Echte grasboter

Ook mijn vaste botermerk. In Duitsland koop ik zelfs de sussrahm-variant (met extra room). Ik geef niet graag deze boter op, het is de beste en zachtste (en geelste!) boter die ik ken. Gezien de gele kleur denk ik dat het allemaal wel losloopt, dus ik blijf bij Kerrygold!

Mike
 
Ben ik dan de enige die rauwmelkse boter koopt tegelijk met rauwe melk op de boerderij? Wat maakt deze boter beter dan de rauwmelkse boter?
Bij hoge uitzondering haalde ik uiteindelijk de kerrygold wel eens. Maar hij is toch echt minder van smaak dat de rauwmelkse vind ik.
 
Rauwmelkse boter is altijd beter, dat zegt ook'de WAPF. Ik kan er echter niet aan komen en Kerrygold laat bioboter ver achter zich qua smaak en kwaliteit.

Mike
 
Oké. Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat daar waar melk en kefir gehaald kan worden ook boter te koop is. Maar dan heb ik denk ik gewoon geluk. Maar begon nu even te twijfelen of de inzichten veranderd zijn voor wat betreft rauwmelkse boter. Gelukkig is dat dus niet zo. Ik heb 1 keer de gezouten boter van kerrygold gehaald maar vond dit echt niet lekker. Toch vreemd want deze zou toch met keltisch zeezout zijn dacht ik. Maar persoonlijk vind ik de gezouten variant te zout waardoor ik het idee heb dat er teveel zout in zit of misschien toch geen keltisch zeezout in zit.
 
Ik heb toch weer van Kerry gold gekocht en ook de geklaarde boter van hun.

Héy Mike bij welke winkel of keten koop jij dan die met extra room die heb ik nog nooit gezien.

Wel heb ik per ongeluk een keer de variant met raapzaad olie gekocht :s

Complotdenker
 
Ik maak het zelf. Tis ff een klusje maar eenmaal gegeten wil je niet anders meer. En uiteraard veel goedkoper dan dat je in de winkel kan kopen. Ff naar de biologische boer voor een paar liter room en je kan boter prima invriezen dus je kan heel gemakkelijk voor een maand in het voren maken.
 
Ik heb al echte grasboter gegeten en die was veel donkerder geel van kleur dan Kerrygold. Misschien heeft het procédé van boter maken (ghee is ook donkergeel van kleur) of het ras van koeien er ook iets mee te maken, maar mij overtuig je niet dat Kerrygold de moeite is om naar een ander land te rijden en het te kopen.
 
Bij ecoboerderij de Haan in Ingen is rauwmelkse roomboter (gemaakt van a2 melk) te krijgen. Erg goede kwaliteit. Heb een tijdje terug 10 kilo ingeslagen en in de vrieskist gelegd.
 
Die koeien van de Haan staan niet het hele jaar buiten maar eten wel het hele jaar door gras.
 
Tot voor kort kon ik nog geitenboter kopen tegen een redelijke prijs bij o.a. Jumbo.
Eko-winkel is erg duur.
Er is een mogelijkheid via www.Crisp.nl maar kan alleen via telefoon en een geinstalleerde app besteld worden. die ik niet heb.

Zijn er mensen die deze mogelijkheid kennen en is dit een oke verbinding?
Dan zou ik mijn kleindochter kunnen vragen.
 
Rauwmelkse boter is altijd beter, dat zegt ook'de WAPF. Ik kan er echter niet aan komen en Kerrygold laat bioboter ver achter zich qua smaak en kwaliteit.

Mike
Hoezo kan je er niet aankomen, heb je Matthijs wel eens gevraagd, daar haal ik rauwmelkse boter, op dit moment boter van de sophiahoeve in Warmond.
 
De Kerrygold boter is momenteel bij de Aldi in Duitsland in de reclame. Dus hopelijk lukt het ons deze week om in te slaan.
Verder, er wordt hier een rechtszaak genoemd tegen Kerrygold, maar niet hoe dit is afgelopen. Weet iemand daar meer van? En, ik zag op de site van Kerrygold, iets wat daar een aantal jaren geleden niet opstond, nl. dat de koeien voornl. in de wei staan.
Ook hebben wij een paar week geleden 4 verschillende pakjes boter naast elkaar gelegd: de biologische roomboter uit de supermarkt was het hardst en het minst geel. De Kerrygold was uiteraard het zachtst, maar de supermarkt boter uit Duitsland (Markenbutter) was ook redelijk zacht, naast de supermarktboter van de Jumbo. Dus die biologische roomboter, waar we het meeste voor betaalden, kwam er het slechtst uit.
 
de biologische roomboter van nu in de winkels is waarschijnlijk niet van rauwe melk gemaakt
zelfs eko heeft dat niet. nog niet zo lang geleden had eko het wel maar was de boerderij in brand gevlogen
Ooit had ik ook geitenboter via Jumbo (moest speciaal bestellen) maar is nu ook niet meer.
De geiten geven minder melk dan de koeien.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.537
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan