistent te worden door niet op jacht te gaan naar aardse bezittingen en steeds meer te leren begrijpen dat het kostbaarste bezit wat jij hebt jouw eigen Geest is dat tevens jouw eigen G.O.D. is.
Wanneer we de menselijke Geest weer als een uit drie componenten bestaand geheel zien, namelijk de directie, het management en de uitvoerders, dan kunnen we op deze vraag, is er na de dood een hemel of een hel, er een antwoord op proberen te geven. We weten inmiddels dat gedachten omgezet worden in voorstellingen waarna deze voorstellingen door de Geestdeeltjes in het lichaam verwezenlijkt kunnen worden. Alles wat hier op aarde door de mens tot stand is gekomen is uiteindelijk begonnen met een impuls dat werd opgepikt door onze bewuste. Onze bewuste maakte het tot een gedachte welke werd doorgestuurd naar het Hallucinatorisch gebied die deze impuls omzette in een voorstelling welke werd gerealiseerd tot een bouwwerk, een schilderij, een beeldhouwwerk kortom alles wat de mens tot stand heeft gebracht. Als wij door onze manier van denken het resultaat van ons leven kunnen bepalen, dan zou het toch zeer aannemelijk zijn te veronderstellen dat we dat resultaat van ons denken, over wie we willen zijn, meenemen naar het hiernamaals. Als jouw manier van denken het resultaat heeft opgeleverd dat jouw leven hier op aarde een hel was, door welk resultaat zou jij dan na de dood in een hemel kunnen terecht komen of een hemel kunnen herkennen? Als je de hemelse blijheid hier op aarde, los van alle materie, nooit hebt ervaren of altijd van je af hebt geschoven en nooit geleerd heb te relativeren, hoe zou je dan na de dood wél een euforie of blijheid kunnen herkennen? Er lopen zoveel mensen rond die bang zijn om onafhankelijk gelukkig te zijn of niet weten wat onafhankelijk gelukkig zijn betekend.
Onwillekeurig zoeken ze weer de ellende op zodat ze tenminste
kunnen roepen: “Altijd ik, nooit eens een ander!” Het ligt toch altijd
aan mij. Wel ja, ik heb het tóch altijd gedaan of ik doe tóch nooit
iets goed.”
Als jouw leven hier op aarde met de meest simpele dingen al een
hemel is, dan heb jij jezelf getraind en voorbereid om je thuis te
voelen in een hemelse sfeer waar er totaal geen aardse materie is zoals geld, auto’s, dure huizen, dure kleding enz. Dan heb jij jezelf getraind om tevreden, dankbaar, blij en gelukkig te zijn met je hebt en niet focust op wat je niet hebt.

Nelson Mandela, één van mijn grote voorbeelden heeft in elk geval bewezen dat je zelfs in een gevangenis kunt werken aan je hemelse
toekomst. Nelson ging beslist niet bij de pakken neer zitten. Hij bleef optimistisch en vriendelijk. Hij hield het geloof in een apartheidsvrij Zuid Afrika vast. Het resultaat is ongetwijfeld dat Nelson Mandela in het hiernamaals Geestelijk door zal gaan in zijn zelf gecreëerde euforie. Met de voorstelling van een hemel, zoals de meeste mensen die nog steeds hebben, kan ik me niet verenigen. Ik kan het me niet voorstellen dat je in een tijdperk van de ruimtevaart nog steeds kunt beweren dat daar ergens achter de wolken een werkelijke hemel is.

Zou de hemel een tegendeel kunnen zijn van onze aarde zoals onze Geest een tegendeel is in ons lichaam?
In het gedrag van de mens bestaan er ook tegendelen maar in dit geval spreken we over tegenstellingen, zoals goed en kwaad, mooi en lelijk. Zo zal het hiernamaals ook wel uit twee gedeelten bestaan. Mensen die van hun leven een euforische hemel hebben gemaakt zullen wellicht zich helemaal thuis voelen in dat hiernamaals omdat het voor hen herkenbaar is. De mensen die van hun leven een hel hebben gemaakt of hebben laten maken, zouden dan een bijdrage geleverd kunnen hebben aan de negatieve kant van het hiernamaals. Een voorstelling van een Hel zoals de kerk mij dat had voorgesteld heb ik gelukkig losgelaten.
Zou de mens dan een keuze hebben aan welk deel van het hiernamaals
hij/zij na de dood de voorkeur aan kan geven? Ik denk dat wanneer
je deze filosofie begrijpt, je in elk geval kunt leren te kiezen voor de positieve kant.
Oefen daarom iedere dag tevreden te zijn, dankbaar, blij en gelukkig met wat je hebt, ook al is dat nog zo gering en focus je niet constant op wat je niet hebt.
Maak je de keuze met jouw Geest hier op aarde alvast een hemel te
creëren dan kun je dat resultaat in het hiernamaals herkennen.
Wat ik door mijn Universele bril zie is dat de keuze van leven te vaak
door anderen wordt bepaald zoals discriminatie, vrouwonvriendelijkheid,
racisme en verkeerde diagnoses, onderdrukking, trends enz..
Natuurlijk mag iedereen in een hemel of een hel geloven. Leef daarom onder het motto, leven en laten leven, dan kom jij wel in jouw eigen gecreëerde hemel.
Wat ik voor een voorstelling van een hemel heb wil ik nu nader uitleggen.
Wanneer we het aardse leven zouden vergelijken met het stadium van een rups dan zie ik hoe beperkt zijn wereld is. Een rups ziet in wezen alleen een takje waar hij overheen kruipt en prachtige groene bladeren waar hij driftig aan knabbelt. Dat is zijn wereld tot het moment van overgaan naar een andere fase, namelijk het leven in de cocon waar de Geest deeltjes van de rups weer werken aan een Intelligente Creatief wonder, de verandering tot een vlinder. Deze pas ontstane vlinder welke voort kwam uit de rups komt in een paradijselijke wereld terecht vol met bloemen en een zee van ruimte en geuren. Doordat de vlinder kan fladderen ervaart het een enorm gevoel van vrijheid. Het lijkt voor de vlinder wel een hemel. Wanneer hij rond fladdert langs een druk knabbelende rups dan weet de vlinder waarschijnlijk niet dat hij vroeger ooit een rups was. De rups ziet iets rondfladderen en heeft er geen idee dat hij later ook eens vlinder zal zijn. Natuurlijk gaat die vergelijking niet helemaal op. Dat er op deze aarde voor de rups en de vlinder en ook voor andere insecten er minsten twee dimensies zijn heb ik het vermoeden dat de Hemel zich juist hier op aarde bevind in een voor ons nog onbekende dimensie.
Zouden wij na de dood ook in een andere dimensie terecht komen net
als een vlinder? Als wij onze eigen Geest welke zich in ons lichaam bevind niet eens kunnen bevatten en de abstracte onzichtbare tegendelen niet kunnen aanvaarden dan is het moeilijke een andere dimensie hier op aarde voor te stellen. Is dat de reden dat de Geesten van overleden nog in onze nabijheid zijn en door bepaalde mensen met een speciale gave deze Geesten wel kunnen waarnemen. Gelukkig mag iedereen over een hemel of een hel denken zoals hij/zij dat zelf wilt maar maak er iets moois van. Kies je voor de Hemel, oefen dan die situatie al tijdens het leven hier op aarde voor te stellen en het al te beleven. Je kunt leren te relativeren en ook leren onderscheid te maken tussen wat wel en wat niet voor jou belangrijk is. Wat wel en wat niet de creatie van jouw hemel stuk kan maken. Laat je niet verleiden besmet te worden met het H.E.M. virus.
Over het proces van sterven hebben mensen er ook nog steeds angstige gedachten over. Ik heb door deze filosofie geleerd er anders naar te kijken, Jouw lichaam is een tijdelijke omhulsel net als de cocon van de rups. Wanneer je naar een nudistenkamp gaat dan is jouw Geest nog slechts bedekt door jouw lichamelijke omhulsel. Wanneer een dier gedood wordt door een roofdier dan wordt de Geest van een prooidier uit zijn lichaam weggejaagd en een roofdier leeft van het omhulsel wat dan achterblijft.
Nu het boek bijna aan het einde komt krijg ik de behoefte Lichaam en Geest nog simpeler voor te stellen. Dan wil ik het orkest van André Rieu vergelijken als onze totale Geest welke uit drie componenten bestaat.
1. De Dirigent André Rieu ook de Vader van zijn;
2. Zoon. De manager van het Orkest.
3. Het Johan Strauss-orkest ( de heilige Geest) De G.O.D. van het geheel.
Elke Geest van ieder mens bestaat uit drie delen en het Lichaam kun je in dit voorbeeld vergelijken met een vergankelijke Cocon. Natuurlijk kan iedereen zijn eigen symbool kiezen voor zijn eigen drie-eenheid.
Wanneer iemand sterft dan vertrek zijn Geest ook uit het lichaam.
Wanneer een nudist zijn kleren uittrekt dan ervaart hij/zij een gevoel van vrijheid in dat nudistenkamp.
Wanneer jouw Geest jouw lichaam voor goed heeft verlaten dan zal jouw Geest de Ultieme vrijheid voelen en komt jouw Geest in een Ultieme Nudistenparadijs terecht in jouw eigen gecreëerde hiernamaals. Daar wordt jouw Geest door niets meer bedekt en is het totaal los is van alle aardse materie en beslommeringen. Men stelt mij vaak de vraag; waarom zijn we eigenlijk heir op aarde? Volgens Benchi zijn we hier op aarde met onze beide hersen helften onze wensen, verlangens, verwachtingen en dromen via ons tijdelijke omhulsel het tot uitdrukking te brengen. Hier op aarde moeten we leren onze eigen dromen, wensen, verlangens en verwachtingen te realiseren en deze zuiver te houden door niet in de verleiding te komen de dromen van H.E.M. figuren die wij aangereikt krijgen te willen realiseren. Denk maar aan Jopie Huisman. Met onze organisatie G.O.G. Global Optimistic Generation kunnen we u daarbij helpen uw eigen droom te volgen en waar te maken en hoe je weerstand kunt bieden tegen de manipulerende signalen vanuit de buiten wereld.


 
Iedereen zou zich moeten afvragen waarom alleen religieuze leiders verstand mogen hebben van die
scheppende kracht en waarom bepalen zij voor
ons hoe we voortaan die kracht moeten noemen?
 
Het ego is dat deel van het denken waarmee jij je identificeert.

Zo begrijp ik het.

Het aards lichaam komt met specifieke eigenschappen.
Zoals denken. Het denken denkt. De vraag is met wat van hetgeen je denkt identificeer jij je.
Oordelen, verdedigen, twijfelen, schuldgevoel zijn indicaties hiervan.

Of om met de woorden van Byron Katie te spreken:  Who would you be without your story?
Het ego maakt de story. Is de story waar?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.925
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan