De soevereine mens

Ik raad je aan de topic De relatie tussen mensen en varkens eens zorgvuldig door te lezen. Dan zul je erachter komen dat de orde en de harmonie van natuurvolkeren wereldwijd wreed is verstoord door Europese, CHRISTELIJKE blanken, met islamitische slavenhandelaren op de tweede plaats. Het probleem heeft dus zijn oorsprong hier en nergens anders!

Mike

 
Als je uitgaat van tekorten en te veel geld geven aan een ander waardoor jezelf tekorten hebt, dan gaan we er niet uitkomen. Aangezien geld gecreëerd wordt, is er meer dan genoeg, ook voor het voeren van oorlog en ondersteunen van andere landen. Wat ze ons willen laten geloven is dat er tekorten zijn en dat geloof is zo sterk dat we dat ook ervaren.

Ik geloof dat er overvloed is op alle gebied en iedere dag zie ik daar meer en meer van! En nee, dit is niet vaag, maar concreet en zeer zeker op materialistisch!

 
Quote:
[...] iedereen denkt, ow daar zorgt wel iemand anders voor...


hoi Maarten, ja!

Of anders gezegd: een vorm van ¨learned helplessness¨: het fenomeen van op je rug gaan liggen en denken / hopen dat iemand anders je problemen oplost zeg maar, erg herkenbaar overigens voor mezelf:)

Ik hoorde iemand pas iets vertellen van iemand die een probleem voorlegde aan 1 of andere goeroe.

Het probleem herinner ik me niet meer.

Wel wat de goeroe vervolgens deed.

Die nam die persoon mee naar een waterpartij.

En hij duwde die persoon kopje onder, en weer en weer.

Tot die persoon natuurlijk zijn overlevingsinstinct niet meer kon ontkennen en flinke tegendruk gaf.

Tot dat punt moet het nu kennelijk gaan met de mensheid.

Tot ons overlevingsinstinct zegt: tot hier en niet meer verder.

Maar door de ¨learned helplessness¨ zullen wij niet snel bij dat gevoel uitkomen omdat we als een kikker in een pot met langzaam opgewarmd water zijn gaan wennen aan dingen die niet bij ons horen.

Bijv. het concrete geld (papier en munten- wat al een afgeleide is) kun je pas van mensen afpakken als je het langzaam invoert.

 
En trouwens Maarten, over Griekenland. Een stel hele rijke mensen betaald geen belasting. Dat weten onze regeringsleiders natuurlijk ook wel. Maar wie worden er aangepakt? De normale Griek. Het is een wereldwijd spel met verschillende afdelingen.

 
Quote:
Bijv. het concrete geld (papier en munten- wat al een afgeleide is) kun je pas van mensen afpakken als je het langzaam invoert.



En dat is wat er gebeurd. Heel veel kassa's kan je opeens "alleen pinnen mevrouw". En 1 winkel waar ik mijn boodschappen doe kan ik alleen nog maar pinnen, hebben niet eens een kassalade volgens mij.... En binnenkort hebben we allemaal een pasje waarmee je "draadloos" kan betalen tot 25 euro, zonder pincode. Uiteraard is de bank niet aansprakelijk bij misbruik of diefstal en je kan geen pas meer krijgen zonder dit systeem.

Emigreren naar IJsland heb ik wel is zitten fantaseren. Daar lijkt het merendeel van de bevolking daadwerkelijk wakker te zijn geworden! Geweldig als we dat in NLD ook voor elkaar gaan krijgen.

 
Alexandra.

Ik ga nergens van uit, en je mist mijn punt denk ik, ik wil zeggen dat er altijd een systeem nodig zal zijn en dat corruptie altijd op de loer ligt in een systeem, hoe zou je dat dus kunnen oplossen..

Lievergezond.

Mooi stuk wat je schrijft, ik ben heel benieuwd hoelang het duren gaat voor dat mensen zich massaal gaan verweren.

Naïef.

Zover ik weet is dat niet alleen in Griekenland, verhoudingsgewijs betalen rijken veel minder belasting toch?

Verder heb ik wel zo beetje gezegd wat ik er van denk (kan veranderen natuurlijk) maar meer discussie heeft geen zin.

Dank voor reacties.

 
Quote:
Zover ik weet is dat niet alleen in Griekenland, verhoudingsgewijs betalen rijken veel minder belasting toch?



Ja, dat klopt. En ik kan het niet meer voor je opzoeken, want ik heb het maanden geleden gelezen, maar als de rijken eerlijk zouden zijn dan was er geen crises in Griekenland. Zij spannen echt de kroon. De crises is daar gewoon echt gecreëerd en als dat al niet van een laag bewustzijn getuigd, dan is het wel dat ze de gewone man en vrouw hiervoor laten bloeden. Met instemming van de EU, die ook nog ff geld overmaakt en oh gossie waar zou dat nu blijven?

 
Zaterdag 18 januari is er een presentatie vlakbij Eindhoven die over de Soevereine mens gaat.

Locatie: Golfclub Riel, Gijzenrooiseweg 23, Geldrop

Welkom vanaf 18.00u, lezing 18.15-22.00u

Bijdrage: vrij donatie

Opgave: 0612227967 / mariaterhart@hotmail.com

 
Het is leuk soeverein zijn als je nooit meer een beroep wilt doen op sociale voorzieningen, maar wij leven in een zorgstaat.

Je mag hier blij om zijn, er zijn miljoenen mensen die hier graag deel van uit willen maken.

Ik zie het zo: als je het geld hebt verdiend om jezelf voor de rest van je leven te rooien dan kun je lekker soeverein worden, maar waarom? Dan hebben de zogenaamde voordelen ook geen voordeel meer.

Vrijheid zit toch in je visie en in je hart? Moet dat op een papiertje staan wat de koning ondertekend?

Als je niet in dit systeem gelooft en er totaal niet mee eens bent, moet je lekker in de woestijn ofzo gaan wonen, waar niemand

je ooit tegenkomt om je bepaalde regels te vertellen, maar moet je ook niet miepen als je dood gaat van de honger.

 
Dat is dus echt onzin. Soeverein wil zeggen dat je de zeggenschap over je eigen leven hebt. Je kunt dus nog steeds op vrijwillige basis deelnemen aan sociale voorzieningen, mits je daar dus eerder ook gewoon voor hebt betaald. Ik ken bijvoorbeeld iemand die naar het buitenland is verhuisd (geen soeverein ofzo) en toch nog steeds aanspraak wil maken op AOW in NL. Dat kan, en daar betaalt hij gewoon vrijwillig premie voor. Verzekering heet zoiets. Ik ben zelfstandig ondernemer en heb dus sowieso al geen recht meer op een aantal uitkeringen.

De koning hoeft dat papiertje niet te ondertekenen, hij heeft feitelijk al geen zeggenschap over je om te beginnen. Je deelt het hem gewoon mee.

Ik zou de stelling om willen draaien: als je je leven lang slaaf wilt blijven, eis je toch gewoon niet je soevereiniteit op?

 
Quote:
eis je toch gewoon niet je soevereiniteit op


hallo Bastiaan, dit begrijp ik niet helemaal; waarom opeisen als je het gewoon bent?

Stel er is een man of een vrouw die beweert met jou getrouwd te zijn terwijl dat niet zo is.

Dan hoef jij toch niets te doen: degene die beweert dat er een (eerlijk tot stand gekomen) contract draagt de bewijslast.

 
Hoi Dorien,

Daar heb je wel gelijk in maar ik denk dat dat helaas wel moet. Door de 'aangifte' van je geboorte bij de burgerlijke stand ben je aangemeld als onderdaan van de koning. Doordat je op moment nog niet nog niet wilsbekwaam bent, is het in wezen ongeldig maar het zal toch moeten worden teruggedraaid.

 
Quote:
Je mag hier blij om zijn, er zijn miljoenen mensen die hier graag deel van uit willen maken.


Dat zijn miljoenen mensen die in slavernij verkeren en daar moet ik blij mee zijn?!

Mike

 
Het gedachtegoed van de Soevereine mens boeit me nog steeds, vooral sinds de lezing die ik laatst heb bezocht. Ik weet nog niet of ik er zelf mee aan de gang wil. Ik heb de lange-termijn voor- en nadelen nog niet goed op een rijtje.

Als je de strijd met de overheid wilt aangaan en geen belastingen en bekeuringen meer wilt betalen, dan kan je denk ik beter wel aan je soevereiniteit gaan werken. Maar als je geen zin hebt in gezeik en juridische toestanden, waarom zou je het dan wel doen? Geen zin in gezeik en toestanden en geen gebruik wilt maken van de mogelijkheden en vrijheden als soeverein mens, impliceert dat je dus eigenlijk wel gewoon bereid bent om geheel mee te gaan in de verplichtingen van de 'natuurlijke persoon'. Waarom zou je dan de moeite doen om soeverein te worden met de eventuele toekomstige risico's van dien? Anderzijds, als je gewoon op dezelfde manier kan blijven leven en dezelfde rechten behoud, dan is het idee om soeverein te zijn natuurlijk wel fijn. Ik snap dat het niet van een administratieve handeling afhangt, soeverein ben je op de eerste plaats van binnen, maar waarom dan niet de dingen zo regelen dat ze het beste bij je passen..?

Ik ga het nog verder uitzoeken en goed voelen in mezelf wat ik er mee wil.

@ Poekie

Wat waren jullie motieven om je soevereiniteit te claimen?

Zijn er voordelen of nadelen die jullie intussen hebben ondervonden?

 
Ik ben nu toe aan stap 3, de brief aan Willem. Een lijvig document, dat me ook over zaken aan het denken heeft gezet. Ook heb ik naar aanleiding daarvan nog het nodige aan research gedaan, met name in onze geschiedenis. Het is me nu wel duidelijk dat ons koningshuis geenszins is wat ze beweren. Ook is er door de loop van de geschiedenis heel wat strijd geleverd door onze voorouders om hun vrijheid te bevechten, die ze weer onrechtmatig is afgenomen. Of ik zo ver ga dat ik geen belasting meer ga betalen en dergelijke weet ik nog niet. Dat vergt eigenlijk ook wel de nodige moed.

 
Hier nog een waarin hij in gaat op soevereiniteit. Hij vergelijkt het geboortecertificaat met een prijskaartje uit een warenhuis. Het heeft geen waarde en het is niet echt dus waarom heb je het nodig om een vrij mens te zijn? Ik begrijp nog altijd niet goed wat je echt bereikt met die soevereine status, het is vechten tegen het systeem door het systeem toe te passen, hoe kan dat ooit iets opleveren?

 
hoi Iklustvet, ik snap je punt, daar zit ik ook mee.

Je ouders hebben je echter "aangegeven"/ingeschreven bij je geboorte, toen je nog nauwelijks besef had, in een systeem met heel eigen wetten, waar jij het misschien helemaal niet mee eens bent als je beseft wat het inhoudt.

De wereld erachter is nooit helemaal goed verteld natuurlijk, maar voor sommigen is het dan carte blanche om je als "human resource" te verhandelen op de beurs op basis van je geboortecertificaat









Als je dat niet wilt, is wat voor te zeggen, dan maak je je los van dat systeem.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.148
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan