Dotcom Radio

Reactie van Paul op jullie laatste uitzending van Dotcomradio:

[Doorgestuurd van Paul Harmans DS]
Even voor de duidelijkheid

Ik beluisterde zojuist een radioprogramma (zie link) (met dank aan Aard) waarin ik en mijn vertalingen van het X22 Report worden genoemd (zo rond de 21 minuten in het programma) en dat is prima en het leverde weer een paar nieuwe leden voor mijn account op.

Er zijn echter een paar dingen die ik wil rechtzetten, het eerste is de bewering dat ik er een vertaalprogramma overheen zou gooien. Dat is dus niet zo, als je een vertaalde tekst geproduceerd door zo’n vertaalprogramma gaat lezen, dan zul je merken dat het vaak een hele kromme tekst is. Dat komt omdat een vertaalmachine de context, de samenhang, van wat er gezegd of geschreven is niet kan bepalen, een vertaalmachine vertaalt gewoon letterlijk elk woord van wat er wordt gezegd en ziet niet of die vertaling van de woorden wel met elkaar in verband staan. Daarom vertaal ik al jaren zelf alle teksten en ja, daarbij gebruik ik ook regelmatig een woordenboek om te kijken welke Nederlandse vertaling voor een bepaald Engels woord of begrip past bij wat de zin moet overbrengen. Er zijn vaak wel meer dan tien Nederlandse vertalingen voor een enkel Engels woord en vaak past er slechts één daarvan bij wat er in de zin wordt gezegd/bedoeld.

Het tweede is dat er wordt gezegd dat het een gebrekkige vertaling zou zijn en men heeft het dan over de vertalingen van mij van Dave van X22 Report. Er is een groot verschil tussen het vertalen van een tekst in een artikel en het vertalen van het gesproken verhaal dat iemand live vertelt. Dave van X22 Report begint regelmatig aan een zin, breekt die dan af om er even iets anders tussendoor te zeggen en gaat vervolgens verder met wat hij wilde vertellen, maar dat sluit soms niet helemaal aan op zijn eerste woorden. Dat kan ik glad trekken, maar dat haalt ‘het gevoel’ uit zijn verhaal. Ik vertaal dus letterlijk wat Dave vertelt en hoe hij dat doet. Mensen die zelf ook de video’s van Dave beluisteren zullen horen dat mijn vertaling Dave’s wijze van presenteren weergeeft, het geeft hen hetzelfde ‘gevoel’ en dat is de bedoeling.
https://www.thuisbiz.nl/mp3/dotcomradio-285-14112021.mp3
 
Hij doet zeker goed werk, maar ik ben nu eenmaal docent Engels en als Henk dan zo'n tenenkrommend slecht vertaalde titel voorleest kan ik niet laten om daar iets over te zeggen. Paul heeft overigens wel lange tenen, voorheen was hij hier ook kort actief en vertrok met veel verontwaardiging. Ook hieruit spreekt diezelfde verontwaardiging. Check your ego at the door, helemaal niet nodig.

Mike
 
Hij doet zeker goed werk, maar ik ben nu eenmaal docent Engels en als Henk dan zo'n tenenkrommend slecht vertaalde titel voorleest kan ik niet laten om daar iets over te zeggen. Paul heeft overigens wel lange tenen, voorheen was hij hier ook kort actief en vertrok met veel verontwaardiging. Ook hieruit spreekt diezelfde verontwaardiging. Check your ego at the door, helemaal niet nodig.

Mike

Ja Paul heeft idd een vrij groot ego en lange tenen. Een open discussie met hoor en wederhoor met hem is vrijwel onmogelijk. Desondanks waardeer ik hem om zijn mening en vastberadenheid
En jullie ook! Keep it 🆙
 
Even een oproep; Ik ben twee dagen op en neer naar België voor een spoed ritje vanwege de zeer slechte gezondheid van de vader van een dame die ik weg ga brengen. gebeurd er iets wat beslist in dotcom.radio moet. mail het dan even naar mij. Dat kan gewoon via de mail functie van dit programma

dotcom.radio extra aflevering 286 van 16-11-2021

Deze week in de extra aflevering 286 gaan we het met Aleid, Sylvia en Karin hebben over bezorgde moeders over vaccineren en alle facetten die er bij dit alles om de hoek komen kijken. We spreken de dames alleen met de voornaam aan vanwege de privacy naar de kinderen toe.

 
Even een oproep; Ik ben twee dagen op en neer naar België voor een spoed ritje vanwege de zeer slechte gezondheid van de vader van een dame die ik weg ga brengen. gebeurd er iets wat beslist in dotcom.radio moet. mail het dan even naar mij. Dat kan gewoon via de mail functie van dit programma

dotcom.radio extra aflevering 286 van 16-11-2021

Deze week in de extra aflevering 286 gaan we het met Aleid, Sylvia en Karin hebben over bezorgde moeders over vaccineren en alle facetten die er bij dit alles om de hoek komen kijken. We spreken de dames alleen met de voornaam aan vanwege de privacy naar de kinderen toe.

Wat een interessante uitzending weer Henk🙏🏻 dank je wel!
 
Over het biologisch verhaal achter Covid, “besmetting” en de kracht van beelden en overtuigingen

De aanname dat ziekte, met name ontstekingsreacties, veroorzaakt worden door micro-organismen is een zeer sterke aanname en één van de foute fundamenten in onze gangbare geneeskunde.
Het covid-verhaal is daar volledig op gestoeld.

Virussen ( waarvan het bestaan nog nooit bewezen is ), bacteriën en schimmels worden gezien als de boosdoeners, die ons ziek maken en zelfs ons leven kunnen bedreigen. Het verhaal van “besmettingsgevaar” is een verhaal dat collectief nog steeds voor waar wordt aangenomen.

 
Is dit een COVID quarantainekamp of een gewone gevangenis?

Met steeds meer berichten in de media over het in quarantaine plaatsen van COVID vaccinatie weigeraars is een stukje achterdocht een goede zaak lijkt mij. Op mijn ritten naar Nederland was mij al twee keer opgevallen dat er een grote bouwput langs de weg lag bij Troyes in Frankrijk waarvan ik mij afvroeg;

“Wat zijn ze daar aan het bouwen?”

 
Is dit een COVID quarantainekamp of een gewone gevangenis?

Met steeds meer berichten in de media over het in quarantaine plaatsen van COVID vaccinatie weigeraars is een stukje achterdocht een goede zaak lijkt mij. Op mijn ritten naar Nederland was mij al twee keer opgevallen dat er een grote bouwput langs de weg lag bij Troyes in Frankrijk waarvan ik mij afvroeg;

“Wat zijn ze daar aan het bouwen?”

Henk, Macron is bezig om de gevangenissen en kampen te bouwen ter voorbereiding van de Neurenberg tribunalen al heeft hij dat zelf misschien niet door.
Is dit een COVID quarantainekamp of een gewone gevangenis?

Met steeds meer berichten in de media over het in quarantaine plaatsen van COVID vaccinatie weigeraars is een stukje achterdocht een goede zaak lijkt mij. Op mijn ritten naar Nederland was mij al twee keer opgevallen dat er een grote bouwput langs de weg lag bij Troyes in Frankrijk waarvan ik mij afvroeg;

“Wat zijn ze daar aan het bouwen?”

Henk ik zie wel iets in die covid kampen en gevangenissen die nu overal gebouwd worden...
Als, de tribunalen beginnen moeten we al die criminelen wel ergens kwijt, toch handig van de whitehats om de politieke criminelen zelf hun gevangenissen te laten bouwen onder het mom covid kamp/gevangenis
 
Henk, Macron is bezig om de gevangenissen en kampen te bouwen ter voorbereiding van de Neurenberg tribunalen al heeft hij dat zelf misschien niet door.

Henk ik zie wel iets in die covid kampen en gevangenissen die nu overal gebouwd worden...
Als, de tribunalen beginnen moeten we al die criminelen wel ergens kwijt, toch handig van de whitehats om de politieke criminelen zelf hun gevangenissen te laten bouwen onder het mom covid kamp/gevangenis
Die viezerikken horen niet in gevangenissen.. er is maar 1 oplossing en dat is de doodstraf!
 
Preppen: Mentaal & Spiritueel

Ben jij mentaal en spiritueel wel voorbereid op de komende uitdagingen die je voor de voeten geworpen gaat krijgen. Hoeveel dagen kan jij mentaal overleven als je met niemand meer kan spreken, niemand meer kan vragen; “Hoe kan ik dat doen, of wat denk jij hiervan?” Welke ervaringen in je leven hebben je het vertrouwen gegeven in tijden als het er op aankomt, ‘je mannetje te staan’ ?

 
dotcom.radio aflevering 287 van 21-11-2021

Deze week in aflevering 287 Mentaal en spiritueel preppen – Quarantaine gevangenissen – Apartheid – herken de signalen – doodstraf in de EU landen – klimaat lockdown – bedrog sterfte gevallen – de nieuwe biowar komt eraan – en meer, …

 
dotcom.radio aflevering 287 van 21-11-2021

Deze week in aflevering 287 Mentaal en spiritueel preppen – Quarantaine gevangenissen – Apartheid – herken de signalen – doodstraf in de EU landen – klimaat lockdown – bedrog sterfte gevallen – de nieuwe biowar komt eraan – en meer, …

Onze samenleving is stelselmatig ondermijnd sinds de jaren 60 door:
Secularisatie
Massaimmigratie
Massa (social) media
Seksuele revolutie

Conservatisme is inderdaad nodig.
 
Twee sprookjes: Sinterklaas en COVID, …

Het sprookje van Sinterklaas word zo’n 6 á 7 jaar in stand gehouden. Het vaccinatie sprookje al meer als 150 jaar. Maar daar komt binnen enkele maanden definitief een einde aan, en daarmee ook aan de farmaceutische industrie in zijn geheel, en, … alle meelopers, belang hebbers, sprookjes vertellers en goed gelovigen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.822
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan