Beste mensen, ik denk dat ik wat doms heb gedaan en ik wil jullie advies vragen voordat ik er een nog groter rommeltje van maak.
Ik heb altijd een prima stoelgang gehad, mooie soepele drol, vaak twee keer per dag, niets op aan te merken. Maar gedurende vakanties stopt dat vaak, ook al doe ik nog zo m'n best (bijna) net zo WAPF te eten als thuis, net zoveel water te drinken, en aan beweging meestal geen gebrek. Ik denk dat het tussen de oren zit want ik bent nog niet thuis of hup, alles komt weer op gang.
Zo ook anderhalve maand geleden toen ik een week naar Wenen ben geweest. Een week lang geen ontlasting, maar thuis weer als vanouds. Alleen, waar is dan die week ontlasting gebleven? Want ik heb geen "inhaalslag" gehad :? Dus toen hoorde ik over een darmreiniging met (75 ml) Prunasine, dat is een min of meer natuurlijk middel met sennapeulen, dat ook gegeven wordt voor een darmonderzoek. Is zonder recept in de apotheek verkrijgbaar. Zo gezegd zo gedaan. Een week geleden probleemloos mijn darmen gereinigd.
Echter, daarna is mijn stoelgang niet meer goed op gang gekomen. Ik sla dagen over, of het is maar een klein dun drolletje. En mijn buik is en voelt dikker dan normaal. Ik ben bang dat mijn darmflora is aangetast. Ik heb al van alles overwogen: opnieuw een darmreiniging maar dan met Oxypower, of een (do-it-yourself) klysma, of toch maar niets doen. Ik ben bang om in een vicieuze cirkel te belanden als ik weer ga laxeren, maar als ik niets doe raakt het misschien alleen maar meer verstopt.
Kan iemand me een advies geven wat ik nu het beste kan doen?