Eetstoornissen en vegetarisme

Boschje,

Niet oordelen is niet makkelijk. Sterker nog, ik betrap me er nog veel te vaak op en dan heb ik het nog niet over de keren dat ik het zelf niet zie.

Lees een willekeurig(e) krant, internetpagina of forum en het staat vol oordelen. Waar mensen zijn, zijn oordelen. Oordelen is simpelweg een houvast, een manier om de wereld te begrijpen en ermee om te gaan. Het is dus niet per se negatief te zijn. Mensen die niet in staat zijn te oordelen zijn ten dode opgeschreven. Denk bijvoorbeeld aan een verkeerssituatie, ook al heb je het daar over beoordelen: ook een vorm van oordelen. Niet oordelen is dus niet alleen niet makkelijk, maar eigenlijk ook onmogelijk.

Echter, in interactie met anderen probeer ik zo veel mogelijk oordeelsvrij te zijn. Niemand doet of zegt iets zonder reden en ik vind het heel interessant om te weten hoe die actie voor iemand in elkaar steekt. Oók dingen die ik totaal niet begrijp. Het is niet aan mij om de arrogantie te hebben daarboven te staan.

Overigens vind ik één ding in principe nog erger dan oordelen: veroordelen.

Maar nogmaals, mijn streven in deze haal ik bij lange na niet.

 
Wijze woorden Pinklady, mooi uitgesproken. Ik kan me hier volledig in vinden en bij aasluiten.

 
Ik zag een lijst met ingrediënten van vegetarische producten van Tivall.

Het viel me op dat er scharrelei-eiwit inzit.

Weten vegetariërs niet dat de snavels van scharrelkippen gedeeltelijk worden afgeknipt?

Is dat dan echt zo diervriendelijk als vegetariërs denken? Lijkt me niet!

 
Ik zat net eerdere aantekeningen door te lezen over vegetarierschap versus mensen met een carnivoor dieet: ik vind het persoonlijk typerend wat Nicholas Gonzalez -vermoorde holistische kankerarts- over deze verschillende menstypen vertelt: de vegetarier versus de vleeseter bedoel ik. Wel inzichtgevend voor mij persoonlijk. Dit is de bron: https://www.fatsforum.nl/topic/kanker-natuurlijk-genezen/page/5/#post-19647

Algemene stelregel: best een plant based diet voor kankerpatienten.

Balanced people doen het goed op rood vlees.

Leukemie : sommigen op rood vlees gezet.

Borstkanker: wordt op plant based diet gezet.

Sommige mensen zijn te basisch.

Allergieen komen bij mensen die te basisch zijn vaak.

Je kunt zien aan de problemen zien van mensen; vegetariers houden van regimen en schema´s en zijn agressiever.

Vleeseters doen het niet goed in de ochtend: zijn creatief zijn en niet georganiseerd.

Artists get depressed als ze geen vlees eten en worden te basisch.

Zoals hij het uitdrukt: het is zo tekenend. De creatieve mens is zoals die bedoeld is: dat is de vleeseter dus. Vegetarierschap hoort bij het menstype dat het makkelijkst te manipuleren is. Dat is het menstype met een neurotische inslag (terwijl wij mensen allemaal ook een psychotische kant hebben: het is maar net welke de meeste nadruk krijgt in een leven). Net zoals de autist en de anorexiapatient die als je het zo leest eerder vegetarier zal neigen te zijn (vanwege de sterk neurotische inslag met hun schema's en voorliefde voor inperking en terugkerende patronen etc.).
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.064
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan