de darm denkt mee

Het is goed dat je het vraagt hoor Haluk, dan weet iedereen het even weer.

En durf te vertrouwen op je eigen gevoel.

 
Wie kent de website van de inmiddels overleden Jan Kraak : www.jankraak-taichitao.Zoeken op darmklachten en kwalen. Hij heeft het over 4 glazen water met zout in de ochtend, zou darmen reinigen en ontl. op gang brengen. Het spreekt mij wel aan, dus ik heb vanmorgen 2 glazen Sole genomen voordat ik mijn darmen ging spoelen. (zie endeldarmschade). Had het idee dat het werkte.

Dat wil ik nog verder uitproberen en morgen 3 glazen nemen. Nu ik meer vet en bouillon drink enz. heb ik meer drolletjes. Mijn doel is om in ieder geval goed leeg te zijn ,s-morgens, zodat ik de rest van de dag niet meer "hoef". Gaat de laatste tijd erg goed.

Dat boek de darm denkt mee ga ik zeker kopen. Ik merk dat zelf ook al.

 
PS. chinese rabarber en vuilboombast zijn laxeermiddelen. Kan tijdelijk misschien een oplossing zijn. Maar of dat gezond is?

 
Vanmorgen 3 koffiebekertjes Sole gedronken voordat ik ging spoelen. Om halfdrie in de middag kramp en (een beetje) ontlasting. Dit wil ik dus niet. Maar nu weet ik het. Gewoon 1 bekertje is genoeg.

 
3 dagen geleden meldde ik ergens dat het goed ging met de melk enz. en dat ik ging ophogen. Prompt heb ik diaree. Vanmorgen alleen maar 3 biskwietjes gegeten (en genoeg gedronken) en kan vandaag nog alle kanten op met voedsel.

Vanaf zaterdag ben ik uit balans. Dat is darmen gespoeld maar lukte niet. Nogmaals darmen gespoeld, weer geen resultaat. Grapefruit gegeten in de middag wat ik anders nooit doe, om 19.30 vanzelf flinke ontl. mooi toch? Volgende dag niet gespoeld, weer grapefruit in de middag, geen resultaat, dus geen ontl.

Ma - Gespoeld, lekker leeg.(doe ik een beetje H202 3% in)

Gegeten: begonnen met bekertje melk, appel, 2 crackers met roomboter en kaas, 2 zwarte koffie, 14.30 bekertje melk, avond zelfgemaakte soep en boekwijtpannekoek.

,s-avonds om 9 en om 11 uur diaree. (he, komt dat door de extra beker melk)?

Di. appel, 2 crackers/roomb/kaas/, 1 koffie, 1 melk, ,s-avonds wat gebakken aard, 2 eieren,beetje tomaat. Om 2 uur diaree.

Wo. Sole, 2 crackers/roomb/met avocado, kl.beetje slasaus, druppeltje citroen, (geen melk) gekookt ei, wel pap (melk) met rijstemeel en klontje kokosolie. Meteen na het eten minstens 10 keer op de WC gezeten en vanmorgen minstens 5x.

Blijkbaar ben ik nu aardig leeg en is het rustig.

De kleur is erg geel, vraag me af of het toch een soort ontgifting is.

De grap is dat ik gisteren bananen heb gekocht om een smoothy te maken met melk en rauw ei. Zou dan de 1e keer zijn. Ik verwacht van een smoothy ook diaree.

Ik heb de neiging om de darmen rust te gunnen vandaag.

Alexandra zou zeker doorgaan met vet eten maar voor mij zou dat nieuw zijn.

Helaas is de rauwe melk nu op en durf ik niet te halen. Ik heb wel dikke kwark en eieren.

P.S. Zodra ik 2 theel. sole en appelazijn neem had ik diaree.

Ik heb me voorgenomen om zo te eten dat ik geen diaree zou hebben iedere dag. Maar ja, als het nou toch van slag is.

die zere bibs vindt ik het ergste. Daar kan iedereen van meepraten toch?

 
P.S. Dit had ik onder endeldarmschade willen zetten.

Gisteren heb ik 2 tabletten glucosamine/chondroitine/MSM genomen omdat ik al meer dan een week rugpijn had. Rugpijn is weg. Kan volgens mij niet van slechts 2 tabletten.

 
Hoi Alexandra, ik gebruik ook zeker niet zoveel vet als jij. Maar ben al aardig op weg.

,s-morgens wil ik overstappen naar een gezonde smoothy. Heb ik tot nu toe nog niet gedaan. Heb al veel smoothys voorbij zien komen en verschillende opgeschreven. Al te veel ingredienten vind ik (in ieder geval voorlopig) te lastig.

Deze met banaan was vrij simpel. Kokosmelk (kan ik melk voor nemen) banaan, 2 eieren, vanille-extract en honing. Zag ik wel zitten om mee te beginnen.

Ik zou het zowiezo aanpassen. 1/2 banaan, 1 ei, melk en kokosvet.

Om te kijken hoe het zou vallen.

Deze is ook simpel: melk, ei/honing,kaneel/vanille/cacaopoeder.

Op de nugtere maag een rauw ei en melk vertrouw ik niet (diaree) dus eerst uitproberen.

Meestal zit ik goed met mijn vermoedens.

Eigenlijk wil ik een vrij stevige ontl. i.v.m. mijn specifieke klachten. Dus als dat betekent dat ik koolhydraten moet eten dan moet dat maar. Volgens mij zit ik nu op half om half. 1 cracker heeft nog geen 10 koolhydraten. Is van roggemeel uit de Eko-winkel. Misschien zelfs wel minder.

 
Jammer dat het in het engels is. Wat is de essentie van dit verhaal? Vaak kan ik het dan ook in het nederlands vinden als ik de juiste zoekterm gebruik.

 
Het artikel gaat erover dat neurowetenschappers altijd wat sceptisch stonden tegenover de link tussen darmbacteriën en de hersenen (mentale gezondheid). Nu is er hard wetenschappelijk bewijs dat er weldegelijk een link is tussen symptomen als depressie en autisme en bepaalde darmbacteriën.

Ik zie dat Tuna zojuist ook een link heeft geplaatst hierover in een ander topic.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.473
Berichten
502.499
Leden
8.634
Nieuwste lid
Marleen Vanderauwera
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan