Darmreiniging

G

Guest

Guest
Waar kan ik vinden hoe dit moet? Ik las dat het handig is om dit eerst te doen voor de leverreiniging.

 
Kavana, kijk eens op de site van www.heelnatuurlijk.nl. Met hun produkten heb ik mijn zeer slecht werkende darmen schoon en op gang gekregen.

 
Ze praten op die site over verstopping en daar heb ik geen last van behalve een enkele keer, meestal is het de andere kant op geslagen en heb ik er ook last van dat het niet erg goed verteerd. Ik heb wel een opgezwollen buik die al een beetje door het stoppen met graan eten.

 
Of Oxypowder. Bitterzout is vrij agressief. Oxypowder is relatief mild (maar wel duur).

 
Bij mij gaat bitterzout goed hoor,ik ben begonnen met 1 theelepel in beetje water half uur voor ontbijt. Nu: 1 eetlepel half uur voor ontbijt en 1 eetlepel half uur voor lunch.

Voor mij prima dosering, eerste week even wennen, dus bouw het op. En voel hoe dit werkt voor jou lichaam.

Magnesiumsulfaat van tendo (heb ik )

 
Beste mensen, ik denk dat ik wat doms heb gedaan en ik wil jullie advies vragen voordat ik er een nog groter rommeltje van maak.

Ik heb altijd een prima stoelgang gehad, mooie soepele drol, vaak twee keer per dag, niets op aan te merken. Maar gedurende vakanties stopt dat vaak, ook al doe ik nog zo m'n best (bijna) net zo WAPF te eten als thuis, net zoveel water te drinken, en aan beweging meestal geen gebrek. Ik denk dat het tussen de oren zit want ik bent nog niet thuis of hup, alles komt weer op gang.

Zo ook anderhalve maand geleden toen ik een week naar Wenen ben geweest. Een week lang geen ontlasting, maar thuis weer als vanouds. Alleen, waar is dan die week ontlasting gebleven? Want ik heb geen "inhaalslag" gehad :? Dus toen hoorde ik over een darmreiniging met (75 ml) Prunasine, dat is een min of meer natuurlijk middel met sennapeulen, dat ook gegeven wordt voor een darmonderzoek. Is zonder recept in de apotheek verkrijgbaar. Zo gezegd zo gedaan. Een week geleden probleemloos mijn darmen gereinigd.

Echter, daarna is mijn stoelgang niet meer goed op gang gekomen. Ik sla dagen over, of het is maar een klein dun drolletje. En mijn buik is en voelt dikker dan normaal. Ik ben bang dat mijn darmflora is aangetast. Ik heb al van alles overwogen: opnieuw een darmreiniging maar dan met Oxypower, of een (do-it-yourself) klysma, of toch maar niets doen. Ik ben bang om in een vicieuze cirkel te belanden als ik weer ga laxeren, maar als ik niets doe raakt het misschien alleen maar meer verstopt.

Kan iemand me een advies geven wat ik nu het beste kan doen?

 
Prunasine:
Quote:
- De werkzame stoffen in dit middel zijn sennavrucht 400 mg/5 ml en dexpanthenol 5 mg/5 ml.

- De andere stoffen in dit middel zijn methylparahydroxybenzoaat E218, kaliumsorbaat E202,

pruimenextract, glycerol E422, sucrose en water.


Geen idee wat het precies met je darmen heeft gedaan, zegt mij wel iets over de natuurlijkheid van het middel dat je dit er aan over houdt. Ik zou ze nu gewoon met rust laten, vertroetelen met bouillon en veel probiotische voeding nemen.

 
Ik weet ook niet zo veel dat je nu kan doen.

Ik zou wel naar onderliggende stres dingen kijken met vakanties. Misschien vertrouw je er daar onbewust te toch niet helemaal op of de wc's wel goed zijn schoongemaakt. Of komt er op een andere manier stres uit die anders niet los kan komen.

 
Ik zou beginnen uit je hoofd te stappen en naar je lichaam gaan luisteren. Was er iets mis mee? Of kon je er alleen in je hoofd niet mee omgaan dat je geen ontlasting had?

Laat het los. Je lichaam herstelt zichzelf waarschijnlijk vanzelf wel weer, behalve als je er in je hoofd zo mee bezig blijft. Vertrouw in je lichaam hebben dus.

En verder, om de schade van sennapeulen te herstellen, zou ik maar lief zijn voor mijn darmen. Wat Tanja zegt dus.

 
Dank jullie wel voor de tip van probiotica! Daar had ik niet aan gedacht. Ik ga meteen op zoek naar een goede.

Verder......waarom ik tijdens vakanties niet naar de wc kan....geen idee. Ik ben er volstrekt niet mee bezig, heb echt ook geen wc-bril vrees, maar er komt gewoon niks, ik heb ook geen aandrang. Ik maak me er niet druk over want ik ben het gewend tijdens vakanties, mijn moeder kampt met hetzelfde euvel. Tijdens vakanties langer dan twee weken neem ik nog weleens Dulcolax mee wat ik dan halverwege neem en dan zijn mijn darmen ook leeg, maar dat is alweer een jaar of acht geleden voor het laatst geweest.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.813
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan