Darmflora

debje_b

New member
Ik ben tijdje terug bij een natuurarts geweest, Bij deze heb ik een ontslatingstest laten doen, hier kwam uit dat ik te weinig enzymen heb om mijn voedsel goed te verteren en dat ik niet voldoende goede bacterieeen in de darmen heb, hoe zorg ik dat ik genoeg enzymen en goede bacterieen in de darmen krijg? ik gebruik al steeds een half uur voor elke maaltijd appelazijn, chlorella en spirulina,

 
Orthilfor van orthica, voor het slapen een glas met poeder van één capsule drinken. Herstelt de goede darmflora.

 
Als supplement Bio-Kult, echter daarbij natuurlijk zelfgemaakte gefermenteerde groenten/vlees/vis. Maar ook inderdaad melk-kefir etc.

Echter het niet goed verteren is natuurlijk niet alleen daar mee op te lossen, denk ook aan bijnieruitputting etc. Genoeg informatie hier op deze site daarover.

 
Quote:
hoe zorg ik dat ik genoeg enzymen en goede bacterieen in de darmen krijg?


Drink biologische rauwe melk.

 
Quote:
Drink biologische rauwe melk.


en als het niet biologisch is, maar wel een goede, kleine boerderij? waaraan voldoet een biologisch standaard?

 
Quote:
en als het niet biologisch is


Dan drink je hoogstwaarschijnlijk melk van dieren, die gevaccineerd zijn als mede preventief ingespoten zijn met antibiotica. Delen van die gifcocktails kunnen ook in de melk zitten.

Daarnaast krijgen dieren uit de bio industrie meestal meer granen dan gras te eten, en dan vaak ook nog eens genetisch gemanipuleerde granen...

Kortom, drink alleen biologische rauwe melk, anders kun je bijna net zo goed cola drinken...

 
Wij hebben ook twee boeren in onze buurt die niet officieel biologisch zijn maar wel goed bezig zijn. Gewoon vragen stellen.

Komen de koeien buiten, zijn ze grasgevoerd (zomer en winter), wat krijgen ze als bijvoer, is het weiland ook met klavers en kruiden, worden er pesticiden over de landerijen gebruikt, hoe wordt de mest uitgereden? Kortom als een boer goed bezig is geeft hij graag alle antwoorden. En vraag een 'rondleiding' over het bedrijf, dan zie je direct hoe men werkt en met de dieren omgaat.

En de melktest zoals hierboven is ook een prima tool om te kijken of het goeie melk is.

Lia

 
Effecten voor de gezondheid van de kwaliteit van de darmflora: http://www.rug.nl/news-and-events/phd-ceremonies/?hfId=2187 via http://www.leefbewust.com/2014/nieuws/211114.html
Quote:
Ontregelde stofwisseling vertoont samenhang met verstoorde darmflora

De opname van galzouten in de darm, van belang voor de vetopname, kan beïnvloed worden door de darmflora. Ook heeft de vermindering van bepaalde bacteriesoorten een negatief effect op de suikerstofwisseling bij mensen met overgewicht. Dat zijn twee van de uitkomsten van het promotieonderzoek van Carolien Out.


Deze bacterie http://www.iherb.com/Life-Extension-FlorAssist-Heart-Health-Probiotic-60-Veggie-Caps/62193 zou ook de vitamine d-opname doen toenemen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan