Ik heb een tijdje gehad dat ik dagelijks een paar slokken EM nam. Het is niet echt lekker, maar heel erg vies vind ik het ook niet. Toch een mooie manier om een stuk of 100 verschillende bacterie stammen binnen te krijgen. De planten doen het er super op, en wat goed is voor de bodem en de planten is ook goed voor de mens. Het mooie is dat je het net als met kefir of kombucha of yoghurt supergoedkoop zelf kunt maken. Dit vind ik echt vele malen beter dan al die probiotica-pilletjes en poedertjes waar minder stammen in zitten en die belachelijk duur zijn.
Heb het nu alweer een hele tijd niet genomen. Zo gaat dat meestal bij mij, dan ben ik weer helemaal van de kefir, dan weer een tijdje niet, dan weer EM, dan weer rauwe eieren, dan weer eens een leverflush enz.
De laatste weken wordt de motivatie een beetje minder op een of andere manier. Ik begin steeds vaker te smokkelen met brood, koffie, biertjes. Het wordt weer tijd om eens flink actie te ondernemen bij mij.
Maarja, dat is nog geen antwoord op je vraag. In de tijd dat ik EM gebruikte voelde ik me er prima bij. Maar ik heb altijd behoorlijke dosissen nodig voor ik iets merk. Dus ik zou het wel wat rustiger doen als ik, want iedereen reageert weer anders. Ik ben nooit zo van dat langzaam opbouwen
Toevallig las ik pas nog een positief verhaal over het drinken van EM-A
http://www.newtreatments.org/doc.php/WisdomExperience/97