Drinken van EM-A

G

Guest

Guest
Ik meende mij te herinneren ergens gelezen te hebben dat iemand effectieve micro-organismen drinkt als probiotica, kan alleen het topic niet meer vinden.

Wie heeft er hier ervaring mee? Wat deed het met je? Welke doseringen etc?

 
Hier staat in ieder geval van alles over op : www.gapsdieet.nl

Ikzelf drink iedere dag 1 liter eigen gemaakte kefir, volgens mij is dit ook een prima pro biotische drank.

 
Ik kan het niet vinden op de site? Heb je misschien een directe link?

Ja ik moet nog een adres vinden voor rauwe melk hier in de buurt van denhaag, heb nl nu de Wipe&Clean (EM-A) in huis, vandaar dat ik het vraag over em.

 
Dat gaat vast iemand voor je regelen, maar ikzelf ben te onhandig met de computer om linken ed te kunnen plaatsen :oops:

Ik weet niets over em, sorry, bij het gapsdieet staat wel een erg goeie pro-biotica, die in ieder geval geadviseerd wordt.

 
Janse is hier op het forum volgens mij de enige met ervaring met EM? Misschien weet hij het?

 
Ik heb een tijdje gehad dat ik dagelijks een paar slokken EM nam. Het is niet echt lekker, maar heel erg vies vind ik het ook niet. Toch een mooie manier om een stuk of 100 verschillende bacterie stammen binnen te krijgen. De planten doen het er super op, en wat goed is voor de bodem en de planten is ook goed voor de mens. Het mooie is dat je het net als met kefir of kombucha of yoghurt supergoedkoop zelf kunt maken. Dit vind ik echt vele malen beter dan al die probiotica-pilletjes en poedertjes waar minder stammen in zitten en die belachelijk duur zijn.

Heb het nu alweer een hele tijd niet genomen. Zo gaat dat meestal bij mij, dan ben ik weer helemaal van de kefir, dan weer een tijdje niet, dan weer EM, dan weer rauwe eieren, dan weer eens een leverflush enz.

De laatste weken wordt de motivatie een beetje minder op een of andere manier. Ik begin steeds vaker te smokkelen met brood, koffie, biertjes. Het wordt weer tijd om eens flink actie te ondernemen bij mij.

Maarja, dat is nog geen antwoord op je vraag. In de tijd dat ik EM gebruikte voelde ik me er prima bij. Maar ik heb altijd behoorlijke dosissen nodig voor ik iets merk. Dus ik zou het wel wat rustiger doen als ik, want iedereen reageert weer anders. Ik ben nooit zo van dat langzaam opbouwen :D

Toevallig las ik pas nog een positief verhaal over het drinken van EM-A http://www.newtreatments.org/doc.php/WisdomExperience/97

 
Bedankt voor je uitleg Janse, heb nog een paar vragen.

Is de Wipe&Clean geschikt hiervoor?

Wanneer het beste innemen? Had gelezen niet te snel na het eten omdat dan je maagzuur hoger is en ze het dan niet overleven?

En aan wat voor een hoeveelheden moet ik denken om te beginnen?

 
Quote:
Is de Wipe&Clean geschikt hiervoor?


"Wipe&Clean is namelijk zo schoon dat je het zelfs kan drinken."

http://www.emwinkel.nl/index.php?pa...uemart&Itemid=4&vmcchk=1&Itemid=4

Volgens mij staan de "goede" bacterien erom bekend dat ze het maagzuur overleven. Anders zou yoghurt, kefir, kombucha of andere gefermenteerde voedingsmiddelen geen zin hebben.

Verder is het gewoon zelf uitproberen welke hoeveelheid het beste bij je past. Er bestaat geen protocol voor het innemen van EM-A. Ik kwam zelf op het idee en ben het gewoon gaan proberen. Begin dus met bijv een eetlepel, of zelfs een theelepeltje en kijk gewoon hoe het (be)valt.

 
Heb het vandaag nog gehaald de rauwe melk :)

Vind het niet vies, maar ook niet echt lekker. Het smaakt een beetje flauw?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.842
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan