Diabeet en pre-diabeet

Quote:
Het is nu duidelijk dat Diabetes Mellitus een auto-immuunziekte is. Door het toedienen van een protease-mix van plantaardige (papaine en bromelain) enzymen wordt het terugdringen van auto-antilichamen sterk bevorderd, waardoor wij een verbetering te zien kunnen krijgen. Bij Diabetes II aanbevolen om in combinatie met vitamine B6 in te nemen voor een beter resultaat. Vitamine B6 bestrijdt het teveel aan glutaminezuur (=prikkeloverdrachtsstof), waardoor de transmitterszenuwuiteinden overgeprikkeld zullen raken en uiteindelik afsterven. Het is ook aan te bevelen om extra multivitaminen en/of omega vetzuren in de vorm van squalene capsules en EPA visolie in te nemen om het afweersysteem te versterken en de vetzuurstofwisseling goed te beheersen en te ondersteunen. De meeste diabetici hebben last van hoofdpijn of migraine door onder meer verkramping van de bloedvaten binnen de schedel, gevolgd door een verwijding van de bloedvaten buiten de schedel. Suppletie van Squalene Plus of EPA visolie wordt de hoofdpijn en migraine goed gereguleerd. Het is gebleken dat essentiële vetzuren actieve voedingsstoffen bevatten, die voorgenoemde hoofdpijnfactor als syndroom kunnen remmen en bovendien gunstige en ondersteunende werking hebben op diverse auto-immuunziekten, omdat Omega-vetzuren gunstige invloed op de aanmaak van eicosanoïden (prostaglandines, leucotriënen en thromboxanen) in het lichaam hebben, die onder meer ontstekingsprocessen bij o.a. reumatische aandoeningen, migraine, psoriasis, allergieën en zenuwontstekingen reguleren. Bovendien geeft de nieuwe visie van PPAR technologie inzicht om bij toepassing van squalene, de resistentie sterk terug te dringen, waardoor alle werkende anti-antilichamen langzaam zouden kunnen afsterven, zodat langzaam begin kunnen worden gemaakt aan het herstel.

Diabetes Mellitus patiënten zouden glutenvrij dieet moeten houden. Waarom? Door het consumeren van gluten komt in ons lichaam door synthese glutaminezuur vrij. En omdat het GAD-enzym eiwit door het GADA-auto-antilichaam (Glutamic Acid Decarboxylase auto-antibody) wordt beschadigd, zal er een teveel aan schadelijk gevormde prikkeloverdrachtstof (glutaminezuur) ontstaan, met als gevolg dat de transmitterszenuwuiteinden overprikkeld zullen raken en ten gevolge hiervan uiteindelijk zullen afsterven. De diabetische retinopathie (slecht zien), de diabetische nefropathie (nier problemen) en de diabetesvoet zijn de gevolgen van het afsterven van de transmitters/zenuwuiteinden.

Afhankelijk van de duur en de fase van de ziekte resulteert het niveau van verbetering bij suppletie van deze synergetische voedingssupplementen.

http://www.scienceforlife.eu/agenda.htm

 
Eerder ging het hier over de koolhydraatnarcose.
Ik heb het vooral met aardappelen.
Als ik twee dagen achter elkaar bij 1 maaltijd aardappelen eet, beland ik in de aardappelnarcose.
Heel naar, en ook wel een apart gevoel.
Het is een soort duizeligheid (maar dat is het ook weer niet) bij mij die anders aanvoelt dan gewone vermoeidheid.
Soort halfdronken, maar niet dat ik niet meer na kan denken, maar meer dat ik gewoon eigenlijk niet veel meer kan bewegen.
 
Lijkt wel een soort gist of parasiet die zich met die bepaalde zetmeel voedt.
Zou dat kunnen?
Heb je het ook als je fruit eet? Fruitsuikers worden vooral verteerd in de dunne darm en bereiken dan ook de dikke darm niet om de beestjes te voeden.
 
hoi Pike, ik eet niet heel veel fruit, maar ik vermoed dat het bij fruit inderdaad niet gebeurt. Trouwens haver of boekweit sochtends heeft ook wel een narcotische uitwerking vooral als ik het meer ochtenden achter elkaar eet. Kennelijk bouwt zo'n narcose op?
 
Dit herken ik heel sterk. Vroeger viel ik na stamppotten voortdurend in een aardappelnarcose. Zo heel af en toe eet ik bij optredens (muziek) nog wel eens stamppotten en dan heb ik dat niet meer. Maar dat kan ook liggen aan de adrenaline van het optreden.

Mike
 
In eerste instantie denk ik dat het gewoon komt door teveel glucose (en te lang) in het bloed. Om eea beter te kunnen interpreteren is het een goed idee om te weten hoeveel KH je per verschillende maaltijd eet en hoe snel deze in het bloed opgenomen worden. Dus controleer dan je bloedglucose waarde ook. Kijk of deze constant is op een bepaald niveau wanneer je zo'n narcose gevoel hebt.
wanneer je insuline resistent bent(of aan het worden bent) reageren bv. de glucagon producerende cellen minder op insuline en blijft er glucagon vrijkomen.
ad
 
Soort halfdronken, maar niet dat ik niet meer na kan denken, maar meer dat ik gewoon eigenlijk niet veel meer kan bewegen

Vanwege het 'niet veel meer kunnen bewegen' dacht ik dat er wellicht meer aan de hand zou kunnen zijn maar veel meer voor de hand liggend (occams razor) is inderdaad dat wat ad en Mike naar voren brengen.

Ik heb begrepen dat je niet veel dierlijke eiwitten kan eten Lievergezond? Dat kan ook een factor zijn die dit verergerd. Tekort aan eiwitten dus.
 
hoi Ad dan moet ik eigenlijk zo'n glucosemeterding hebben toch?
Ik ben wel benieuwd naar de schommelingen door de dag heen.
Laatst had ik die coma ook toen ik veel gewandeld had in zompige grond.
Maar daarvoor (de dag ervoor) had ik aardappels gegeten.
Ik weet bijna zeker dat het ook aan de aardappels ligt, naast aan mijn bijnieruitputting dat ik zo instortte.

Hoi Pike, ja ik kan dierlijke eiwitten niet goed wegzetten.
De vertering van willekeurig wat is bij mij problematisch, maar dat is al zo sinds 2007.
Toen ik meer wapf ging eten ben ik meer en meer koolhydraten gaan vermijden.
Dus die coma die ken ik niet meer sindsdien.
Wel vermoeidheid door de dag heen, maar dat begint nu juist minder te worden weer bij mij.
 
Hallo Johan,

Ik zou er eentje nemen met dierlijke enzymen dat ligt dichter bij die van onze eigen alvleesklier. Als je het omrekent naar de hoeveelheid (in USP) enzymen die er in een capsule zit dan is die van Source Naturals goedkoper, deze heeft ook nog eens minder toevoegingen. Ik zou dus voor die van Source Naturals gaan. Tenzij je toch maar 1 capsule per keer wou nemen dan is die van NOW goedkoper, maar ik merk zelf dat ik er meer dan 1 nodig heb.
 
Watisgezond, dat dpp-IV is interessant zeg!

Gebruik je het al?
Moet er van te voren ook wel eerst vast gesteld worden dat er daadwerkelijk een verlaagde werking er van is?
 
Nee Maarten, ik gebruik het nog niet. Marijn had getest dat m'n DPP-IV gehalte laag was. Ik had net een 'gewone' enzyme-complex in huis gehaald om m'n alvleesklier te ondersteunen. Binnenkort wil ik het wel gaan proberen.

Vorig jaar had ik een topic aangemaakt hierover (Het endorfine herstelplan), maar dat is verdwenen. Misschien kan Magic Wim het weer terugtoveren :-D
 
ik begrijp uit die link (heb nog lang niet alles gelezen) dat DPP-IV in de darmen door bacterien gemaakt worden?
het is dan dus eigenlijk om een dysbiose te doen?
zou DPP-IV eerst getest moeten worden of kan men ook 'proberen' en zien of het helpt?
 
Dank voor het meedenken en de tips Kaaskanlekkerzijn en Watisgezond.

Kaaskanlekkerzijn, hoe merk je het als je meer dan 1 nodig hebt?

Watisgezond, vorig jaar kwam ik op die site terecht. Als ik het artikel zo lees dan kan het haast niet anders zijn dat je een DPP-IV tekort hebt. Echter ben ik hierin toch een beetje terughoudend, daar waar ik totaal geen resultaten over DPP-IV vind op grote forums als longecity en phoenix rising!
 
Johan, op curezone.org wordt DPP-IV wel vermeld.

Maarten, ik heb geen idee. Omdat het bij als een tekort is gemeten, wil ik het wel gaan proberen.
 
http://www.npo.nl/focus-wat-is-ongezonder-suiker-of-vet/24-05-2015/VPWON_1240574


De opgevraagde aflevering is niet beschikbaar (publicatie).
49:54
Focus: Wat is ongezonder? Suiker of Vet?

Twee tweelingbroers, allebei dokter, nemen de proef op de som. Ze gaan op een dieet. De ene broer eet vanaf nu bijna alleen maar suiker, de ander juist bijna alleen vet. Wat is het resultaat? Wie komt er het beste uit? Wat is het gezondst?
Zo 24 mei 2015 19:15

Een tweeling, beide arts, gaat op dieet. De ene eet een vetrijk dieet, de ander een koolhydraatrijk dieet.
Blijkt dat beide eenzijdige dieten niet goed zijn voor de insulinehuishouding.
Van koolhydraten kon ik het me voorstellen, maar over vet had ik dit nog niet gehoord.

Dit lees ik net ook in de nieuwsbrief van Juglen Zwaan van vandaag met als titel ¨Melk de witte sloper¨:
Teveel vet kan de insulinereceptoren blokkeren waardoor er diabetes kan optreden, omdat insuline z’n werk niet meer kan doen.

Ik heb zelf een tijdje op een vetrijk/koolhydraatarm dieet geleefd, maar ik werd na een tijdje onwel ervan. Ik ben niet gezond, dus ik schreef het daaraan toe, maar misschien is er meer aan de hand dan alleen puur mijn ongezondheid dat ik er niet tegen kan: namelijk dat een vetrijk dieet ook negatief op de gezondheid kan inwerken, ook als je wel in een goede conditie bent.
 
Ik vraag me af waar Juglen dit op baseert. Het onderzoek van Weston Price laat in ieder geval iets heel anders zien.

Mike
 
Ok heb die aflevering ook gezien, wat allereerst al fout is, is dat de gene die op suiker gaat hier natuurlijk wel aan gewend is, maar degene die op vet gaat hier nog nooit ervaring mee heeft gehad en het lichaam niet snapt wat de bedoeling is.
Die moet ineens ketonen gaan maken!

Verder worden ze getest op uiterste prestaties.. Tja als we vinden dat een mens altijd uiterst moet presteren is suiker idd een betere bron, maar het brand je sneller op.

Een auto kun je ook op methanol laten rijden, gaat die véél harder!! Dat is goed toch?? Meer vermogen? Het uiterste er uit?
Alleen 100km verder heeft de motor een warm of vast loper op gelopen...
Tja maar daar moet je niet over zeuren als je er methanol in gooit.

Wij lopen die warm/vast loper op in de vorm van ziekte.

Maar dat insuline resistentie groter werd door vet.. verbaasde mij ook. Jammer va. Zo,n oneerlijk onderzoek, nu weeten we niet hoe dit gaat als de persoon op vet de tijd had gehad om goed op vet te draaien en of het dan óók zo was geweest.

Wat melk betreft, juglen haalt ook wel aan dat rauwe beter is.. Maar nog niet echt als goed. Dat de verhouding calcium en magnesium/fosfor, en vitamines, niet goed lijkt heeft hij denk ik wel gelijk. Misschien dat de vroegere koeien wel balans hadden..
Maar nu lijkt dat niet meer zo te zijn.

Ik vraag me af waar Juglen dit op baseert. Het onderzoek van Weston Price laat in ieder geval iets heel anders zien.

Mike

Nou.. Ik denk dat juglen maar weinig met weston price heeft hoor, ik krijg zijn brieven ook sinds twee maanden.
Maar hij zegt soms een 'goede vetten' meestal noemt hij dan alleen de plantaardige vetten kokos en de verdere onverzadigde enzo.
Heel enkel een keer roomboter..
Maar altijd, meer groente fruit..
Vlees/orgaanvlees hoor ik hem nóóit over.
eieren zover ik herinner ook niet zo.


 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.787
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan