de pil

mijn broer heeft Raynaud, al van jongs af. Hij gebruikt niet de pil :>)
We zijn met 4 zussen en daarvan niet een Raynaud en allemaal de pil gebruikt.
Zullen dus ook wel andere oorzaken zijn.
 
hoi Marijan, ja tuurlijk zullen er ook andere oorzaken zijn voor het fenomeen van Raynaud dan de pil. Er is zeker een relatie tussen de pil en ook trombose al krijgen niet alle vrouwen die de pil slikken trombose. De pil verdikt het bloed kennelijk.
 
haha, ja ik kreeg trombose op mijn 30e (nu 55) maar dat kwam niet alleen door de pil denk ik, ook veel zoetigheid en plastic boter enz.
 
Anticonceptie laat het lichaam van de vrouw geloven dat ze zwanger is. Dit heeft veel consequenties voor de verdeling van energie, het immuunsysteem, en de vetopslag bij pilgebruik. Ook het ritme van de maan, een belangrijke bepaler voor onze biologische klok, kan hierdoor verstoord worden. Zeker als de pil wordt doorgebruikt en er een of meerdere cycli overgeslagen worden. Vooral onze hypothalamus en epifyse zijn erg gevoelig voor verstoring van ritmes.

Tip: de pil verhoogt de behoefte aan vitamine b1, b2, b6 en b12, foliumzuur en zink en magnesium. Deze spelen een belangrijke rol in onze totale energieaanmaak, de aanmaak van prostaglandines en neurotransmitters, maar ook in de leverontgifting. Omdat de pil veel meer hormonen bevat dan we zelf aanmaken en deze van synthetische oorsprong zijn, is extra aandacht voor bovenstaande voedingsstoffen belangrijk.

Onze lever moet extra werk verrichten om synthetische hormonen te ontgiften. Daarom is de ondersteuning van de lever zeker van belang bij het gebruik van anticonceptie. [...] In tegenstelling tot natuurlijk progesteron kan synthetisch progesteron niet worden omgezet in cortisol, met alle gevolgen van dien voor onze stressestendigheid. Rineke Dijkinga, Alles draait om je hormonen, p. 354

De pil detoxen: http://tinyurl.com/p2xqlde
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.981
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan