dikke enkels

G

Guest

Guest
Ik ontdekte net dat mijn enkels flink zijn opgezwollen.

Al gezocht of dit al voor kwam in een ander topic maar ik kan er niet echt iets over vinden.

En nu ik erover nadenk merk ik wel dat mijn vingers 's avonds ook vaak wat opgezwollen zijn.

Wat kan de oorzaak zijn van dikke enkels/vingers?

Ik moet wel zeggen dat ik sinds ruim een week in plaats van H2O2, Natriumbicarbonaat ben gaan gebruiken.

Zou dit er iets mee te maken kunnn hebben?

 
Dag Marianu,

Welkom op het forum. Heel herkenbare klachten. Kan wijzen op hormonale schommelingen en mogelijk fibromyalgie.

Zelf heb ik er meestal net voor de menstruatie last van. Bij mij komen de klachten aan het eind van de dag voor met een hoogtepunt naar de avond toe. Ook als het warm weer is, heb ik er wel eens last van gehad.

In het geval je aan bijnieruitputting moest lijden kan dit in combinatie met fibromyalgie voorkomen. Hierover staat meer te lezen in het boek van Wilson.

Met betrekking tot de bijwerkingen van natriumbicarbonaat heb ik geen ervaring om de reden dat ik het niet gebruik. Tevens nooit H2O2 genomen. Op dat vlak kan ik je jammer genoeg niet verder helpen.

De fibromyalgie heb ik redelijk onder controle, echter mijn bijnieren bleken ontregeld te zijn. Vandaar dat ik deze site en de site van Poekie de afgelopen weken nader doorgelezen heb.

Gelukkig ligt het ergste op dit vlak inmiddels achter me.

Hier nu bezig met chlorella & levertraan (wat volgens mij de meesten van het forum doen)en tijdelijk extra vitamine B inname met de bedoeling ook in de keuken op Keltisch zeezout over te schakelen. Is in onze omgeving trouwens moeilijk in de reformwinkels verkrijgbaar. Worden er ook pakketten keltisch zeezout per koerier naar Vlaanderen verzonden ?

Hier begonnen met eigen brood te bakken om de reden dat het vezelrijke brood van de bakker in mijn geval ook niet goed bleek uit te pakken. Ik voel me beduidend beter dan zo'n 2-3 weken terug en plof nu gelukkig 's avonds niet meer uitgeteld op de bank neer. De botten voor de bottenbouillion gaan we dit weekend laten trekken,...

 
Dag Dia,

Blijkbaar zijn er nog meer mensen in of in de omgeving van Vlaanderen die het forum volgen.

Komt in orde. Het zeezout is toch zo goed als op,...

Groetjes,

Vivianne

 
Vivianne: ik zit al wat langer op het forum.

Wat betref de dikke enkels: Het warme meer zal zeker meespelen, maar ik zou graag de onderliggende oorzaak zien te achterhalen.

Maar.... ik heb ze ingesmeerd met magnesium-olie (Zechsal) en dat werkt voortreffelijk.

Pijn en zwelling zijn helemaal verdwenen!

 
Vivianne...nee ik kom niet uit Vlaanderen maar weet wel dat er bij

Delhaize keltisch zeezout te koop is. :wink:

Iets van 1,80 per kilo..heb de laatste keer daar ook flink

ingeslagen.

Dia.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.692
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan