Droge voeten en schimmelnagels

G

Guest

Guest
Hallo allemaal ik ben ff op dit forum aan het surfen, nu heb ik wat vragen. Ik ben pedicure van beroep, en ik kom tegenwoord zo heel veel schimmelnagels tegen dat willen jullie niet weten. Ook zie ik zulke drogen voeten met heel veeeel eelt en likdoorns en kloven. Kan iemand mij vertellen hoe dat komt?.Want een aantal jaren geleden was dit volgens mij nog niet zo erg als nu, ik denk dat 1 op de 4a5 mensen last heeft van een schimmelnagel(s).en wat kan ik die mensen nou adviseren ik bedoel schimmeweerde producten zoals daktarin is zo gekocht natuurlijk! Maar het komt ergens vandaan toch ik wil graag dat mensen de oorzaak aan pakken en daardoor dus ook bestrijden. Ik hoop op goede berichten.

Gr. Lizzy

 
Een voetenbad met oplossing waterstofperoxide! Ik weet alleen niet precies welke concentratie en hoe vaak. Maar het schijnt wonderen te doen.

 
Ik heb per ongeluk een keer 35% op deze nagel gedaan. Dit moet je nooit doen tenzij je pijn lekker vind :D. Dit bleef ongeveer een uur of 15 echt pijn doen, ontzettend brandend gevoel. Ik doe nu altijd de 3% rechtstreeks op de nagel.

 
Precies 3% en nooit 35% op huid dat gaat niet goed is niet voor niets dat je ook bij drinken wel 35% mag gebruiken maar dan wel met water erbij! daarnaast is het per persoon anders hoe die reageert, bv enkele druppels op mijn hand gehad dat was niet prettig voelde een beetje branderig en vervelde.

Ik dronk het ook op het werk en nu proef ik wanneer ik geen h2o2 gebruik nog steeds de h2o2 raar maar water heeft geheugen en ik ook lijkt wel. :D

 
Bij schimmelnagels ga er maar vanuit dat er ook veel schimmels binnen in de mens zit, zoveel dat het er oa bij de nagels al naar buiten komt. Natuurlijk wil je de schimmelnagels kwijt, maar als je alleen maar probeert dit via de nagels te onderdukken dan komt het op een andere plek wel weer naar boven.

Ik denk dat voetenbadjes met H202 3% verdunning prima zijn, maar de oorzaak ligt natuurlijk ergens anders.

Teveel suiker/koolhydraten bijvoorbeeld.

Dus aanpakken van de voeding, herstel darmen/lever etc.

kefir/yohur

Ik kijk er overigens niet vanop dat dit steeds vaker voorkomt, net als diabetes, kanker, etc.

Wat leuk trouwens Lizzy, dat jij probeert te achterhalen waar de oorzaak ligt, en dat het jou ook opvalt dat dit vaker voorkomt.

 
Hoi Lizzy,

Steek je licht eens op op mijn site www.voedingisgezondheid.nl en kijk dan even in de rubriek: juiste voeding.

Er is ook een rubriek schimmels en huid.

Het is dus een kwestie van voeding aanpassen. Wat Dirtsa zegt: suiker/koolhydraten/zetmeel inname verminderen.

Meer (dierlijke) vetten: vlees, vis, roomboter (ipv margarine), zuivelproducten (liefst van rauwe melk).

En H2O2 foodgrade (zuurstof) in je systeem brengen.

Lia

 
Huidklachten komen door een gebrek aan vetoplosbare vitamines, met name A en E. We eten te weinig verzadigd vet, daar komt het door. In plaats daarvan eten we zetmeel, suiker en koolhydraten en dat voedt schimmels. Ik ken een pedicure van de oude stempel en zij vertelde mij dat pedicuren vroeger kalknagels 'uitbruisten' met... #% waterstofperoxide!

Mike

 
Is er een verband met welke teen nagels verkalkt zijn, zoals bij de tanden die ook elk voor een ander orgaan staan. Eerst was mijn tweede nagel van me rechtervoet verkalkt daarna volgde mijn laatste nagel en vervolgens ging dit ook bij mijn linkervoet.

Mijn hand nagels zijn heel hard geworden, het waren van die slappe nagels die altijd scheurden en afbraken, wel heb ik nu hele lichte verticale streepjes, heb dit ook nog een betekenis??

 
Ik heb wat gevonden op meridianen, en het lijkt wel te kloppen.Dik gedrukte herken ik.

Activeert alle andere meridianen, reguleert de blaas. Bij blokkades kunnen urineretentie, incontinentie, moeilijkheden bij urineren, gevoel van slapte, problemen met het onderlichaam en prostaat, spit, klachten van de wervelkolom, beperkte beweging van de heupen en pijn bij het buigen van de knieën ontstaan. Op emotioneel gebied: rusteloosheid, problemen met zelforiëntatie, zelfbewustzijn, innerlijke rust en uithoudingsvermogen. Het beginpunt ligt naast het oog, aan de binnenkant, en het eindpunt ligt bij de kleine teennagel aan de buitenkant. Yang-energie.

Reguleert m.n. de maag en de spijsvertering. Bij een blokkade kunnen oprispingen, winderigheid, allergieën, astma, problemen met knieën, enkels en kaakgewricht, pijn in de lies en kiespijn. Op emotioneel gebied: nerveuze spanningen, ergernis, prikkelbaarheid, teleurstelling en gebrekkige innerlijke harmonie ontstaan. Het beginpunt ligt onder het oog en het eindpunt op de voeten op de tweede teen.

En de verticale streepjes heb ik ook gevonden op de site. :oops:

 
Ik wil het even voor de zekerheid weten, maar kun je tijdens de zwangerschap ook wel h202 nemen en een voetenbadje doen (dat wil ik namelijk gaan doen).

Alvast bedankt!!

 
Mijn voeten zijn zo droog dat het eelt op mijn hielen scheurt en wondjes veroorzaakt.

Wat doe ik hier tegen? Ik eet al heel erg veel vet...

 
Ik ontdekte vandaag een kalknagel bij mijn man. Zelf wist hij van niets, of zo wilde hij doen geloven in ieder geval. Ik heb de losse delen nagel eraf gevijld met een professionele nagelvijl. Het midden is nog niet aangedaan, de randen wel, tot ongeveer 0,3 cm centimeter boven de nagelriem rechts en 0,5 links . Daarna heb ik de ontnagelde huid bedruppeld met h202 35% foodgrade 1:10 . Ook heb ik dit voor de zekerheid op alle andere nagels gedaan en tussen de tenen. Een paar uur later heb ik hem in een badje gezet met bica. Na een kwartier heb ik pure bica op de teen gedaan en moest hij dit in laten trekken. Zodra het geen pijn meer deed terug in het bad. Hierna zijn voeten laten drogen en nogmaals h202 erop gedaan. Daarna de nu loszittende schimmels eraf gehaald met een stukje keukenpapier. Tussen de tenen goed gedroogd en de voeten ingesmeerd met een huisgemaakte creme van kokosolie, sheabutter, etherische pepermuntolie en magnesiumolie. Je ziet nu aan de linkerkant een schonere huid waar de schimmel bijna helemaal weg is. Aan de rechterkant zie je hem nog wat zitten, maar veel minder.

Mijn vraag is, hoe nu verder?

Elke ochtend en avond h202 druppelen? Elke dag een badje bica en druppelen? Alleen bica? Werktechnisch is het niet mogelijk om met open schoenen te verschijnen. Dus helaas sokken en schoenen. Die heb ik reeds bestoven met bica, morgen wil ik eigenlijk allemaal nieuwe sokken kopen. En sowieso de olie twee maal per dag, dit ook tegen zijn kloven etc. Wat is wijsheid? Dit ding moet hoe dan ook weg :-(

 
Gewoon laten uitgroeien, en af en toe wat kokos erop. Als echt een forse plek is kun je naar pedicure, kunnen t mooi bijwerken.

Zal sowieso lang duren, kan hardnekkig zijn.

 
Dank tuna,

Ja hardnekkig en zowel linker en rechter zijkant dus weg. Daarom wel dagelijkse behandeling dacht ik zo? Het is nu bereikbaar doordat de nagel weg is. Zodra de nagel er over heen gaat groeien zonder dat de schimmel weer weg is ben je terug bij af lijkt mij?

 
Ik heb kleine 2 jaar geleden een flinke kalknagel gehad op mijn dikke teen, dat was in perdiode toen ik nog 6 a 8 sneetjes bruinbrood at per dag. Nadat ik ben gestopt daarmee, en anders ben gaan eten is de nagel gaan genezen. Maar, het kan lang duren, bij mij duurde het dik jaar eer ie helemaal genezen was. Gelukkig nu gezonden nieuwe nagel.

 
Ik heb er helemaal geen ervaring mee, maar ik denk dat nieuwe sokken niet nodig zijn. De schimmel die daar in is gaan zitten kan je ook te lijf gaan door de sokken op 60 of 90 graden te wassen. Of de sokken ook weken in een beetje H2O2.

 
Kalknagels komen van binnenuit (mijn opinie). Veel uren werkschoenen dragen kunnen de boel dan ook wel triggeren en verergeren, maar als er van binnen niets mis is is het voor buiten erg lastig om te triggeren. Ik zou me niet zo druk maken. Goed eten en zodra het kan die schoenen uit en schone sokken aan.

 
Je kunt tegenwoordig je schimmelnagels ook laten laseren. Hiermee wordt de schimmel door verhitting gedood. Lijkt mij iig beter dan lange tijd medicijnen. Uiteraard zal de lange termijnoplossing van binnenuit moeten komen.

 
Dat schimmelnagels van binnenuit komen daar ben ik het deels wel mee eens. Maar een schimmel is heel hardnekkig en zelfs overdraagbaar en kan onder veel omstandigheden overleven. Een traumanagel wordt ook vaak een kalknagel. Door de beschadiging heeft de schimmel gemakkelijker toegang. Mijn podologiedocent vertelde destijds dat een schimmel in bijv. Legerkistjes blijft slapen en als na jaren die schoenen voor bijv. een zware voettocht weer worden aangetrokken, zijn kans schoon ziet om weer te infiltreren. Schoeisel moet dus ook gedesinfecteerd worden.

Een methode is, buiten de anti-schimmelproducten, de nagels dagelijks te behandelen met natuurazijn. Het is lange adem werk, want een nagel vernieuwd zich in ca. 6 tot 9 maanden.

Ik ben zelf pedicure en raad nu mijn paar klanten (ben aan het afbouwen) aan om eveneens aan de kokosolie te gaan en suikers te laten staan. Bij de behandeling zoveel mogelijk afvrezen.

Tilly

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan