Droge voeten en schimmelnagels

Over schimmelnagels kan ik wel wat vertellen.

Ik heb het al jaren.

Mijn schimmelnagels ooit behandeld met verschillende middeltjes van de drogist. Niets heeft geholpen.

Toch maar eens een produkt van de huisarts (dus eenmalig) geprobeerd. Zowiezo was dat een produkt wat slecht is voor de gezondheid. Weet niet meer hoe het heet. Heeft niet geholpen.

Ingesmeerd met Teatrie olie. niet geholpen. Nu smeer ik met H202 3%. Weg gaat het niet maar het groeit er dan uit. duurt inderdaad lang.

Uiteindelijk had ik de twee grote tenen schimmelvrij, en ja hoor, de linker grote teen heeft weer een plek.

Aan mijn linker voet zit een hardnekkige plek die ondanks het smeren niet weg wil.

Dat zijn de 2 teentjes naast de grote teen. Interesant te weten met welke organen dit correspondeert.

Ik denk wel dat het min of meer onder controle blijft door het vele behandelen resp. smeren.

Ik heb wel zeker candida. Hoopte dat dat inmiddels weg zou zijn maar nu ik die nagel weer zie heb ik mijn twijfels.

De pedicure haalt inderdaad de bovenste laag er zoveel mogelijk af en dan maar weer smeren. Niets doen is dus geen optie.

Zoals tralalalaa het gedaan heeft zal ik ook maar eens doen.

Maar dat het hardnekkig is daar kan ik over meepraten.

Uiteraard eet ik nu ook veel meer vet.

 
Ik bedacht me net dat ik dit ooit eens op televisie heb gezien. &index=10&list=PL4BZgVLcQwmuT7L5xwIxWolq30Mi85Qht vanaf 7:48 kijken. Het is misschien meer iets voor zwemmer eczeem, maar knoflook werkt heel erg goed tegen schimmels en bacteriën.

 
Ik heb aan beide grote teennagels last van een kalknagel. Nog niets aan gedaan,behalve innemen Col.Zilver.
Heb H2O2 in de koelkast staan,12 % ,geen idee hoe ik daar een goede oplossing van kan maken om op de nagels te smeren dan wel voetenbadje? Volgens mij staat er op de bodem van de fles iets van 2016,zal het nog goed zijn? Is Foodgrade en bijna nog niets uit,bederft toch niet? Hoor graag welke verdunning ik aan moet houden,12 % lees ik niet zo vaak.Hoop wel dat de pijn in mijn linkerteen inderdaad van de kalknagel komt,hij doet pijn NA het wandelen. Pedicure knipt mijn nagels altijd,bang dat ze anders ingroeien,ik kan er zelf niet bij om te knippen.Maar ik lees op dit Forum eigenlijk nooit dat schimmelnagels pijnlijk zijn....
 
Neem 1x per dag een warm voetbad met een kopje azijn erin voor een kwartiertje en doe daarna wat druppels propolis op de nagel. 'S Morgens kun je met een in azijn gedrenkt watje da nagel schoonmaken en doe dan weer de propolis erop. Na 1 a 2 weken gaat de nagel er van af en dan zo verder gaan.

Succes!

Dorothé
 
Heb propolis besteld,ga het proberen. Niemand antwoord op de vraag of de H2O2 van 2016 nog bruikbaar is? Dus Mike is van zijn kalknagels af door het Kangenwater? Had je echt van alles al geprobeerd wat hier zoal voorbij komt op het forum? Dat is dan een mooie bijkomstigheid!
 
Candida/schimmel kan niet goed tegen zuurstof, Kangen water bevat zuurstof, net als h2o2.

Over de houdbaarheid kun je hier lezen: https://www.fatsforum.nl/forums/topic/h2o2-waterstofperoxide-35-foodgrade-een-nieuw-goedkoper-adres-joepie/page/21/

Naar beneden scrollen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.827
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan