Donaties

Hierbij doe ik nogmaals een beroep op donaties. Wellicht ben ik met mijn aankondiging van vorige week dat ik vol zit met plannen niet duidelijk genoeg geweest, dus licht ik alsog een tipje van de sluier op:

Ik ben van plan een nieuwe website op te richten, waarop ik podcasts zal plaatsen, die mij in staat stellen om snel actuele onderwerpen op het gebied van voeding en gezondheid, spiritualiteit en (geo)politiek te kunnen becommentarieren. Deze website zal, net als dit forum, GRATIS toegankelijk zijn en geeft je de gelegenheid om mijn podcasts te downloaden en op willekeurig welk moment en waar dan ook te beluisteren. Je neemt mij als het ware dus mee in de trein, tijdens het afwassen of tijdens het wandelen of fietsen.

Op deze manier raak je snel bijgepraat over de razendsnelle ontwikkelingen die er op allerlei gebieden in het binnen- en buitenland gaande zijn. Met het oog op de toenemende censurering van informatie is het niet alleen belangrijk om snel en effectief alternatieve kennis en informatie te verspreiden, maar kan het opslaan van mijn podcasts op je computer of telefoon zelfs nog een verzetsdaad worden! Men kan in Den Haag en in Brussel denken dat ze het monopolie over informatievoorziening weer terug kan pakken door het internet te controleren, maar dan gaan ze voorbij aan de inventiviteit van diverse individuen die allang bezig zijn met alternatieve informatieverspreiding!

Om diezelfde reden schrijf ik ook artikelen voor het Engelstalige Iconoclast Magazine, ook dat is een manier om mij (en anderen) mee te nemen op schoot in de trein of waar dan ook. In korte tijd ben ik omhooggeschoten bij The Iconoclast tot de sterschrijver en in de tweede editie (die spoedig zal verschijnen) ben ik ALS ENIGE al goed voor TWEE artikelen!

Deze nieuwe aanpak dient nog een ander doel. Zoals velen van jullie weten ben ik in juli 2015 gedurende 10 dagen in het ziekenhuis beland met een zogeheten sab (subarachnoidale bloeding), waarbij een miniscuul bloedvaatje onder mijn hersenvliezen was geknapt en de bloedklonters drukten op mijn hersenstam. Ik heb 1 jaar nodig gehad voor de fysieke revalidatie en nog eens 1 jaar extra voor de mentale revalidatie, waarbij ik er geleidelijk achter ben gekomen dat mentale belastbaarheid en concentratie mijn voornaamste thema’s zijn geworden.

Velen van jullie zullen ook weten dat ik een van de meest gevraagde sprekers was in het GVA (Gezond Verstand Avonden) circuit. Dit betekende dat ik 2 tot 3 keer in de week in de auto stapte en letterlijk stad en land afreisde om te spreken over voeding, gezondheid en spiritualiteit. Het heeft me bijzonder veel tijd en energie gekost en qua voldoening ook zeker wat opgeleverd, maar de ‘ruil’ tussen wat ik te geven had en wat het publiek terug gaf was oneerlijk. Waardering wordt in onze samenleving nu eenmaal uitgedrukt in geld en ik kwam thuis van deze avonden met wat ik altijd omschreef als ‘twee tassen boodschappen en een volle tank’. Ik deed het nooit voor het geld, maar de verhouding tussen geven en nemen was behoorlijk zoek. Bedenk dat ik dit ook deed naast mijn werk en muzikale activiteiten in het weekend. Dit was de kaars structureel aan twee kanten opbranden en er moest dan uiteindelijk ook letterlijk iets knappen.

Nu ik sinds het begin van dit jaar hernieuwde energie voel, wil ik niet weer in dezelfde valkuil stappen. Het maken van podcasts en het schrijven van artikelen geeft mij de mogelijkheid om op een gezondere manier toe te kunnen geven aan mijn drijfveer om informatie en kennis te delen met zoveel mogelijk mensen, want dit kan ik gewoon thuis tussen de bedrijven door doen.

In het kader van een ‘eerlijke ruil’ kan en moet het echter niet alleen van mij komen, ik heb jullie waardering nodig in de vorm van donaties. Een site met podcasts kost veel webruimte en ik heb startkapitaal nodig voor het oprichten van een stichting. Het mag dus duidelijk zijn dat ik dit geld niet aan mijn eigen kont hang, maar stort op een aparte rekening, waardoor ik over een financiele reserve beschik om andere projecten in de (nabije) toekomst mogelijk te kunnen maken. Niets is voor niets en dat is ook prima in een gezond economisch model.

Ik vraag dus om jullie steun, waardoor je me niet alleen helpt om snelle en heldere informatievoorziening mogelijk te maken, maar waardoor je mij ook laat zien hoezeer je al mijn inspanningen waardeert. Dit is DE manier waarop ik GRATIS al deze info beschikbaar kan maken, het alternatief is een exclusieve en betaalde ledensite en dat wil ik niet (en jullie volgens mij ook niet). Je kunt doneren middels de PayPal-knop onderaan de homepage of mij mailen voor mijn rekeningnummer op mikedonkers10(at)gmail(punt)com. Alvast bedankt voor jullie donaties!

Mike
 
mooi nieuw initiatief, Mike, ik kijk er al naar uit. Dank ook voor al je werk en informatievoorziening.
hilde
 
Goed idee Mike van die podcasts. Mijn interesse gaat met name uit naar voeding en de interactie met bepaalde klachten en aandoeningen, dus ik hoop zeker dat je ook op dat gebied je stem blijft laten horen.

Zoals in een ander topic omschreven is het inderdaad vrij stil op het forum op voedingsgebied. Ik hoop zeker dat dit wel gehandhaafd blijft. Zelf heb ik niet zoveel adviezen voor anderen maar kan meer mijn eigen ervaringen op bepaalde gebieden delen. In ieder geval is de WAPF voor mij een eye-opener geweest op velerlei gebied en heb ik er zeer veel aan gehad. Mijn ogen zijn geopend.
 
Beste forumleden en stille lezers,

Er is weer een nieuwe maand aangebroken en dus doe ik wederom een beroep op jullie om te doneren. Sinds mijn aankondiging eind januari dat ik een nieuw internetplatform wil opstarten om daar podcasts te gaan plaatsen, zodat ik snel en adequaat kan reageren op de razendsnelle ontwikkelingen op het gebied van voeding en gezondheid, spiritualieit en geopolitiek, lijkt het alsof er niets is gebeurd, maar neem maar van mij aan dat er achter de schermen volop aan wordt gewerkt! Ik wil hier een verdienmodel aan hangen en de vertraging zit hem vooral in het benaderen van potentiele zakenpartners en gesprekken voeren met hen over samenwerking en een verdeelsleutel.

In zijn algemeenheid wil ik het volgende kwijt over het huidige platform, dit forum. Fa(c)tsforum (v/h Weston Price Forum) bestaat al sinds juli 2011 en heeft altijd aan de voorhoede gestaan van kennis- en informatievoorziening op het gebied van voeding en spiritualiteit. Later kwam daar ook geopolitiek bij. Dat stuitte wel eens op kritiek en heeft me zelfs de banden met de WAPF gekost, maar hoe rechtvaardig voelt het om nu te zien dat recente politieke ontwikkelingen rechtstreeks te maken blijken te hebben met 'medicatie' voor depressies, vaccins en zelfs straling van mobiele telefoons en andere EMF-velden, zoals ik altijd al zei! Dankzij recente ontwikkelingen ondervind ik nu eindelijk bevestiging van uitspraken die terug gaan naar het prille begin. Ron Fonteine, de man met wie het ooit allemaal is begonnen voor mij, heeft dezelfde ervaring - ook hij ziet zijn uitspraken na minstens 10 jaar bevestigd.

In december 2012 werd stilzwijgend een nieuwe wet ingevoerd, die bepaalde dat je op het internet geen gezondheidsclaims mocht doen over bepaalde producten als je daar financieel baat bij hebt. Als deze wet er niet was geweest, had ik al jarenlang advertentiegeld kunnen vragen voor banners op dit forum, maar dit zou ten koste zijn gegaan van mijn vrijheid van meningsuiting en dat is altijd het hoogste goed geweest hier. Toen de wet een feit was, sloten sites als die van het Kruidenvrouwtje en Earth Matters de deuren. Ik ben echter nooit gezwicht voor deze druk. Ruim 6 jaar na dato maak ik nog steeds dit forum gratis en voor iedereen toegankelijk en communiceren we hier nog altijd op het scherpst van de snede.

Met de huidige internetcensuur op social media wordt de dreiging van cyberaanvallen of andersoortige onderdrukking echter alsmaar groter. Het is niet ondenkbaar dat ik op termijn juridische hulp zal moeten inschakelen. Jullie financiele hulp en ondersteuning wordt daarom nog steeds gewaardeerd. In het algemeen is het ook jullie kans om je waardering uit te speken voor mijn niet-aflatende pogingen om gedurende al die jaren jullie kosteloos te informeren en inspireren. Je leest hier nieuws dat pas jaren nadien actueel is, omdat deze kennis structureel onder de pet wordt gehouden. Wil je dat dit forum op de muziek vooruit blijft lopen, gebruik dan de PayPal-knop op de homepage van het forum of mail mij voor mijn rekeningnummer op mikedonkers10(at)gmail(punt)com. Alvast bedankt allemaal voor jullie bijdrage!

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.742
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan