Dankbaarheids- en juich topic

Dankbaar dat ik deze bijzondere tijden hier met alle trouwe Forumleden mag beleven.
Bedankt voor alle steun en het vertrouwen.
Bedankt voor alle leerzame en waardevolle bijdrages, en de tijd en energie die jullie hier in steken.
Bedankt voor het bedoeld of onbedoeld voorhouden van een spiegel waardoor ik ook kritisch naar mezelf kijk en er tegelijkertijd veel van leer.
Bedankt dat ik mede door jullie en dit forum mezelf ook beter leer kennen.
Bedankt voor de humor die alles soms net even wat luchtiger maakt en waarbij ik soms zo hard moet lachen dat ik mijn drinken over het toetsenbord proest.
Bedankt dat we dit samen doen en we hier met elkaar in staan.


We gaan dit winnen! WWG1WGA
 
Dankbaar dat ik deze bijzondere tijden hier met alle trouwe Forumleden mag beleven.
Bedankt voor alle steun en het vertrouwen.
Bedankt voor alle leerzame en waardevolle bijdrages, en de tijd en energie die jullie hier in steken.
Bedankt voor het bedoeld of onbedoeld voorhouden van een spiegel waardoor ik ook kritisch naar mezelf kijk en er tegelijkertijd veel van leer.
Bedankt dat ik mede door jullie en dit forum mezelf ook beter leer kennen.
Bedankt voor de humor die alles soms net even wat luchtiger maakt en waarbij ik soms zo hard moet lachen dat ik mijn drinken over het toetsenbord proest.
Bedankt dat we dit samen doen en we hier met elkaar in staan.


We gaan dit winnen! WWG1WGA

@Angelface jij vooral bedankt voor de niet aflatende stroom aan info die je hier telkens maar post !
 
Boekentip voor wie behoefte heeft om sneller te ontwaken. De hele serie van Vladimir Megre over Anastasia. Het is geen toeval dat dit uit Rusland komt.
 
Je weet dat Anastasia niet bestaat, he? Er staan wijze lessen in die boeken maar ik krijg toch een ongemakkelijk Christina von Dreyen-gevoel.

Mike
 
  • Leuk
Waarderingen: Surv
'T zijn de kleine dingen die het hem doen. Dankbaar dat ik een paar dagen lang mocht genieten van vreemde vogels in de tuin. 3 beflijsters, die zie je bijna nooit... Laatste keer dat ik er één zag was in 2015.
Bekijk bijlage 10497
Wat geweldig mooi!
Geniet jij ook zo enorm van de vogels in je tuin?
Ik zit ook regelmatig aan het raam geplakt om te zien welke vogels er zijn en wat ze aan het doen zijn.
 
Wat geweldig mooi!
Geniet jij ook zo enorm van de vogels in je tuin?
Ik zit ook regelmatig aan het raam geplakt om te zien welke vogels er zijn en wat ze aan het doen zijn.
Ja, ik geniet daar enorm van. Mijn tuin is lekker wild en dus een waar paradijs voor alles wat vliegt. In de klimop op de schuur woont een mussenkolonie (±60 stuks) en dit jaar zitten daar ook merels en duiven te broeden. Ook heb ik vanuit huis nu zicht op een kolonie broedende zilverreigers, prachtig! En dan is het weer de kunst om er leuke foto's van te maken ;)
 
Ja, ik geniet daar enorm van. Mijn tuin is lekker wild en dus een waar paradijs voor alles wat vliegt. In de klimop op de schuur woont een mussenkolonie (±60 stuks) en dit jaar zitten daar ook merels en duiven te broeden. Ook heb ik vanuit huis nu zicht op een kolonie broedende zilverreigers, prachtig! En dan is het weer de kunst om er leuke foto's van te maken ;)
Dat lijkt me enorm genieten ja.
Zo herkenbaar, dat foto's maken dan, als ik weer een andere soort ontdek dan MOET het worden vastgelegd.
Mijn tuin is niet zo heel groot, maar probeer er wel wat van te maken zodat de vogels hier ook goed terecht kunnen.
Dit jaar had ik voor het eerst (eindelijk) een merelnest, blij dat ik was :D
 
Dankbaar dat ik in deze zeer gevaarlijke tijd mocht opgroeien 😇
Draadje:

Ik krijg er gewoonweg goede gevoelens bij. Wij hadden een supermarktje tegenover ons en de eigenaar was de vader van mijn beste vriendin.
Als mijn kat jarig was mocht hij de winkel in en kreeg hij een schijfje worst. Normaal liep hij gewoon de straat mee over en bleef als een hond voor de winkel wachten.
En ja, vrijdags dan kreeg ik geld mee en mocht ik wat lekkers halen voor de vrijdagavond. Meestal was dat een zakje (die kleine) M&M's geel met nootjes.
Chips haalde ik nooit, maar mocht het zo zijn, dan altijd naturel. Tot op vandaag lust ik nog niets anders van de chips-mogelijkheden.
Toen ik eens zieks was op school bracht een jongen het huiswerk voorbij en mijn moeder gaf hem als beloning een koetjesreep...
Ik las ongelooflijk graag tinaboeken, ook de winter, herfst, lente en zomerboeken, de olijke tweeling, de dolle tweeling en voor Heidi of Pippi deed ik alles om dat te mogen zien.
Wat waren dat mooie tijden :love:

Dorothé
 
Laatst bewerkt:
Dit liedje verwoord voor mij veel van vroeger. Zo herkenbaar. Uit 1972.
Zanger Gerard Cox 1948 (Toen was geluk nog heel gewoon)

Buiten huilt de wind om 't huis
Maar de kachel staat te snorren op vier
Er hangt een lapje voor de brievenbus
En in de tochtigste kieren zit papier
We waren heel erg arm en niemand hield van ons
Maar we hadden thee en nog geen TV
Maar wel radio en lange vingers.

We gingen nog in 't bad, haartjes nat
Nog even op, totdat vader zei: "Vooruit, naar bed"
Dan kregen we een kruik mee
Gezichten op 't behang
Maar niet echt van binnen bang
Toen was geluk heel gewoon.

Buiten huilt de wind om 't huis
Maar moeder breit 'n warme sjaal
En het ganzenbord op tafel
Stond er de volgende morgen nog helemaal
Ook gingen wij naar 't bos
Daar zijn we toen verdwaald
Van de weg geraakt, carrière gemaakt
Heel die pannenkoekensmaak vergeten.

En Nederland herrees onder Drees
Fanny Blankers-Koen
Die won vier maal goud in Londen
Als je jokte was dat zonde
De legpuzzel kwam klaar
In het derde vredesjaar
Toen was geluk heel gewoon.

Die schooltas bleek het eerste teken
Dat de zaak al was bekeken
Voor zover je zonder plichtsbesef
Je leven leed, je leven leed.

(Instrumentaal).

Buiten huilt de wind om 't huis
Maar binnen stond de kolenkit paraat
En de stoep waarop geknikkerd werd
Was het belangrijkste stukje van de straat
En Nederland was groot en niemand ging nog dood
En gezelligheid kende nauwelijks tijd
Bij waxinelichtjes van Verkade.

We gingen nog in 't bad, haartjes nat
Nog even op, totdat vader zei: "Vooruit, naar bed"
Dan kregen we een kruik mee
Gezichten op 't behang
Maar niet echt van binnen bang
Toen was geluk heel gewoon (2x).

Source: https://muzikum.eu/en/gerard-cox/1948-toen-was-geluk-heel-gewoon-lyrics
 
Goh, wat een mooi topic dit. Ik wil graag ook kwijt dat ik alle info waardeer ook al snap ik heel veel ook weer juist niet. Ook wil ik een compliment maken naar het recept van de curry van Mike op de website van voedingisgezondheid van Co en Lia. Dit recept heb ik vorige week 2 maal gemaakt met hier en daar wat aanpassingen. Ik heb er van genoten meer dagen achter elkaar als lucht en avondeten.

Ook alle anderen bedankt voor de inzet van het delen van alle info.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.414
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan