de pil

G

Guest

Guest
Lees net dat wij vrouwen beter aan de pil kunnen blijven omdat we dan minder vergeetachtig en dement worden. Vertrouw toch meer op de vetten. Of wordt ik nu al een beetje vergeetachtig :mrgreen:

 
Aspirientjes tegen hartkwalen en nu de pil tegen vergeetachtigheid/dementie. Oftewel: hartkwalen worden veroorzaakt door een gebrek aan aspirines en vergeetachtigheid/dementie door onvoldoende oestrogenen. En gij geleuft da!

Mike

 
ik heb de pil laten staan en zie .............. 2 mooie dochters ;-)

mijn vriend heeft de "bedrading" laten saboteren. Wij vonden samen 5 dan ook genoeg.

Lijkt mij erg lastig een alternatief te vinden.

Voor het zingen de kerk uit is i.i.g. geen optie ;-)

 
Het hangt er een beetje vanaf hoe niet-welkom een kind is natuurlijk, maar ik geloof ook niet dat ik heel erg zou durven vertrouwen op natuurlijke methoden als periodieke onthouding. Ik vraag me wel af of vrouwen vroeger nou echt ongeveer ieder jaar een kind erhij kregen, m.n. omdat je voor mooi 3 jaar moet wachten i.v.m. de gezondheid van moeder en kind. Zouden ze daar al rekening mee gehouden hebben? En zo ja, op welke manier?

 
Ik zou er ook niet op durven vertrouwen als je ECHT niet zwanger wilt worden. Ik ben inmiddels al jaren van de pil af, helaas heeft dat rotding mij veel ellende bezorgd. Ik had toen geen idee dat het daardoor kwam, en de dokter zei er natuurlijk nooit iets over :?

Wat ik gelezen heb is dat de man pas weer bij de vrouw ging slapen als het kind kon lopen Pinklady, tenminste bij de onderzochte volkeren dan. Maar ja, het ene kind loopt met een jaar, het andere pas met 1,5 jaar. Dus of ze dan precies 3 jaar gewacht hebben lijkt me sterk.

 
Ik heb trouwens ook ooit een keer gelezen dat vrouwen vroeger (echt zo'n duizenden jaar geleden) minder vaak zouden menstrueren dan maandelijks. dieren menstrueren trouwens toch ook minder vaak?

 
#t=83
Quote:
Drop That Pill - Why I Want My Patients Off Birth Control

Published on Sep 26, 2013

A discussion of the little known risks of oral contraceptives, particularly for those with anxiety and depression.


 
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1375478
Quote:
Zembla: Fatale pil do 24 okt 2013, 21:10

Tien doden door Diane-35'. Dit nieuws zorgde begin dit jaar voor veel onrust onder vrouwen die de pil gebruiken. Hoe kan het dat een anticonceptiepil ernstige gezondheidsgevaren met zich mee brengt?


Wat een onaardige reactie van de hysterische en overstresste directeur van Lareb (nederlands bijwerkingencentrum) Agnes Kant en wat kan ze goed liegen als ze zegt dat haar nu pas de bijwerkingen van de dianepil bekend zijn.

De diane 35 wordt voorgeschreven bij de indicatie acne en dan wordt de pil vergoed ook al wordt het gebruikt als anticonceptiemiddel: die in principe niet meer vergoed wordt.

Daarom gaan veel meisjes juist aan de diane 35-pil.

Mensen worden niet eerst gescreend door artsen op aanleg voor bloedstolling of mensen wordt evenmin gevraagd of ze bijv. roken voor ze de diane 35 pil krijgt.

In kranten wordt geadverteerd met de diane 35 en wordt verwezen naar www.eerstepil.nl : daar wordt niet vermeld wat de bijwerkingen zijn.

Bij www.dokteronline.nl kun je de diane 35 pil zo bestellen zonder recept ook zelfs als je er expliciet schrijft dat je zus trombose heeft.

Het cbg (college ter beoordeling geneesmiddelen) wil zich in het kader van de wet openbaarheid bestuur niet verantwoorden in Zembla voor deze kwestie.

Filmpjesuggestie van Satfat https://www.fatsforum.nl/topic/leuke-filmpjes-berichtjes-ed/page/10 :
Quote:
Lezing van Dick Oosterwijk over het gebruik van de pil. Altijd lachen en recht voor z'n raap !

http://vimeo.com/77141484

 
Ik stop binnenkort ook met de pil en laat dan een koper spiraal plaatsten. Ook niet ideaal omdat het onnatuurlijk is, maar alleen een condoom vind ik niet veilig genoeg en zwanger worden is nu echt geen optie.

Wel goed dat er steeds meer nieuws over de nadelen naar buiten komt!

 
Een koperspiraaltje heb ik ook gehad. Elke maand een groot bloedbad en het schijnt ook krasjes te maken in je baarmoeder. Kan me goed voorstellen dat je alleen een condoom niet fijn vind hoor maar ik was blij toen dat ding eruit ging.

 
http://www.welingelichtekringen.nl/gezond/243667/de-pil-verhoogt-sterk-de-risicos-op-staar.html
Quote:
De pil verhoogt sterk de kans op staar

dinsdag 19 november 2013

Vrouwen die langer dan drie jaar onafgebroken de anti-conceptie pil slikken lopen een sterk verhoogd risico om later in hun leven staar aan hun ogen te krijgen. Dat schrijft Time.

Er was al bekend dat er een samenhang is tussen lage niveau’s van oestrogeen en staar. Bij staar wordt een belangrijke zenuw in het oogstelsel aangetast en bij vrouwen in de overgang gebeurt dat sneller vanwege het oestrogeen. Vandaar dat wetenschappers de rol van de pil onderzochten. Die verlaagt immers kunstmatig het oestrogeen niveau, schrijft Time.

Een een samenhang is inderdaad gevonden. Er is een groep vrouwen van boven de 40 met pil gebruik vergeleken met een groep die de pil niet, of niet permanent slikte. Die tweede groep had aanzienlijk minder vaak te maken met staar dan de eerste groep.


 
Ik heb dat rotding veel te lang geslikt. Inmiddels al jaren niet meer. Hopelijk krijg ik geen staar. Flink aan de lever, hoop dat het helpt ;-)

 
Nog steeds geen goede vervanger gevonden voor de pil. Recensies gelezen over zo'n apparaatje wat je vruchtbaarheid meet door middel van urine strips, maar schijnt niet betrouwbaar te zijn.

 
Ik heb sinds kort de Donna ovulatietester. Ik heb een duidelijk verschil in structuur gezien in vruchtbaar en onvruchtbaar. Ik ga het goed bijhouden om te zien hoe m'n cyclus is. Nu alleen nog afwachten of de dagen voor en na ovulatie ook goed zichtbaar zijn.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.684
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan