de hoofdhuid

eeli

New member
Hoe wassen jullie het haar ?

ik heb al jaren last van een jeukende hoofdhuid, alsof ik roos heb. Ik heb echter geen schilfertjes. De vit C douche geeft een beetje verlichting maar tot nu toe onvoldoende

 
Je zou denken dat dit probleem van binnen uit komt, dus voeding.

Ik heb alleen de ervaring dat mijn haar en hoofdhuid sterk verbeterd zijn sinds ik ruim 3 jaar geleden ben begonnen met het eliminatie-dieet en verder verbeterd de laatse maanden door de wp voedings richtlijnen.

Ik heb altijd goede periode(2 weken ongeveer) en daarna weer 2 weken wat mindere periode. Ik kan het eerst aan mijn haar zien(doffer/springeriger) dat ik weer achteruit ga.

In de toekomst hoop ik dat de goede periode steeds langer/definitief aan gaat houden.

 
Albert,

Je hebt mijn vraag van laatst nog niet beantwoord. Heb je regelmatig last van roos of huidschilfers op je hoofd?

Mike

 
Ik was mijn haar met kamilleshampoo van de biowinkel.

Eentje zonder kunstmatige toevoegingen.

Maar dan nog heb ik vochtige jeukplekken op mijn hoofd en ook schilfers.

Ik heb dus schimmels in mijn lijf nog.

Candida niet meer, maar er zijn zoveel meer schimmels in omloop.

Die vitamine c douche zou natuurlijk ook wat voor mij zijn.

Ik heb al een ding aan mijn doucheslang zitten overigens, maar het kan altijd nog beter (ik heb die van mij gekocht van het merk reimo bij de firma quick camp: maar dat had te maken met de ruimte rond mijn doucheslang ook: ik moest een slank model filter hebben, anders paste het niet).

Ik denk in elk geval dat de grote ommekeer van binnenuit moet komen, of ja, in elk geval, die moet ergens vandaan komen:)

Ik heb iemand die resonantietherapie doet bij mij en die is nog lang niet aanbeland bij de schimmels bij me.

Eerst heeft nog ander gespuis de behandelingsvoorrang.

 
Quote:
Ik denk in elk geval dat de grote ommekeer van binnenuit moet komen.


Zie ook de topic over acne en puistjes.

Mike

 
Hoe ziet je hoofdhuid eruit??

Is die gespannen of rood?

Ik smeer m'n hoofdhuid nog wel eens in met cocosolie en laat dat een nacht

intrekken.

Verder goed masseren, zodat de hoofdhuid goed los zit.

Dia.

 
mijn hoofdhuis is vaak rood, voor zover ik het door het haar kan zien

ik heb geen last van roos, tenminste ik zie/voel geen losse huidschilvers

 
@Albert,

Dat was mijn hoofdhuid ook..rood en spannen.

En vaak kleine exceem-plekjes.

Probeer eens cocosolie, 's nachts laten zitten en 's ochtends gewoon je

haar wassen.

en een paar keer per dag je hoofdhuid masseren..

Dia.

 
mijn hoofdhuis is vaak rood, voor zover ik het door het haar kan zien

@Albert, bedenk ook dat je huid een weerspiegeling is van hoe het er binnen uit ziet. En denk dan vooral ook aan de darmen. De huid is een groot orgaan die uiteindelijk ook ingezet gaat worden om troep van binnenuit kwijt te raken. Niet een opbeurende gedachte, maar wel belangrijk om te weten denk ik :)

Je kent mijn visie vast nog wel, werken van binnenuit (zowel fysiek als mentaal).

 
Ja ik weet het Gerrit, werken van binnenuit...daar ben ik druk mee bezig :)

verder ziet mijn huid er heel gaaf uit...het is alleen de jeuk/rood op mijn hoofd

 
Met de vit c douche zit ik dus al goed. Die kokosolie wordt bij mij natuurlijk geozoneerde kokosolie! Bedankt, ik ga het proberen!

Oja, maar weet iemand dan hoe ik aan die roos kom? Wordt het veroorzaakt door een schimmel, bacterie, of komt het door bepaalde voedingstekorten??

 
Het begint met voedingstekorten. Daardoor ontstaat er een verzwakte omgeving van de cellen. Daardoor worden micro-organismes gelokt die de zwakke plekken opruimen. Roos is een schimmel. Zowel de vit. C douche als de kokosolie zijn goed, maar het geeft ook aan dat je nog steeds zwakheden vertoont vanbinnenuit.

Mike

 
Quote:
Roos is een schimmel


Pff.. Ik begin die schimmels nu wel een beetje zat te worden. Ik was mijn hoofd elke morgen ook nog eens onder de ozonkraan. Ozon, h2o2, zapper, vitc douche, het lijkt allemaal niet te werken bij die schimmels..

 
Ik denk omdat je de schimmels vooral van binnen uit moet bestrijden. Mijn eerdere therapeute had het over schimmelnagels, en de middelen die de arts voorschrijft. Daardoor heb je geen schimmels meer op je tenen maar druk je ze weer naar binnen. En zij zei toen: beter eruit, op je teennagels dan binnen in je.

Ik denk overigens niet dat als je last hebt van schimmels op je hoofdhuid/tenen dat ze dan niet meer binnen in je zitten. maar het is wel een teken van je lichaam dat je nog steeds schimmels bij je draagt.

 
Evan,

Ook jij moet energetisch helen. Er zit iets zelfsaboterends in jou. Vroeger vertaalde je dat in handelingen, nu moet je vooral je gedachtenpatroon herzien.

Mike

 
ik was vanmorgen bij de kapper en die zei dat ik roos had.

ze zei je moet zeker 3x per week met antiroos wassen anders krijg je plakaten en dan krijg je haaruitval.

ik begrijp niet hoe het kan met wat ik eet moet ik toch eigenlijk geen roos krijgen?

als ik haar was gebruik ik of brandnetschampoo of olijkshampoo uit de natuurwinkel

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.685
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan