Demonstraties

Of niet goed. Gaan ze de marechaussee inzetten?

Mike
Antwoord staat in het krantenartikel: "De burgemeester is verantwoordelijk voor de openbare orde en veiligheid en moet het maar oplossen. Wie weet, vraagt ze het leger om ondersteuning.”"

Tevens speelt De Telegraaf maar weer voor oproerkraaier: "Amsterdam houdt rekening met een grote opkomst en bij eerdere protesten van tegenstanders van de lockdown en coronavaccinatie moest de ME in actie komen en het Museumplein ’schoonvegen’."
 
Antwoord staat in het krantenartikel: "De burgemeester is verantwoordelijk voor de openbare orde en veiligheid en moet het maar oplossen. Wie weet, vraagt ze het leger om ondersteuning.”"

Tevens speelt De Telegraaf maar weer voor oproerkraaier: "Amsterdam houdt rekening met een grote opkomst en bij eerdere protesten van tegenstanders van de lockdown en coronavaccinatie moest de ME in actie komen en het Museumplein ’schoonvegen’."
De burgermeesteres kan het leger niet inzetten, dwz gewone militairen, KMAR heeft naast de taak militaire politie bewaking vliegvelden, een burger taak bij de dienst speciale interventie, die zouden via het ministerie van Justitie dus ingezet kunnen worden, op dat moment zijn de demonstranten min of meer gekwalificeerd als terroristen.
 
De burgermeesteres kan het leger niet inzetten, dwz gewone militairen, KMAR heeft naast de taak militaire politie bewaking vliegvelden, een burger taak bij de dienst speciale interventie, die zouden via het ministerie van Justitie dus ingezet kunnen worden, op dat moment zijn de demonstranten min of meer gekwalificeerd als terroristen.
Ik snap waar je zit Sailor en ben het met je eens. Echter wordt niets in dit 'spel' nog gespeeld volgens de oorspronkelijke spelregels, dus er kunnen nog interessante ontwikkelingen en verrassingen naar boven komen.
 
Waarom zijn de demonstraties vaak in Amsterdam? Wat is de beweegreden van de demonstranten hiervoor?
Deze stad is heel makkelijk af te sluiten. Mijns inziens makkelijker dan veel andere locaties.
 
Dat zou mooi zijn, want dan weten we zeker dat Grapperhaus rechtstreeks de orders geeft!

Mike
Klopt,
Ik snap waar je zit Sailor en ben het met je eens. Echter wordt niets in dit 'spel' nog gespeeld volgens de oorspronkelijke spelregels, dus er kunnen nog interessante ontwikkelingen en verrassingen naar boven komen.
Oorspronkelijke spelregels zijn duidelijk, als de gewone militairen ingezet zouden kunnen worden was dat al gebeurt, nergens buiten Australië werken de normale legereenheden mee tot op heden, nu vertrouw ik de landwacht en luchthomofiel voor geen meter, maar verwacht niet dat die ingezet gaan worden, KCT is er niet voor getraind, MARSOF gaat niet tegen eigen volk inhakken.
Hooguit de KMAR das al link genoeg, wat Mike zegt de opdrachtgever komt boven met KMAR inzet grapperkoekwaus en bewijsmateriaal direct richting tribunaal, is het ook duidelijk dat grap de mep opdrachten Eerder ook gaf... Museumplein acties oa..
 
Op radio I was er zojuist discussie over de staking van de politie. Het ging erom dat ze een statement willen maken omdat ze al jaren onderbezet zijn. Volgens dit gesprek was het niet de bedoeling om soldaten hun werk over te laten nemen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.332
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan