De doodsstrijd van de dollar

Een wat andere uitzending van 'een oorlog reeds verloren ' over goud en zilver

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1554&v=cFCyE8eRjWI&feature=emb_logo

Dorothé
 
https://www.frontnieuws.com/s-werelds-schuldenberg-250-000-miljard-dollar-29-000-euro-per-persoon/

Mike
 
???
 
Hele boeiende site met informatieve grafieken om fijn sip van te worden

 

Grote club die uit de dollar stapt, ze zitten overigens ook in crypto
 
Hele boeiende site met informatieve grafieken om fijn sip van te worden

Ik voel weer precies waarom zo'n hekel had aan bedrijfseconomie... WTF happened in 1971? Ik doe geen uitspraken, want mijn cijfer voor dat vak was niet best...
 
Nixon liet de goudstandaard los en koppelde de dollar aan olie via OPEC, waarmee de petrodollar geboren was. De enige reden waarom de dollar nog niet gevallen is is omdat er een wereldwijde vraag naar olie, kolen en gas is en dat deze in dollars worden afgerekend op basis van een monopoliepositie van de dollar.

Mike
 
Nixon liet de goudstandaard los en koppelde de dollar aan olie via OPEC, waarmee de petrodollar geboren was. De enige reden waarom de dollar nog niet gevallen is is omdat er een wereldwijde vraag naar olie, kolen en gas is en dat deze in dollars worden afgerekend op basis van een monopoliepositie van de dollar.

Mike
En tadaaa: fiatgeld was geboren :)
 
Nixon liet de goudstandaard los en koppelde de dollar aan olie via OPEC, waarmee de petrodollar geboren was. De enige reden waarom de dollar nog niet gevallen is is omdat er een wereldwijde vraag naar olie, kolen en gas is en dat deze in dollars worden afgerekend op basis van een monopoliepositie van de dollar.

Mike
Die petro$ is met de Groende Deal van mijn heer Biden dan snel over. Heb ik een toets boven de '4' over. Zal wel vervangen worden voor de valuta Renminbi (nooit van gehoord, moest het opzoeken) met munteenheid Yuan (CNY).
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.873
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan