De logica achter anthelmintica

ALS mijn hypothese hierboven (grotendeels) klopt, betekent het volgens mij dat we niet te bang hoeven te zijn voor de lange termijn effecten van de Pfizer en Moderna injecties. Ik heb het niet over het korte termijn drama dat zich voltrekt.

Messenger RNA is namelijk compleet normaal in het lichaam. Het algemeen aanvaarde

DNA ➡️ RNA ➡️ Eiwit
is immers allang achterhaald. Hoe weet het DNA dat het iets moet aanmaken? Niet! Het heeft een seintje nodig. De zintuigen zitten namelijk aan de buitenkant van een cel*. Een meer correcter weergave is als volgt:

Signaal ➡️ mRNA ➡️ DNA ➡️ RNA ➡️ Eiwit

Ik dat de mRNA in de SARS-Cov-2 injecties daadwerkelijk eenmalig 'werkt', zoals de fabrikanten zelf ook claimen. Het blijft natuurlijk ROMMEL, die vaccins! Het is natuurlijk zaak om de spike-eiwitten eruit te werken, te ontgiften van zware metalen en het immuunsysteem te versterken. Doe je dit niet, tja, dan zie ik ook zeker lange termijn schade ontstaan...

Maar ik geloof er niet meer in dat het lichaam uit zichzelf (o.b.v. welke impuls?) Ineens spike-eiwitten aan gaat maken. Ook zou mijn theorie de vloer aanvegen met het hele - horror - ADE (antibody-dependent enhancement) verhaal.

Ook het contrast tussen wij-zij (wel of niet geïnjecteerd) is zo niet nodig. Degenen die tot inkeer komen, kunnen hun systeem herstellen.



* Dit geldt ook als je uitzoomt naar het schaalniveau van een menselijk lichaam. Versimpeld voorbeeld: een bijnier bepaalt niet zelf of er cortisol wordt aangemaakt. De zintuigen nemen waar, het onderwuste brein schat iets in als gevaar. Vervolgens wordt de opdracht gegeven om het hormoon aan te maken.
Julian, de (m)RNA kan wel degelijk DNA permanent aanpassen. Dan is eenmalige werking of meervoudige werking irrelevant. Overbodige nuancering. Het is meer de vraag op welke schaal DNA-verandering plaatsvindt en in hoeverre deze schade te herstellen is.
 
Dus onze DNA streng is het begin van alles?
Hoe zit het na de conceptie. daar is het begonnen.
 
Julian, de (m)RNA kan wel degelijk DNA permanent aanpassen. Dan is eenmalige werking of meervoudige werking irrelevant. Overbodige nuancering. Het is meer de vraag op welke schaal DNA-verandering plaatsvindt en in hoeverre deze schade te herstellen is.
Dankjewel! Hier kan ik zeker wat mee. Ik ben het gedeeltelijk met je eens maar ik denk juist dat de nuancering helderheid schept. Deze helderheid heb ikzelf meer dan ooit, het is me alleen nog niet gelukt dit in al zijn volledigheid met jullie te delen.

Ik ga hier eerdaags even goed voor zitten. Mijn epistels verhalen mogen wat korter en makkelijker weg te lezen zijn. De materie wordt niet bepaald eenvoudiger naarmate de discussies hier voortduren.

Nogmaals dank Johannes, de beuk erin, zo komen we verder!
 
Dankjewel! Hier kan ik zeker wat mee. Ik ben het gedeeltelijk met je eens maar ik denk juist dat de nuancering helderheid schept. Deze helderheid heb ikzelf meer dan ooit, het is me alleen nog niet gelukt dit in al zijn volledigheid met jullie te delen.

Ik ga hier eerdaags even goed voor zitten. Mijn epistels verhalen mogen wat korter en makkelijker weg te lezen zijn. De materie wordt niet bepaald eenvoudiger naarmate de discussies hier voortduren.

Nogmaals dank Johannes, de beuk erin, zo komen we verder!
Ik ben juist meer van zwart-wit waar mogelijk. grijs waar noodzakelijk. In tijden van oorlog is er geen tijd om onnodig in detail te treden. Natuurlijk waardeer ik je inzichten wel.
 
Vandaag gaf Mike een korte samenvatting over de werking van IVM.

Spike-eiwitten doden mitochondrien. Hietdoor wordt er onvoldoende ATP aangemaakt en staan je cellen in waakvlamstand en is er onvoldoende energie om celafval (dode mitochondrien, gifstoffen) op te ruimen en de ontstekingen die nodig zijn om de lichaamsvreemde s-eiwitten in lichaamsweefsel te bestrijden zijn niet krachtig genoeg (laaggradig). IVM/AVM ruimt de verstorende s-eiwitten op, waardoor de cellen weer volop 'aan' staan. IVM/AVM geneest niets, het bevordert het zelfgenezend vermogen van het lichaam waardoor het de kracht krijgt zichzelf te genezen. Het lijkt erop dat IVM/AVM selectief uitsluitend lichaamsvreemde eiwitten en schadelijke eiwitmutaties (denk aan kanker) aanpakt. Ook de schadelijke en potentieel dodelijke bloedklontering/bloedproppen (trombose) veroorzaakt door s-eiwitten wordt door IVM/AVM genezen of voorkomen. IVM/AVM is dan ook zowel profylactisch (voorkomend) als curatief (genezend). Kortom, dit is de peniciline van de 21e eeuw!

De mening van Mike dat we nu snel moeten handelen met IVM respecteer ik. Dus die bal kunnen we laten liggen, zeg ik maar vast 😁

De vet gemaakte zin doet me echter ook aan CBD al dan niet in combinatie met THC denken. Hiervan is immers ook bekend dat dit het lichaam steunt bij het zelfgenezend vermogen.

Wat denk jij @JulianB ?
 
Nog een gedachtengang:

- waar is het op gebaseerd dat we meer zink nodig hebben?

- een zinkoverschot kan je bestrijden door inname van melk [combi calcium / fosfor]. Hebben we dan te weinig zink en teveel melk?

Alle kampen zijn pro pillen. Vandaar mijn vragen want als je al die standpunten combineert krijg je hoe dan ook dat je klant moet worden van de pharmacie wil je je kunnen wapenen.
 
Nog een gedachtengang:

- waar is het op gebaseerd dat we meer zink nodig hebben?

- een zinkoverschot kan je bestrijden door inname van melk [combi calcium / fosfor]. Hebben we dan te weinig zink en teveel melk?

Alle kampen zijn pro pillen. Vandaar mijn vragen want als je al die standpunten combineert krijg je hoe dan ook dat je klant moet worden van de pharmacie wil je je kunnen wapenen.
We hebben vanuit de leer van Weston Price altijd gezegd en geloofd dat natuurlijke middelen beter zijn dan chemie. En op zich hoort dat ook zo te zijn. Ivermectine is echter een chemisch middel wat toch bijzondere werking blijkt te hebben. De reden van het innemen van supplementen is mijn redenering dat er onvoldoende voedingswaarde in voedsel zit, ook wanneer je dat bij de boer koopt. Ja, bij de boer is altijd beter dan alleen bonen uit een blikje. Maar om voldoende mineralen etc. binnen te krijgen zul je moeten bijslikken, hetzij natuurlijk of chemisch. Schiet er gerust op als er iets niet klopt, ik ben ook aan het pionieren en we doen dat met z’n allen.
 
We hebben vanuit de leer van Weston Price altijd gezegd en geloofd dat natuurlijke middelen beter zijn dan chemie. En op zich hoort dat ook zo te zijn. Ivermectine is echter een chemisch middel wat toch bijzondere werking blijkt te hebben. De reden van het innemen van supplementen is mijn redenering dat er onvoldoende voedingswaarde in voedsel zit, ook wanneer je dat bij de boer koopt. Ja, bij de boer is altijd beter dan alleen bonen uit een blikje. Maar om voldoende mineralen etc. binnen te krijgen zul je moeten bijslikken, hetzij natuurlijk of chemisch. Schiet er gerust op als er iets niet klopt, ik ben ook aan het pionieren en we doen dat met z’n allen.
Ik schiet: Vanaf dit bericht hadden we het inderdaad over goede voeding en suppleren.

Hoe meer ik suppleerde, hoe zieker ik werd.

Ik zet mijn vraagtekens bij de hang naar zink. Zink zal nodig zijn [denk aan kippensoep tijdens ziektedagen], maar echt suppleren maakt je wel klant van de pharmacie en dat triggert bij mij een alarm.
 
We hebben vanuit de leer van Weston Price altijd gezegd en geloofd dat natuurlijke middelen beter zijn dan chemie. En op zich hoort dat ook zo te zijn. Ivermectine is echter een chemisch middel wat toch bijzondere werking blijkt te hebben. De reden van het innemen van supplementen is mijn redenering dat er onvoldoende voedingswaarde in voedsel zit, ook wanneer je dat bij de boer koopt. Ja, bij de boer is altijd beter dan alleen bonen uit een blikje. Maar om voldoende mineralen etc. binnen te krijgen zul je moeten bijslikken, hetzij natuurlijk of chemisch. Schiet er gerust op als er iets niet klopt, ik ben ook aan het pionieren en we doen dat met z’n allen.
IVM is een natuurlijk fermentatieproduct van een bodemorganisme (avermectine) met een waterstofmolecuul toegevoegd. Behoorlijk natuurlijk dus.

Mike
 
De vet gemaakte zin doet me echter ook aan CBD al dan niet in combinatie met THC denken. Hiervan is immers ook bekend dat dit het lichaam steunt bij het zelfgenezend vermogen.

Wat denk jij @JulianB ?
Eens. Al zijn de werkingsprincipes verschillend. Denk dat Ivermectine meer in de richting komt van een meerdaagse vastenperiode, aangezien je daar ook autofagie stimuleert en regeneratie bevordert. In mijn ogen lijkt Ivermectine hier een soort 'shortcut' voor. Dus ik ben voor. Ik denk zelfs dat een combinatie (Ivermectine en CBD/THC) prima kan. Je ziet dat CBD zelfs met verschillende heftige (big pharma) medicijnen gecombineerd wordt. En THC-olie ook natuurlijk, maar dan - helaas - off-label.
Ik zet mijn vraagtekens bij de hang naar zink. Zink zal nodig zijn [denk aan kippensoep tijdens ziektedagen], maar echt suppleren maakt je wel klant van de pharmacie en dat triggert bij mij een alarm.
Zelf suppleer ik niet met zink, op uitzondering na van de kleine hoeveelheid in mijn huidige multivitamine (dus toch eigenlijk wel he...). Suppletie is zo persoonsgebonden dat een goed middel verkeerd kan uitvallen of zelfs averechts kan werken als de benodigde pathways niet functioneren. Of zelfs een energetische blokkade o.i.d. Dus ik zet mijn vraagtekens bij (goedbedoelde) generieke adviezen om te gaan suppleren. Iets als NAC of CBD zijn hier uitzonderingen op denk ik. Ze kennen zelf geen bijwerkingen, hoogstens op gang gebrachte genezing die ongemakken met zich meebrengt. Wat dat principe betreft past Ivermectine hier ook bij. Géén bijwerkingen! Tenzij secundair.
Mooie simpele uitleg. Dank voor het delen. Wél de échte technische termen, maar begrijpelijk geschreven. Handig voor wie mRNA beter wil begrijpen (zoals ik, 't blijft pittig).
We hebben vanuit de leer van Weston Price [...]
IVM is een natuurlijk fermentatieproduct [...]
WAP-proof!!
Weston A. Price - POTHEKER
WAPPOTHEKER
 
Parkinson is, voor zover ik weet, een dopamine tekort in de hersenen dat ervoor zorgt dat het daar in de war raakt.

Zou daar ook nog een wondermiddel voor komen? Doen de spike eiwitten hier ook nog wat negatiefs?
Ik ben het laatst ook eens tegengekomen in mijn Ivermectine-onderzoek en heb net even verder gezocht:

Deze definitie (bron) is handig om het daaropvolgende citaat te begrijpen:
Dopamine (DA) is a neuromodulator released by midbrain neurons with widespread projections throughout the brain. Dopaminergic modulation has diverse effects on cellular, motor and cognitive functions, including reinforcement learning, working memory and attention.

Dit onderzoek op muizen laat wat interessants zien m.b.t. jouw opmerking; Role of purinergic P2X4 receptors in regulating striatal dopamine homeostasis* and dependent behaviors (2016):
Ivermectin, an allosteric modulator of P2X4Rs, significantly affected dopamine and cyclic AMP regulated phosphoprotein of 32 kDa and extracellular regulated kinase1/2 phosphorylation in the striatum. Sensorimotor gating deficits in P2X4R KO mice were rescued by DA antagonists. [...]

[...] the findings suggest that P2X4Rs have a synergistic role in DA modulation of motor control and can alter behavioral responses to dopaminergic drugs. As such, P2X4R allosteric modulators may represent potential adjuvant pharmacotherapies for Parkinson's disease.

* Dopamine homeostase is een interessante om verder te onderzoeken. Homeostase betekent namelijk: het evenwicht (in het lichaam) bewaren. Als Ivermectine hier positief op werkt, wat betekent dit nog meer? Dopamine is weer bij talloze lichaamsprocessen betrokken.

ps: mijn oom, boer, ook Parkinson :(
 
Laatst bewerkt:
Bovenstaand was een component, hier schreef ik eerder over een andere link van Ivermectine met Parkinson, namelijk het bevorderen van groei van - dopamine producerende - neuronen:
Uitscheiding van Glial cell-derived neurotrophic factor (GDNF), een klein héél bijzonder eiwitje o.a. betrokken bij de gezondheid van zenuwcellen en bij de productie van sperma. Kijk zelf maar even, maar ik wil dit citaat van Wikipedia er graag uitlichten omdat het aansluit bij diverse ervaringen van forumleden:
These neuronal populations die in the course of Parkinson's disease and amyotrophic lateral sclerosis (ALS). [...]

@Zathras



Wel handig om dit er even bij te zetten: dit staat op Wikipedia, een alinea boven het citaat wat ik hierboven gebruik:
The most prominent feature of GDNF is its ability to support the survival of dopaminergic[13] and motor neurons.[citation needed] It prevents apoptosis in motor neurons during development, decreases the overall loss of neurons during development, rescues cells from axotomy-induced death, and prevents chronic degeneration.[8]
 
Laatst bewerkt:
Suppletie is zo persoonsgebonden dat een goed middel verkeerd kan uitvallen of zelfs averechts kan werken als de benodigde pathways niet functioneren. Of zelfs een energetische blokkade o.i.d. Dus ik zet mijn vraagtekens bij (goedbedoelde) generieke adviezen om te gaan suppleren.

Interessant Julian, daar IVM bij ons energetisch gemeten is. De juiste hoeveelheid voor mijn echtgenoot zou de helft van het hier op het forum gehanteerde zijn; energetisch slechts 2 tabletten a 5mg, terwijl de 2mg/10kg-regel op een inname 5 tabletten kwam.
IVM zou bij mij niet passen. Het zou me juist ontregelen.

Ik meld dit hier dan toch maar om ook een andere kant te belichten. Ben nog aan het dubben hoe we hier nu verder mee gaan.
 
Interessant Julian, daar IVM bij ons energetisch gemeten is. De juiste hoeveelheid voor mijn echtgenoot zou de helft van het hier op het forum gehanteerde zijn; energetisch slechts 2 tabletten a 5mg, terwijl de 2mg/10kg-regel op een inname 5 tabletten kwam.
IVM zou bij mij niet passen. Het zou me juist ontregelen.

Ik meld dit hier dan toch maar om ook een andere kant te belichten. Ben nog aan het dubben hoe we hier nu verder mee gaan.
Bioresonantie o.i.d?

Ik neem overigens nu intuïtief één of twee tabletjes. Maar heb er steeds minder behoefte aan en het is nu denk ik alweer twee weken geleden dat ik het voor het laatst ingenomen heb.
 
Ik word daar niet helemaal wijs uit. @JulianB weet jij wat voor soort link hierin omschreven wordt, wat dit (indirecte) mechanisme dan tot gevolg heeft?
Ik reageer even in dit andere topic:

Ivermectine zet via het mTOR pathway gecontroleerde celdood in gang.

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat in het artikel dat ik noemde de link legt tussen autofagie in Neuronen via mTOR. Door hernieuwing verbetert dit de GABA-neuronen. Maar: hierbij heb ik geen rekening gehouden de bloed-brein-barrière... Kan Ivermectine nu wel of niet hierdoorheen? Anders moet ik deze bewering terugnemen en was dit een te vlugge conclusie!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.201
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan