De soevereine mens

Ik begrijp wat je bedoelt maar ik heb toch het gevoel dat het vooral een symbolische daad is dat soevereiniteit aanvragen. Ze verhandelen maar wat ze willen, ze doen maar! Dat zij waarde toekennen aan een papier dat ze zelf verzonnen hebben dat is niet mijn probleem. Ik denk dat ik mijn tijd beter in iets anders steek als in een symbolische procedure. Ik word geen ander mens als ik soeverein ben, en mijn gedachten zullen ook dezelfde blijven.

 
hoi iklustvet: dat is inderdaad een manier om ertegen aan te kijken!

Ik kwam dit citaat nog tegen:

Quote:
[Very] soon, every American will be required to register their biological property in a national system designed to keep track of the people and that will operate under the ancient system of pledging. By such methodology, we can compel people to submit to our agenda, which will effect our security as a chargeback for our fiat paper currency. Every American will be forced to register or suffer being unable to work and earn a living. They will be our chattel, and we will hold the security interest over them forever, by operation of the law merchant under the scheme of secured transactions.

Edward Mandell House (hij heeft dit ergens tussen 1913 en 1922 gezegd).

Toch: gevangenschap is een relatief begrip.

De echte gevangenschap of vrijheid zit in je bewustzijn.

 
Iklustvet

Ik ben het helemaal met je eens .

Ik kijk er ook zo tegenaan en heb er ook niet om gevraagt om eigendom van de staat te zijn.De verantwoording ligt bij mezelf en bij niemand anders . Stemmen heb ik nooit gedaan en zal ik ook nooit doen , want ik hoef geen mensen boven mij om mij te regeren :wink:

 
Soeverein kenteken: http://www.wanttoknow.nl/politiek/een-soeverein-kenteken-bij-de-soevereine-mens/comment-page-4/

http://www.klokkenluideronline.is/wp-content/uploads/2014/02/WRAKING.SOUV_.jpg

 
Quote:
Boze tongen van mensen (die vermoedelijk op zoek zijn naar wat ons verdeelt in plaats van wat ons allen verbindt), beweren dat mensen met een soeverein kenteken geen wegenbelasting willen betalen. Integendeel! Soevereine mensen willen juist graag bijdragen aan aanleg en onderhoud van het fantastische wegennet van Nederland. Ware het niet dat de Belastingdienst niet kan/wil zeggen in hoeverre de Motorrijtuigenbelasting (vroeger wegenbelasting geheten) wordt gebruikt voor aanleg en onderhoud van de wegen. Het geld gaat in de pot Algemene Middelen en er worden ook JSF straaljagers van gekocht. Als soevereine mens vraag je je dan af waarom er 8 miljard euro voor een paar straaljagers hoog in de lucht uitgegeven wordt, terwijl wij met z’n allen beneden dag in, dag uit in de file staan….. ?


 
Vergeet het afgeven van een signaal, de ontvanger ligt nu al in een deuk. Wordt zelfvoorzienend en je maakt het afromen van de opbrengst van jouw inspanningen een stuk minder gemakkelijk.

 
@ Iklustvet

Quote:
Ik word geen ander mens als ik soeverein ben, en mijn gedachten zullen ook dezelfde blijven.


Soevereiniteit opeisen is niet enkel een paar papiertjes invullen en klaar. Het is een bewustwordingsproces dat gepaard gaat met het jezelf verdiepen in, en het erkennen van, je rechten als mens. Het gaat veel verder. Het zijn sowieso niet alleen maar een paar blaadjes ondertekenen. De brief naar de koning telt 10 pagina's! ()

Als je formeel soeverein bent zet je jezelf enorm in je kracht en daar kan je gebruik van maken wanneer je dit nodig hebt. Het is dan ook niet alleen een symbolische procedure, maar een groeipad naar een andere positie. Of je je anders voelt na dit proces kan je pas zeggen als je dit proces hebt doorlopen. Je kunt ook niet zeggen dat je nog precies dezelfde persoon bent als je besluit een bepaald boek te gaan lezen of op reis te gaan in een andere cultuur. Sommige onderzoeken, ervaringen of processen kunnen je dusdanig vormen en verrijken dat je voortaan andere keuzes zult gaan maken...

 
Ik begrijp wel dat het een bewustwordingsproces is, maar ik denk niet dat formeel soevereiniteit opeisen essentieel is voor dat bewustwordingsproces. Het kan volgens mij ook heel goed zonder.

 
Dat lijkt mij ook, dat het zonder kan, al kan het wel helpen. Tenminste, ik zou me ook echt in de papieren en de brieven willen verdiepen alvorens ze te versturen. De brief voor de koning ontvang je pas na het claimen van je naam. Maar ook al doe je dit bewustwordingsproces zonder formaliteiten, dan nog heb je wel een andere status en andere rechten verworven wanneer je je soevereiniteit hebt opgeëist. En dit zou een ander levensgevoel kunnen geven. Misschien is het enigszins te vergelijken met dat je op het werk gepromoveerd bent tot leidinggevende. Daar hoort als het ware ook een andere houding bij, ook al blijf je als mens ook wel weer dezelfde.

 
Misschien een simplistische gedachte, ik ben zo blij met mijn houtfornuis/kachel, dat voelt ook als een stukje onafhankelijkheid. Ten allen tijde te kunnen koken en mijn huis te verwarmen, ook een stukje vrijheid :wink:

 
Quote:
Dat lijkt mij ook, dat het zonder kan, al kan het wel helpen. Tenminste, ik zou me ook echt in de papieren en de brieven willen verdiepen alvorens ze te versturen. De brief voor de koning ontvang je pas na het claimen van je naam. Maar ook al doe je dit bewustwordingsproces zonder formaliteiten, dan nog heb je wel een andere status en andere rechten verworven wanneer je je soevereiniteit hebt opgeëist. En dit zou een ander levensgevoel kunnen geven. Misschien is het enigszins te vergelijken met dat je op het werk gepromoveerd bent tot leidinggevende. Daar hoort als het ware ook een andere houding bij, ook al blijf je als mens ook wel weer dezelfde.


Ik begrijp wel wat je bedoelt Dennis, maar ik ben dus niet van mening dat ik door soeverein te worden andere rechten krijg, ik heb die rechten verdorie nu al! Je promoveert misschien binnen het systeem, maar als je dat systeem niet erkent waarom er dan in willen promoveren?

 
Die rechten zou je eigenlijk ook nu al moeten hebben en heb je ideëel gezien ook, maar aangezien je wellicht ook aangegeven bent bij de gemeente en er een natuurlijke persoon gekoppeld is aan je menszijn kan de staat je daarop aanspreken en je terecht stellen. Misschien heb je wel gelijk hoor en is het mogelijk om ook zonder soevereiniteitstraject je rechten op te eisen.

Misschien is 'promoveren binnen het systeem' niet de juiste beschrijving. Ik denk dat 'ascenderen uit het systeem' beter is. Je stapt deels uit het spel en laat de medespelers en met name de spelleider weten dat het voor jezelf genoeg is geweest. OF misschien is het een meer passende metafoor om het te zien als je werkgever een ontbindingscontract aanbieden. Je hebt jarenlang samengewerkt en je past niet meer in het bedrijf en laat volgens de arbeidsregels weten er mee te willen stoppen. Je kunt natuurlijk ook gewoon weglopen in de trant van 'ik ben vanaf nu bewust en wil niet meer werken en meehelpen aan het bedrijf, dus ze zullen nooit meer iets van me horen'. Maar ik zou het wel zo netjes vinden om het ook formeel af te sluiten en bepaalde mensen op de hoogte te brengen.

Het systeem is in mijn ogen ook niet 100% slecht. Misschien heeft het ook wel een hele duidelijke functie (gehad) binnen een bepaalde cultuurperiode. Misschien zouden we dit systeem wel heel dankbaar zijn als we helemaal vanuit een hoog kosmisch perspectief zouden zien wat het ons gebracht heeft.

 
Quote:
ik zou het wel zo netjes vinden om het ook formeel af te sluiten en bepaalde mensen op de hoogte te brengen.


hallo Dennis, Als minderjarige kun je toch geen contract ondertekenen?

Dan is het toch geen eigenlijk contract, maar een oneigenlijk contract?

 
@Dennis:

Wel wat meer dan 10 pagina's hoor. Mijn verklaring telt er 27.

Overigens maak ik me niet echt illusies over het terugcliamen van mijn soevereiniteit. Degene met het grootste geweer wint toch. Dictatuur heet niet voor niets dictatuur, duh. Kijk naar recente gebeurtenissen in de Krim. Ik heb wel het idee dat er wat meer persoonlijke ruimte voor je is, zolang je het de staat maar niet te lastig maakt.

 
Quote:
Degene met het grootste geweer wint toch.


Hallo Bastiaan, nee liefde, die overwint alles, ook de dood :p

Maar dan wel de ziende liefde, niet de blinde.

 
Quote:
Als minderjarige kun je toch geen contract ondertekenen?

Dan is het toch geen eigenlijk contract, maar een oneigenlijk contract?


Daar heb je wel een punt mee Lievergezond. Ik zal het nog wel eens verder uitzoeken...

 
Ik vraag me ook af in hoeverre de leerplicht rechtsgeldig is?

De rechtszaken waarin mensen zijn weggelopen vind ik ook zeer interessant. Jammer genoeg kon ik het amerikaanse filmpje niet volgen. Ik begin een steeds grotere aversie tegen regels te krijgen. Dat is wel een aandachtspunt voor mezelf. Ik ben geen voorvechter en zal het er dan toch mee moeten doen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.473
Berichten
502.364
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan