Debunkers gezocht :P, zuivel onder vuur bij Gezond en wel

G

Guest

Guest
http://www.argusoog.org/gezond-en-wel-14-oktober-2012/#comment-84007

Na de intro (In het begin hoorde ik ook al zoiets belachelijks als "te veel verzadigd vet" (uit zuivel en vlees):/) en vooral rond de 30e minuut een hoop negatieve claims over zuivel (welke zuivel hebben we het hier dan over natuurlijk).

Weet iemand hier nog goeie tegenargumenten voor claims als o.a.; zuivel veroorzaakt slijmvorming in de darm, botontkalking(vanwege de calcium-magnesium verhouding in zuivel), compatibiliteit met zuigelingenvoeding voor mensen (hormonen in melk bijv.) en dergelijke uit de uitzending of andere vaak gemaakte uitingen over de gezondheid van zuivelconsumptie? A2 type caseïne die als opiaatachtige stof werkt bijvoorbeeld.

Vervolgens staat het vertaalde boek van Price wel vermeld bij de achtergrondinformatie van de uitzending xD

Peace

 
Daar gaan we weer. Birgit de Heij is orthomoleculair 'voedingsdeskundige'. Helaas moet ik maar al te vaak constateren dat er in de orthomoleculaire hoek veelvuldig onwaarheden en halve waarheden worden verkondigd die, net als in de reguliere hoek, van generatie op generatie klakkeloos worden overgenomen en doorgegeven. Ik zou zo graag zelfstandige orthomoleculaire denkers willen zien! Wat betreft het doorprikken en ontmantelen van deze mythes, hierover is al meer dan genoeg te vinden op dit forum.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.793
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan