de hoofdhuid

Ik was mijn haar nooit en smeer dagelijks wonderolie op mijn bolletje, maar voor mij is het makkelijk praten, want mijn haar is gemilimeterd. Mijn zoon (9) wast ook nauwelijks zijn haar en dat ziet er prima uit. Ik hoor weleens van mensen dat ze elke dag hun haar was. Dat lijkt me niet gezond, want de vetten (talg) zijn er juist om het haar en de hoofdhuid gezond te houden. Ooit een verhaal gehoord van een Indiër met heel lang haar en dat nooit waste met zeep o.i.d. alleen water en hij had prachtig haar. Shampoo vind ik een raar product dat ontstaan lijkt uit het oogpunt van smetvrees, zeker als je het dagelijks gebruikt. Het lijkt heel hygiënisch om je haar vaak te wassen, maar je gezondheid werk je op die wijze wel tegen denk ik.

 
@ Sheila

Goed dat je bedenkingen hier post. In veel gevallen is er een verband met de toevoegingen van de meeste haarverzorgings- en haarkleuringsproducten van tegenwoordig.

Hier zelf gezocht en gevonden. 1. Rustgevende shampoo gebruiken zonder parabenen en fosfaten. Een voorbeeld hiervan is de Nourish van l'Anza. 2. Voor de verzorging hierna arganolie bestellen op www.arganwinkel.nl. en vervolgens maskertje aanbrengen, half uurtje laten inwerken en goed uitspoelen en zo weinig mogelijk styling producten gebruiken.

Hier er heel stellig van overtuigd dat je roos heel snel verdwenen zal zijn !

 
Schuimt je shampoo? want dan zit er waarschijnlijk SLS in en dat droogt de huid heel erg uit.

 
Het kan zijn dat je de roos krijgt door de shampoo die je gebruikt, zoals iemand hierboven ook al vertelde.

Shampoo stript je haar van zijn natuurlijke vetten, vervolgens gaat je hoofdhuid dat compenseren door meer vet aan het maken.

Roos kan daar een gevolg van zijn. Een onnatuurlijke shampoo (SLS is maar een van de vele vreselijke ingrediënten die in reguliere shampoos zit) maakt het geheel alleen nog erger.

Probeer je haar te wassen met baking soda (no poo methode) al is dat niet voor iedereen weg gelegd.

Het beste is om je haar met alleen water te wassen, al gaat daar meestal ook een onwenningsperiode aan vooraf, dus niet iedereen wil daaraan ;)

Mijn man had ook roos, wat nu helemaal weg is door te wassen met Aleppozeep en na te spoelen met appelciderzijn en een mix van etherische olieen (oa wortelzaad en lavendel, ik wil de precieze mix wel even voor je opzoeken mocht je dat willen).

 
Ook shampoo uit de natuurwinkel kan dit bevatten. Urtekram heeft het niet, zou je ook kunnen overwegen, ieg zo min mogelijk wassen, misschien helpt de vit C douche ook wel.

 
het is al genoemd. Appelazijn met water (van ieder 1 deel) als shampoo gebruiken. Daarnaast kan Rozemarijn etherische olie verlichtend werken. (een paar druppels toevoegen aan een dragende olie,..bv olijfolie)Half uur in laten werken en daarna wassen.

 
De etherische olieen kunnen aan de appelazijnspoeling worden toegevoegd, dan hoef je niet nog apart de e.o aan een (olijf) olie te gaan toevoegen. Trouwens, het inwerken van een half uur is ook niet nodig, gewoon een minuutje inwerken en uitspoelen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.426
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan