E-kookboek: Geef je ogen de kost Weston Price receptenboek!

Tanja

Well-known member
Goedemorgen lieve forumleden,

De vaste lezers en forumleden weten dat ik drie weken geleden mee ben gegaan op de cursus beter leren zien Van Karin Hogenboom van VolZicht als kok waar ik een week heb gekookt voor de gasten.
Het idee is toen ontstaan om de recepten die ik heb gemaakt te bundelen in een e-book. Dat is gelukt en ik ben best wel trots op het resultaat. Vanaf vandaag kun je het bestellen via de site van VolZicht: http://volzicht.nl/geef-je-ogen-de-kost/
Het boek is speciaal gericht op het helen van de ogen, maar de recepten zijn uiteraard voor iedereen gezond en geheel naar richtlijnen van Weston Price.
Dus mensen een Nederlands Weston Price Kookboek met heerlijke recepten voor bottenbouillon, kefir, glutenvrije traktaties en recepten met orgaanvlees!
 
Vandaag het Ebook binnengekregen en ben nu net erin aan het kijken.
Het Ebook ziet er geweldig uit en de info is ook van dien aard.
Proficiat met dit goede Ebook, Tanja.

Ik ga het graag uitproberen, of geef mijn vriend de instructies.

Dorothé
 
Dankjewel Dorothé, dat vind ik fijn om te lezen!
Nee Naïef, voorlopig is de enige optie om het zelf uit te printen.
 
Aan Tanja:

Ik heb het E-boek besteld en betaald (aan Volzicht). Hoe lang duurt het dan voordat je het kan downloaden? Heb al diverse mails en telefoontjes er aan gespandeerd, zonder antwoord tot op heden. Wil er graag mee aan de slag.


 
Ik had het 05.07.2016 besteld en 07.07.2016 gekregen.
Dus het duurt een paar daagjes. Het stond ook aangegeven, dat het een paar dagen kan duren.
Ik denk dat het dan wel na het weekend komt.
Dorothé
 
Eigenlijk zou je vrij direct het boek moeten kunnen downloaden na betaling. Ik zal het doorgeven, vervelend! Komt goed.
 
Savati, je mag ook mij even mailen naar info at gezondgestel.nl.

Als je na betaling niet klikt op terug naar website kan er wel eens een kink in de kabel komen heb ik begrepen.
 
Dag Tanja,

Met betrekking tot het helen van de ogen vraag ik me af of de BBB ook geschikt is voor ogen van kinderen die nog in ontwikkeling zijn waarbij het doel (naast veel geduld en d.m.v. leestraining oefenen) het wegwerken van een vertraagde leesontwikkeling is. Dit kon ik uit je link even niet halen terwijl ik bijzondere interesse in deze materie heb.

Hier gezien dat in zo'n geval het GAPS ondersteunend kan werken en ik vermoed dat je meer over de onderbouwing hiervan weet.
 
Hoi Vivianne, ogen hebben o.a. collageen en mineralen nodig, dus ja bottenbouillon is zeker belangrijk.
http://volzicht.nl/oogklachten/glasvochtloslating/glasvochtloslating-door-gebrek-aan-collageen/
 
Dit boek is toch om je ogen te helen? Zijn de recepten in dit boek anders dan Wapf voeding?
Aangezien ik last van mijn ogen heb, vooral mijn linkeroog die het al vanaf kind zijn niet doet, vroeg ik mij af wat er anders is aan dit boek dan de wapf voeding? Mijn oog verbeterd namelijk niet wapf helaas.
 
Hi Tanja,

Oke, ik dacht dat de voeding in dit boek het misschien iets anders was dan wapf.

Het probleem is dat ik al van jongs af aan een probleem heb met 1 oog. Of dat oog heeft een probleem met mij of zo.
Linkeroog functioneert niet. Het was in mijn kindertijd een min 2 cilinder. Moeite met ver zien.
Van mijn ouders moest ik altijd een bril. Ik wilde dat ding niet en had hem als het even kon niet op. later nog wel een keer gedragen maar kreeg er barstende koppijn van. Toen was het inmiddels al wel een min 3 cilinder. Ik kan dus eigenlijk maar met 1 oog kijken en dat is mijn rechteroog. Mijn linkeroog draait vaak weg. Als ik moe ben is die kleiner en soms kijk ik zelfs scheel. Dat laatste vind ik echt verschrikkelijk. Maar het laatste jaar voel ik ook een doffe pijn steeds boven dat linkeroog. Af en toe komt er een soort druk op te staan, zo voelt de pijn althans. Niet continue maar bij vlagen. Ik had gehoopt dat het met Wapf weg zou gaan maar helaas merk ik geen enkele verbetering. Hoopte ook dat de vitamine A in de levertraan dit enigszins kon verhelpen maar ook dat gebeurd niet. Dus nu vraag ik me af of ik niet toch zo een lelijk obstakel aan moet gaan schaffen...? Bril draag ik al jaren niet meer.
 
Oh ja, ik vergat erbij te zeggen dat ik vroeger ook een periode heb gehad dat ik met een afgeplakt oog moest lopen. Je weet wel, zoiets als wat piraten op hun oog hebben
 
De voeding is slechts 1 peiler van de Volzicht methode, van Karin weet ik dat er meer bij komt kijken. Op haar site vindt je vast meer informatie.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.472
Berichten
501.616
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan