De gemiddelde mensenleeftijd en statistisch gegoochel

ruud

New member
Men blijft mij maar zeggen dat de gemiddelde leeftijd van ons westerse mensen steeds hoger komt te liggen.

Wat ik begrepen heb, klopt dat alleen doordat men pasgeborenen die vroeger gestorven zouden zijn, dat die nu vaak wel in leven gehouden kunnen worden.

Dit zegt dus eigenlijk niet genoeg over dat mensen steeds ouder worden.

Dit is toch ongeveer zoals het zit of?

 
Volgens mij houden we deze statistieken ook pas bij sinds een paar eeuwen. Nou we hebben pas de industriële revolutie (19e eeuw) achter de rug en toen waren de levensomstandigheden in veel gebieden erbarmelijk. In de tijden daarvoor was het alleen of met name voor de rijke mensen gemakkelijk om lux te eten en gezond te leven, maar de meeste mensen leefden dagelijks op aardappels, pap, brood en beperkt groente, vis en vlees. Dit is mijn beeld, ik weet niet of dat helemaal klopt. En de sanitaire voorzieningen en hygiene is ook niet iets wat al eeuwen beschikbaar is voor de meerderheid van de bevolking. Wat ik uit archeologisch onderzoek weet is dat de brabantse ijzertijd mens groter van lichaam was dan de middeleeuwer.

 
Dank Dennis!

En wat ik van Mike begrepen heb, is dat leeftijden van 160 jaar of zo bij natuurvolkeren ook haalbaar waren/zijn.

 
Lijkt me ook niks aan.... 160 jaar zijn. Er vanuit gaande dat een generatie zo'n 25 duurt.... Dan maak je dus kinderen van heel wat generaties verderop nog mee.

 
Ja dit kwam wel voor is te lezen in het PDF van "De primitieve mens en zijn voedsel." Als je bekijkt hoe het bij andere zoogdieren gaat, dan zie je dat de rijpingstijd 1/6 is van de levensverwachting. Een dier dat in 10 jaar volgroeit, bereikt gemiddeld een leeftijd van 60 jaar. Een mens heeft toch wel een jaar of 20 nodig om volgroeit te zijn, weliswaar ik denk dat de hersenen er langer over doen. Dan kom je uit op een gemiddelde of minimale leeftijd van 120 jaar. Wie heel goed voor zichzelf en dit zijn leven lang al doet moet gerust de 150 kunnen benaderen of aan voorbij gaan.

 
Hersenen doen er zo'n 25 jaar over om te volgroeien.... Dus dan moeten we 150 kunnen worden. Heb ik niet ergens gelezen dat Mike geen genoegen nam met minder dan 300? Want dan moet 'ie nog wel even doorleven.....

 
Ik voorzie dat we over een eeuw een WAPF commune hebben waar stokoude maar uiterst gezonde hoogbejaarde mensen leven die al hun dierbaren om hen heen al hebben zien vertrekken...

Of wij zijn dan de kluizenaars uit de verhaal van het stadje Allopath.

 
Al eerder geschreven op dit forum:

Quote:
Bedenk ook dat margarine in opdracht van de adel is ontwikkeld als goedkoop voedsel voor 'het gepeupel'. Hetzelfde met graanproducten. Dit heeft geleid tot de statistieken waaruit blijkt dat we vroeger letterlijk niet half zo oud werden als nu. Het waren de graanproducten en de bewerkte vetten die ons sloopten, terwijl de adel wel ouder werd en zich tegoed deed aan bijzonder voedzame voedinsmiddelen als wild, kaviaar (viseitjes) en orgaanvlees (foie gras, zwezerik, etc.). Van de Queen Mother in Engeland, die 101 is geworden en vredig in haar slaap is overleden, is bekend dat ze rauwe melk dronk. Ondertussen zijn het diezelfde machthebbers die dergelijke voedingsmiddelen voor ons verbieden of ons d.m.v. pseudowetenschap gebaseerd op angst hiervan proberen te weerhouden.

(...)

De adel zag veel mogelijkheden in graanproducten omdat deze een goedkope en lang houdbare voedingsbron vormden, dus perfect geschikt voor matrozen en soldaten. In feite is er nog steeds niets veranderd. De massa wordt nog steeds dom, ongezond en voor de gek gehouden door goedkoop, toxisch voedel, terwijl de elite zich tegoed doet aan echte voeding en lang en gezond blijft leven. Maar we worden ouder dan ooit en zijn gezonder dan ooit, hoor. Als je dat gelooft heb ik ergens nog wel een mooie brug te koop voor je.


Mike

 
Quote:
...terwijl de elite zich tegoed doet aan echte voeding...


In dat geval mogen wij ons dus tot de elite van de samenleving rekenen... 8) :p

 
Ik weet niet zo wat ik moet denken van die 2012 hype de afgelopen jaren ook omdat ik zeker weet dat de elite zelf heel veel aanstuurt en infiltreert maar wat wel een feit is is dat vele beerputten al een aantal jaren worden opengetrokken.

Zoals vorige week ging er massaal een Koni filmpje over het internet en dezelfde dag werd het al ontmaskert. Internet werkt ook flink tegen de elite.

 
Ja, ze zullen er vast veel spijt van hebben dat ze internet niet vroegtijdig de kop in hebben gedrukt. In hun ogen zal het denk ik flink uit de hand gelopen zijn met die informatie-uitwisseling die tot bewustwording leidt. Het nadeel is wel dat er evenveel desinformatie op het net rondzwerft, zo niet nog meer.

 
Hoe wisten de natuurvolkeren eigenlijk hoe oud ze precies waren?

 
Dat wisten ze vaak niet precies, wel ongeveer. Lees dit maar eens.

Quote:
Alexander Bogomets leidde in de jaren 1930 een groep wetenschappers om de bergbewoners van Abkazië (een provincie van het voormalig Russische Georgië) te bestuderen. Bogomets registreerde 35 personen in het gebied die tussen de 113 en136 jaar waren, waarvan van allen werd beschreven dat ze “levendig en kwiek waren.” Er was er een die zelfs ouder was, een primitief levende bergman die Zapara Kiut heette. Hij had geen geboortebewijs, maar van de zaken die hij zich herinnerde en de gebeurtenissen uit de geschiedenis die hij had meegemaakt, werd zijn waarschijnlijke geboortedatum op 1782 vastgesteld. Hij kon nog steeds goed genoeg zien om van alles te kunnen doen, kon goed lopen en had nog de helft van zijn tanden. Een andere inwoner was Khapara Knut die 155 jaar was, hij overleed in 1936. Van Adleyba Madczachva van het dorp Tchilov werd gezegd dat hij 150 jaar was. Bogomets: “Hij ziet er goed uit, heeft een uitstekend geheugen.” In een ander gebied van de Kaukasus, kort bij Grozny in het dorpje Elistandizi, werden Khansimurad Dadayev en Gunakbay Geziev aangetroffen, die respectievelijk 147 en 166 jaar oud waren.


Mike

 
ok bedankt, zal de link ff bekijken. Aan de tanden zoals bij sommige dieren kun je dus de leeftijd niet bepalen?

 
Quote:
Het waren de graanproducten en de bewerkte vetten die ons sloopten, terwijl de adel wel ouder werd en zich tegoed deed aan bijzonder voedzame voedinsmiddelen als wild, kaviaar (viseitjes) en orgaanvlees (foie gras, zwezerik, etc.). Van de Queen Mother in Engeland, die 101 is geworden en vredig in haar slaap is overleden, is bekend dat ze rauwe melk dronk.


Het is ook bekend dat Queen Elizabeth elke dag bij het ontbijt buttered toast eet. De algemene langlevendheid van de Windsors is o.a. toe te schrijven aan hun traditionele dieet en 'the country life'. Op het platteland waar ze graag vertoeven hebben ze immers makkelijk toegang tot wild en verse boerderijproducten.

 
Mid-Victorian, dat is rond 1860.

Dat is precies de tijd waarin George Catlin een reis maakte langs Indianenstammen om observaties te doen en tekeningen te maken.

Catlin geeft ter vergelijking ook observaties over het leven in die tijd in Engeland.. de helft van alle mensen die werden geboren in Londen en grote industriesteden stierf al voor het 5e levensjaar. Dus kun je nagaan.

Quote:
Like Dr. Price, George Catlin was concerned about the effects of western diets on their health: “... the most beautiful of them, which had chewed Buffalo meat for 25 years or a half Century, are now chewing bread...”

Their traditional food was simple: “Food of this tribe, fish, venison, vegetables... This Tribe I found living entirely in their primitive state; their food, Buffalo flesh and Maize, or Indian corn.”

Chief of the Pawnee-Picts, a powerful Tribe living on the headwaters of the Arkansas River, told me in answer to questions, ‘we very seldom lose a small child—none of our women have ever died in childbirth—they have no medical attendance on these occasions—we have no Idiots or Lunatics —nor any Deaf and Dumb, or Hunch-backs, and our children never die in teething.’” The food of this tribe was “buffalo flesh and venison.

In contrast, Catlin observed, “in London and other large towns in England, and cities of the Continent, on an average, one half of the human Race die before they reach the age of five years, and one half of the remainder die before they reach the age of 25 yeas, thus leaving one in four to share the chances of lasting from the age of 25 to old age.” He noted statistics describing 20,000 idiots and 35,000 lunatics in England.


http://www.westonaprice.org/notes-from-yesteryear/100-years-before-weston-price

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.813
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan