curcuma/kurkuma lees even!

Mijn vrouw krijgt diaree na het gebruik van een curcuma-supplement (600 mg AOV). Heeft iemand daar ervaring mee? Valt dit onder het begrip ontgifting?

Overigens gebruik ik het al ruim een jaar (een volle theelepel poeder in mijn ochtend-smoothie) en heb nergens last van.

 
Is die 600mg AOV misschien een chemisch supplement?

Als dat zo is zou jouw vrouw ook gewoon curcumapoeder kunnen nemen in de smoothie.

 
ik denk dat die curcuma supplementen erg geconcentreerd zijn en dat die liever alleen genomen worden als je al ziek bent(zo heb ik dat begrepen van een man met hersenkanker)om te voorkomen volstaat het als gewone poeder in bv smoothie.maar wel altijd in combinatie met zwarte peper en olijfolie dan wordt het beter opgenomen

mag niet verhit dus niet door je warm eten mengen

 
Ik doe dit ook altijd in mijn smoothie, samen met zwarte peper, kaneel, lever kruiden (paardenbloem en maria distel), rozemarijn, zeezout, citroen, rauwe eigelen, rauwe melk en cayennepeper(nachtschade, ik weet het). Als je een goeie detox wil dan is dit wel een aardige combi. Zo direct ook nog rauwe kalfslever in mijn smoothie verwerken, 1x in de week.

Als je dit op hebt dan ben je gegarandeerd van een bewegende lever... ;-)

 
Bij elke thee doe ik in de theepot een plakje verse gember en een paar plakjes verse kurkuma.

Lia

 
bedankt Lia,ik heb hier poeder van piramide ,zal me even gaan verdiepen in deze verse kruiden.Bij de reformzaak bij ons hebben ze het niet.

 
heb ik het goed begrepen dat er nogal verschillen kunnen zijn in kwaliteit van kurkuma-poeder ? Ik geloof dat het zware metalen kan bevatten ?!

 
Hoe weet ik of de curcuma 'schoon'is?

Ik eet iedere dag een theelepel ervan in een kop bouillon.

De curcuma koop ik op de markt bij een toko eigenaar.

ad

 
Geen idee Ad ! op gekruid.com verkopen ze biologische curcuma, misschien dat die schoon is van zware metalen ?!

van wat ik heb begrepen is curcuma heel goed in het binden van zware metalen. Maar dan is ook gelijk de vraag of de plant dat dan ook doet als hij nog gewoon in de aarde staat. Dus van belang is waar die plant wordt gekweekt waarschijnlijk.

 
Ik las bij Dr Wilson over yang kruiden ,ik heb 9 yang kruiden gemengd ,van elk kruid een eetlepel in een bakje ,waaruit ik af en toe een eetlepel van gebruik ,waaronder kurkuma ,glidkruid,klitwortel,paardebloemwortel,brandnetelblad,mariadistelkruid,komijn,

gember,mosterdzaad.

 
Kun je het in je moestuin kweken? of evt in een kas of een tunnel? iemand een idee, ik vind er zo gauw niks over.

 
Op het moestuinforum.nl staat dat je de wortel in een pot kunt steken, 10 cm diep, niet te nat en in lichte ruimte' niet in direct zonlicht.

 
Hoi,

Ik at het altijd in roerbakgerechten. Ik lees nu dat je het niet verhitten moet. Dan moet ik het anders gaan toepassen.

Gr. Marjan

 
Wat ik me ook nog afvraag, kurkuma bindt zich aan zware metalen en haalt ze zo uit je lichaam. Maar dat gebeurt dan dus ook met koper en zink etc. Dus ik kan me voorstellen dat langdurig gebruik van kurkuma misschien tot tekorten daaraan kan leiden ????? Of ??

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.741
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan