De gemiddelde mensenleeftijd en statistisch gegoochel

Goed artikel Lievergezond! Hier een stukje over hetzelfde onderwerp in het Nederlands:

http://melchiormeijer.wordpress.com/2013/03/23/mid-victorianen-gezonde-bikkels-op-een-paleo-eiland-in-de-tijd/

 
Apart!

Quote:
Levensduur zal aanzienlijk toenemen

25-09-2013

Van de meisjes die pas zijn geboren, wordt naar verwachting de helft honderd jaar of ouder en van de jongens een op de drie. Dit blijkt uit nieuwe prognoses van de te verwachten levensduur die door het NIDI zijn berekend. Het vieren van de honderdste verjaardag is momenteel nog een vrij uitzonderlijke gebeurtenis. Van de mensen die honderd jaar geleden werden geboren, heeft minder dan een procent de honderd gehaald.

In 2012 was de levensverwachting bij geboorte voor vrouwen bijna 83 jaar en van mannen 79 jaar. Volgens de NIDI-prognose worden meisjes die pas zijn geboren naar verwachting gemiddeld 96 jaar oud en jongens 92 jaar. De werkelijke te verwachten levensduur van jonge generaties ligt dus 13 jaar hoger dan de levensverwachting op dit moment.

Vrouwen die nu 65 jaar zijn, leven naar verwachting nog 24 jaar en mannen 20 jaar. Vrouwen van rond de twintig die nu aan hun arbeidsloopbaan beginnen, leven na hun 65e naar verwachting nog 31 jaar en mannen 28 jaar. De levensverwachting op 65-jarige leeftijd neemt voor hen dus met zeven à acht jaar toe. Het zal duidelijk zijn dat dit grote consequenties voor de pensioenleeftijd kan hebben.

http://www.nidi.knaw.nl/smartsite.dws?lang=NL&ch=NID&id=35705

 
Quote:
Levensduur zal aanzienlijk toenemen



Nee hoor.

Quote:
Het zal duidelijk zijn dat dit grote consequenties voor de pensioenleeftijd kan hebben.



Zeker weten.

2018:

"Wij hebben berekend dat de levensverwachting de afgelopen vijf jaar weer met maar liefst vijf jaar is toegenomen! Hoera! Dus nu kan de pensioenleeftijd naar 72! Bedrijven worden extra gestimuleerd om 60 jarige bouwvakkers en stratenmakers aan te nemen."

Einde bericht van het ministerie van halve leugens hele leugens en gewoon ronduit bedrog sociale zaken en werkgelegenheid.

 
Het is complete onzin, maar dat weet je zelf ook. Mensen sterven steeds eerder, en we zien het om ons heen. We zien er ook al steeds ongezonder uit, ook dat is gewoon een kwestie van goed kijken.

Zo'n instituut is er om dit te verbloemen, die mensen die daar werken krijgen gewoon betaald. Ik ken iemand bij TNO, die krijgt gewoon betaald om dingen te onderzoeken, dat wil zeggen vaststaande uitkomsten van mooie cijfertjes voorzien. Dat het allemaal onzin is, doet er niet toe want het is gewoon je baan. Ik heb het daar wel eens over gehad, en ik snap die persoon best, getrouwd, vast contract, etcetera etcetera.

Zolang we maar gehypnotiseerd blijven door de wetenschap en al hun fancy instituutjes, zullen we minder goed om ons heen kijken. De wetenschap is de nieuwe priesterklasse.

 
Kunnen de bedrijven die pensioenen verkopen ook weer wat aan de voorwaarden veranderen, ten nadele van den mensch.

Lia

 
Ad wrote:
3 Things cannot be long hidden;the sun the moon and the truth.

Budda.



De zon en de maan eens, maar de waarheid kan verdomd lang verborgen blijven.

 
De mensen die dit hebben berekend weten het toch ook niet? Belachelijk dat dit het nieuws haalt pure speculatie dat wordt geportretteerd als wetenschap. Ik zat gisteren weer even te zappen langs de junk-tv, daar zie je de enorme vlucht die de degeneratie heeft genomen in alle vormen voorbij komen, ziek, zieker, ziekst.

 
@Moondust,

The cause is hidden, the effect is visable to all.

ovid.

Ik vul verder aan;

It takes a hell of a lot retinol to see it all.

ad

ad

 
Ik heb van de week met verbazing en verwondering zitten kijken naar een half uurtje van dat programma over dikke mensen die willen afvallen. Ben de naam van het programma ff kwijt. Ze beulen zich dag in dag uit af op trainingsapparaten. Ik heb niets gehoord of gezien over eten. Helemal niets!?!?!? Bizar toch? En elkaar maar aanmoedigen om door te gaan en niet op te geven. Die mensen denken echt dat ze goed bezig zijn. Tenenkrommend.

 
Goeie Ad!

@Mike

Ik ken die uitspraak als....kleine leugens, grote leugens en statistieken. En dit gebruik ik geregeld in gesprekken met mensen over berichtgeving in de MSM.

 
Niet alleen de mensen die je op tv ziet(ik denk zelfs dat er dmv contracten een grote dwang achter 'het uitvoeren van'zit)denken dat dat de juiste manier is om 'gezond'te worden.

Hordes 'me too'mensen zullen proberen eea in praktijk te brengen.Geloof me,de fitnessbranche zal in het aanbod voorzien.

ad

 
mensen worden steeds ouder dus.

Nou dat komt goed uit. Volgende keer wanneer er weer iemand aan de deur komt zeuren voor een bijdrage voor onderzoek naar diabetes,hart- en vaatziekte,kanker etc. kan ik mooi zeggen dat dat niet meer nodig is.

ad

 
Ik ben wel benieuwd naar hoe lang het nog betaalbaar blijft om ons langer te laten sterven.Dat is toch wat er bedoeld wordt met 'de mens wordt steeds ouder'? Of zien wij dit toch echt verkeerd?

ad

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.755
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan