Quote:
Mike, ik en ongetwijfeld coltivatore en ieder ander zijn ook maar gewoon mensen die proberen chocola te maken van het leven. Dat doen we allemaal op onze eigen manier, net als jij. Daar hoef je niet zo neerbuigend over te doen. Jouw leven en manier van handelen is geen klap beter dan dat van ieder ander.
Allereerst hoeven we het wiel niet opnieuw uit te vinden. Oude culturen hebben ver in het verleden het 'mysterie' van het leven en de wetenschappelijke principes van het leven allang uitgevogeld. De beste leermeester is daarbij de natuur zelf. Dat wij vandaag de dag nog rondlopen met de existentiele vraag 'wat is de zin van het leven?' is een teken van devolutie en degeneratie. Het antwoord op deze vraag is al vele eeuwen bekend: de zin van het leven is om te groeien. Kijk naar een grassprietje, dat niet beschikt over het hogere bewustzijn dat wij mensen wel hebben (en waar jij mee worstelt). Het plantje heeft maar 1 doel: groeien, vanuit de aarde naar het licht. We moeten dus diepgeworteld zijn om zo hoog mogelijk te kunnen reiken.
Dan iets over jouw 'argument' dat mijn manier van leven en handelen geen klap beter zou zijn dan van een ander. Dat is opnieuw een nihilistisch argument, dat ervan uitgaat dat niemand beter weet of beter doet dan een ander. Het gaat heel erg uit van gelijkheid van ons allen en klinkt allemaal pseudo-spiritueel, maar de waarheid is dat IK dit forum in het leven heb gewekt, waardoor JIJ dit soort nonsens-argumenten kunt spuien. Ik CREEER en DOE dingen en blijf niet de hele godganse dag in mijn kop zitten malen over de zin van het leven, zoals jij doet. Ik verklaar mijn ego niet tot vijand en probeer me er niet van los te koppelen, waardoor ik alle minder positieve kanten van mijn persoonlijkheid kan afschuiven op dat 'slechte' ego, maar gebruik mijn ego waarvoor het bedoeld is: groei en ontwikkeling. Ik ben ook niet bang om een ander te willen overtuigen van iets, integendeel. Wat heb jij tot nu toe bereikt? Je kunt er nog steeds 'geen chocola van maken'!
Kortom, ik denk en handel wel degelijk beter dan jij en we zijn ABSOLUUT niet gelijk!
Enne, naief: nee, ik sta het niet toe, want ik wil dit forum zo zuiver en zo schoon mogelijk houden. Ik heb het eerder gezegd: Moondust hoeft voor mij niet weg, maar ik ben dit gewauwel inderdaad echt spuugbeu. Laten we het over CONCRETE zaken hebben i.p.v. dit soort pseudo-filosofie die mensen alleen maar een perfect excuus geeft om toch maar vooral niets te hoeven doen. Het nihilisme is een doodlopende weg, laat je niet meetrekken in deze flauwekul!
Mike