De blinde darmverwijdering: kijk uit

ruud

New member
Misschien is dit onderwerp niet zo direct gelieerd aan WAPF: maar toch, het is een waarschuwing voor mensen wiens spijsvertering niet al te best is, en die bereid is gezonde keuzes te maken voor zichzelf:

Toen ik iriscopie liet doen 5 jaar geleden door dezelfde persoon als die bij mij de darmspoeling deed (hele goede herinneringen aan haha zie eerder onderwerp over hoge darmspoeling):

ze zei: is jouw blinde darm er nog niet uit?

rare manier van dingen duidelijk maken.

ik ben blij dattie er nog niet uit is overigens.

ik heb kennis gehad aan iemand wier blinde darm eruit gehaald was, maar sindsdien had ze veel rugpijn en haar osteopaath schreef dat toe aan de blinde darmverwijdering

er is zelfs 2 jaar geleden iemand gepromoveerd op het te vaak blinde darmverwijderen op basis van nauwelijks enige verantwoorde diagnostiek (¨uit voorzorg¨ noemt men dat dan)

een derde van de blinde darmoperaties is schijnbaar niet nodig geweest achteraf gezien

http://www.nu.nl/gezondheid/1969405/blindedarm-vaak-onnodig-verwijderd.html

ze zag het niet helemaal verkeerd die iriscopiste: de blinde darm zit geloof ik ook dicht bij de eierstokken, ook in de iris, niet alleen in de buik, dus die verwarring/overlap kon zo ook ontstaan, kwam ik achter bij een andere iriscopiste die me dat uitlegde

en ik heb minimaal twee ovariele cysten gehad de afgelopen 5 jaar

het zit allemaal dicht bij elkaar in de buurt: ook artsen raken in verwarring door deze overlap

ook wordt de nierbekkenontsteking verwisseld met de blinde darmontsteking

het zal je maar gebeuren!

uitkijken!

soms heb je geen keuze natuurlijk, maar stel je hebt niet door dat je die wel hebt als je die dus wel hebt?

artsen vertellen het je kennelijk niet

 
even voor de duidelijkheid: ik ben er liever voor om te voorkomen dat de ontstekingen in de darmen uitblijven en voorkomen worden: maar ja, na zoveel jaar ¨welvaarts¨-voedsel kan het wel ff duren met dat wapfen en gapsen voor het lichaam weer functioneert zoals het zich het lekkerst voelt.

 
;-( bij mij is dus precies dat de reden waarom de bline darm is verwijderd, ik was toen amper 17 en had al 2 jaar last van vreemde bvuikpijn met klam zweet en neiging tot flauwvallen. Na allerlei onderzoeken, ook zeer vervelende, werd er niets gevonden...en dan zal het de blinde darm wel wezen, die dient toch nergens voor ( als de medische wetenschap niet weet waarvoor iets dient dan dient het gewoon nergens voor).

Toen deze helemaal gezond bleek te zijn wilden ze dan maar 30cm van mijn dikke darm gaan verwijderen, ik kreeg net nieuwe huisarts en die heeft daar stkje voor gestoken.

 
Jarenlang ging men ervan uit dat de amandelen geen rol van betekenis hebben, terwijl we nu weten dat deze onderdeel uitmaken van het immuunsysteem door virussen en bacteriën uit te schakelen die je kunt inademen. Hetzelfde met de blinde darm, deze zou ook geen functie hebben. Nu weten we dat de blinde darm een soort ‘reservebank’ is van positieve darmbacteriën en daarmee eveneens onderdeel uitmaakt van het immuunsysteem. Wat we nu medische wetenschap noemen komt altijd weer neer op: hakken, snijden, branden, vergiftigen.

Mike

 
Zo noemde mijn eerste behandelaarster dit ook: kraamkamer voor goede bacterien. Daar kunnen ze zich schuil houden bij bijvoorbeeld anti-bioticakuur. En ik ben deze kraamkamer kwijt, overigens net als mijn amandelen. ( na verscheidene ontstekingen met bijbehorende kuren :(

Niet zo vreemd dus: de immuunproblemen

 
https://www.sott.net/articles/show/242646-Your-Appendix-Could-Save-Your-Life

Quote:
Rob Dunn

Scientificamerican.com

Thu, 08 Mar 2012 07:49 CST

Your Appendix Could Save Your Life

The humble organ may help us recover from serious infections

You may have heard that the appendix is a relic of our past, like the hind leg bones of a whale. Bill Parker, a professor of surgery at the Duke University School of Medicine, heard that, too; he just disagrees. Parker thinks the appendix serves as a "nature reserve" for beneficial bacteria in our gut. When we get a severe gut infection such as cholera (which happened often during much of our history and is common in many regions even today), the bene­ficial bacteria in our gut are depleted. The appendix allows them to be re­stored. In essence, Parker sees the appendix as a sanctuary for our tiny mutualist friends, a place where there is always room at the inn.

Parker's hypothesis, which he and collaborators first published in 2007 in the Journal of Theoretical Biology, is a fundamentally new idea about how an organ in our body works. A paper published last December provides new data to back up the theory.

James Grendell, chief of the division of gastroenterology, hepatology and nutrition at Winthrop University-Hospital on Long Island, and his team studied 254 patients with a history of gut infections caused by the bacterium Clostridium difficile. C. difficile, known as C. diff among the medical in-crowd, is a deadly pathogen often encountered in hospitals, particularly when patients must be treated by prolonged courses of antibiotics. C. diff does not appear to compete well with the native biota of patients' guts, but when the native biota are depleted (as is the case after several courses of antibiotics), C. diff can grow quickly and take over. If Parker's idea is right, individuals without an appendix should be more likely to have a recurrence of C. diff than those with one.

And that is precisely what Grendell's group found: patients without an appendix were more than twice as likely to have a recurrence of C. difficile. Recurrence in individuals with their appendix intact occurred in 18 percent of cases. Recurrence in those without their appendix occurred in 45 percent of cases.

Where does this leave us? In your body is an organ that appears to be helping out the bacteria in your life so they can, in turn, help keep you alive. More tests, even true experiments, need to be done before we can be sure. Until then, doctors will keep cutting out infected appendixes. When they do, when they hold them up, they hold up a symbol - a somewhat gross, pinky finger - size symbol - both of our complex relationship with other species and of how little we know.


 
Wel typisch dat de organen die levensreddend zijn zoals amandelen, de blinde darm en de milt dat daar zoveel mysterie omheen hangt en dat die zonder pardon verwijderd zijn en werden bij mensen.

 
Onkunde van de reguliere artsen, als zij niet weten waar een orgaan voor dient, dan dient het dus nergens voor...wat een logica.

 
Dirtsa:
Quote:
Onkunde van de reguliere artsen, als zij niet weten waar een orgaan voor dient, dan dient het dus nergens voor...wat een logica.


Bahahaha! Dat is zo typisch hé voor die reguliere artsen, gewoon stompzinnig is het!

Hetzelfde wordt beweerd over die zogenaamde 'junk DNA'.

Ik heb vroeger tweemaal mijn poliepen laten verwijderen. (is dat hetzelfde als de amandelen?)

Ik herinner mij nog de tweede keer was ik tussen 12 en 14 jaar oud en had ik last van snurken en slechte ademhaling (misschien een oorzaak van de eerste poliepen verwijdering?). Hoewel ik zelf geen last had van dat snurken of slechte ademhaling, haha, maar mijn moeder zei het. Ik herinner me nog dat ik het vreemd vond dat de huisarts zomaar de diagnose stelde dat mijn poliepen wellicht terug waren aangegroeid zonder mij te onderzoeken, althans ik herinner mij niet dat hij ook maar in mijn keel had gekeken om een tweede operatie aan te bevelen.

 
Ik had regelmatig buikpijn, onder mijn ribben en uitstralend naar beneden. Daarbij klam zweet met neiging tot flauw vallen. omdat ze niet wisten wat het was hebben ze maar de blinde darm verwijderd.

En als mijn, inmiddels nieuwe, huisarts niet had ingegrepen dan hadden ze ook nog 30 cm van mijn dikke darm willen wegsnijden. Volgens hen lag deze nl in een kronkel omdat de dikke darm te lang was, ik kon wel een stuk missen.

Hiep hoi voor de geweldige artsen met hun wetenschap. Ik vraag mij af hoeveel er is weggesneden bij kinderen/volwassenen zonder enig doel.

 
De blinde darm is een probiotisch reservoir dat soelaas biedt in geval van infecties: voorkom dat deze ontstoken raakt door lymfestelselstimulatie: beweging, gebruik van een (mini-)trampoline en bittere kruiden/groente.

Zie o.a. dit filmpje en vooral deze link over de (mini)trampoline: https://www.fatsforum.nl/topic/sterke-groei-en-botbreuk

Over het lymfesysteem:
Quote:
[...] the Lymphatic (Immune) System covers the circulation through the Lymphatic Vessels (Right & Left Lymphatic Ducts), the Lymph Nodes (white pulp tissue), the Spleen (white pulp tissue & red pulp tissue), the Thymus, the Tonsils, and the Appendix.



 
ik weet dat in blinde darm verzamelen zich alle zaadjes/pitjes die je eet. als die vol is breekt het en je hebt slechts een paar uur om naar een ziekenhuis te gaan. een klasgenoot van mij is helaas aan overleden omdat hij en zijn ouders dachten dat hij iets verkeerd had gegeten. zelf heb ik geen blinde darm en geen amandelen, geen een preventief verwijdert. Ik heb altijd de indruk gehad dat hier in nederland blinde darm operatie niet zo vaak voorkomt omdat mensen eten hier niet zo veel zaadjes/pitjes. ik heb als kind ontzettend veel zonnebloem- en pompoenpitten gegeten.

 
Hoi Blumchem: toch wel opletten geblazen dan met die blinde darm als je het zo vertelt.

Aan de ene kant schijnt men de blinde darmoperatie dus in een derde van het aantal gevallen te snel te doen en op basis van te weinig onderzoek voorafgaand middels scans, volgens de uitkomst van een wetenschappelijk onderzoek (zie eerste bericht hierboven).

Soms lijkt een blinde darmoperatie dus echt onvermijdelijk gezien dat verhaal van jou van je voormalige klasgenoot.

Over dit citaat van jou:
Quote:
zelf heb ik geen blinde darm en geen amandelen, geen een preventief verwijdert.


Vraag: ben je dan zonder die organen geboren?

Quote:
een klasgenoot van mij is helaas aan overleden omdat hij en zijn ouders dachten dat hij iets verkeerd had gegeten.


Dat is dan toch gezien de rest van je verhaal ook plausibel, dat je klasgenoot iets verkeerd gegeten had?

 
Quote:
ik weet dat in blinde darm verzamelen zich alle zaadjes/pitjes die je eet. als die vol is breekt het



Dit is een theorie die men vroeger hanteerde maar is volgens mij inmiddels allang achterhaald. Zaadjes en pitjes zijn niet de oorzaak van een blinde darm ontsteking.

Bij mijn nichtje van 7 is onlangs de blinde darm verwijdert nadat deze gescheurd was.

Ik weet zeker dat ik 1000 x meer zaadjes en pitjes heb gegeten dan haar maar mijn blindedarm zit er nog in.

Ik heb n.a.v. dit voorval juist begrepen dat het in andere "minder ontwikkelde" landen juist veel en veel minder voorkomt dan hier. Landen waar men nog meer een traditioneel dieet eet zeg maar.

 
hoi Pike, ik kan me voorstellen dat het klopt dat de zaadjes en de pitjes niet het probleem zijn, maar juist een slechte darmflora / schimmels en (darm-)infecties / -ontstekingen.

Recentelijk heeft men kennelijk pas de functie ontdekt van de blinde darm: de eigen probioticafokkerij van het lichaam.

 
lievergezond na zijn overlijden is er onderzoek geweest en daaruit is gebleken dat zijn blinde darm geschuurd was. dit is zo'n 15 jaar geleden gebeurt.

Ook ken ik een gevaal waarbij de ouders wel optijd waren in het ziekenhuis. ik wete nog dat het ene hele lastige operatie was en dat het jongetje erg lang in het ziekenhuis heeft gezeten en hij kreeg wat buisjes die na een tijd weer verwijdert moesten worden.

Ik ben met amandelen en blindedarm geboren :)) maar mijn amandelen zijn op een hele jonge leeftijd verwijdert omdat ze bijna altijd ontstoken waren, ik kreeg antibiotica na antibiotica en de arts zag geen verbeteing meer.

Mijn blinde darm is een paar jaar later verwijdert omdat ik met sporten rechts onder mijn buik pijn had. ook als ik daar drukte had ik pijn. diagnose is dus na het voelen gesteld. er is nooit een foto gemaakt en de arts zei echteraf dat de blindedarm niet ontstoken was.

 
Oi Blumchen, dat is niet mis: je hebt problemen (gehad) met je eigen afweer.

Vervolgens verwijdert men de amandelen, organen die een belangrijk onderdeel uitmaken van je afweer, en men doet er nog even een schep bovenop door je darmflora misschien zelfs wel permanent te veranderen met antibiotica http://www.thehealthyhomeeconomist.com/antibiotic-damage-to-gut-flora-may-be-permanent/

En een gevolg daarvan is weer een verdere achteruitgang van je darmflora.

En dan krijg je vervolgens darmproblemen en men haalt voor het gemak en zonder nader onderzoek maar vast uit voorzorg je blinde darm eruit, want ja men weet toch eigenlijk niet waar die blinde darm goed voor is (zogenaamd).

Alsof er iets in het lichaam aanwezig dat geen functie heeft.

Zo zit de natuur echt niet in elkaar.

Zolang je niet weet waar een orgaan goed voor is, laat je -als je slim bent- het juist zitten uit voorzorg!

Lang leve onze "gezondheids""-zorg"!

 
Zolang je niet weet waar een orgaan goed voor is, laat je -als je slim bent- het juist zitten uit voorzorg!

Lang leve onze "gezondheids""-zorg"!

Beste Lievergezond,

als Lang leve onze "gezondheids""-zorg"! niet zou ingrijpen op dat moment ben je gewoon dood......

wat is dan beter?

 
Snah ik heb het over de gevallen dat het nog geen kiele-kiele is met de blinde darm en dat men toch maar alvast de blinde darm verwijdert.

Ik reageerde dus op de specifieke situatie van Blumchen (maar zij is geen op zichzelf staand geval), die vooraf onvoldoende onderzocht is door de arts die nota bene zelf na verwijdering van haar blinde darm zei dat hij eigenlijk niet eens ontstoken was.

Niet veel mensen zullen het nut betwijfelen van de crisisgeneeskunde.

 
Quote:
Beste Lievergezond,

als Lang leve onze "gezondheids""-zorg"! niet zou ingrijpen op dat moment ben je gewoon dood......

wat is dan beter?



Je leest niet goed Snah, Lievergezond zegt dat het belachelijk is om bij darmproblemen

uit voorzorg de blindedarm er maar uit te halen terwijl hier niets mee aan de hand is.

Iedereen snapt dat als je een op knappen staande of geknapte blinde darm moet verwijderen. Beetje flauw van je.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.812
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan