Lievergezond
Well-known member
Ik heb gelezen over nattokinase dat spike eiwitten afbreekt. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/36080170/
Ik lees hier een interessant artikel waarin er drie supplementen genoemd worden.
https://cbd-producten.nl/spike-protein-detox/
Aanbevolen doseringen bij Spike Protein Detox
Het schema van McCullough is overzichtelijk en eenvoudig te volgen.
Nattokinase neem je tweemaal daags 2000 FU (100 mg), bij voorkeur op een lege maag. Een pot van 60 capsules is daarmee goed voor één maand.
Bromelaïne neem je eenmaal daags 500 mg, ook het liefst zonder voedsel. Met een pot van 90 capsules kom je drie maanden vooruit. Neem bromelaïne bij voorkeur op hetzelfde moment als nattokinase, zodat de twee enzymen gecombineerd werken.
Curcumine neem je dagelijks 500 mg, bij voorkeur met bioperine voor een betere opname. Curcumine kun je ook bij een lichte maaltijd innemen als je gevoelig bent voor een lege maag. Zorg altijd voor een product met zwarte peperextract voor maximaal effect.
Zijn meer factoren die een rol kunnen spelen en risicoverhogend werken voor klachten na je 35ste als vrouw:
je vrouwelijke hormonen die je eerst beschermden tegen bestaande moeilijkheden met bepaalde voeding, die nemen af vanaf je 35ste.
En ook als je bijv. adhd/add hebt, loop je bewezen meer risico op autoimmuunschildklierproblemen (20 procent van de mensen is neurodivergent).
Soja is nummer 3 van de voedingsprodukten waar mensen met schildklierproblemen last van hebben (met stip op 1 staan gluten en op 2 melkprodukten).
Met alles wat je nieuw introduceert kun je ook weer een probleem in huis halen.
Inclusief jodium mocht je autoimmuunschildklierproblemen hebben:
het is niet voor niets dat de belangrijkste schildklierautoimmuunproblemen naar een japanner -Hashimoto- vernoemd zijn (eten veel vis uit de zee) en dat de autoimmuunschildklierproblemen vooral voorkomen in landen waar jodium aan zout 'jozo' is toegevoegd.
Omdat je al met zoveel vage klachten rondloopt en nu met die keelproblemen kennelijk (je schildklier zit dicht in de buurt bij je keel):
ik heb ook te lang onbewust rondgelopen helaas met de gevolgen van een ''slecht'' dieet vanaf mijn 35ste - ze noemen de menopause vaak ook schildklier-/thyro-pause en de vrouwelijke hormonen beginnen al vanaf je 35ste af te nemen: daar is veel te weinig aandacht voor:
ik zou echt eens gewoon bij de huisarts vragen om je zogeheten anti-TPO-markers te laten testen (antistoffen tegen je schildklier).
Stond altijd gewoon op het bloedformulier van de huisarts, maar mijn huisarts keek me 15 jaar terug glazig aan toen ik erom vroeg (lijkt me dat hij toch wist waar ze op kunnen prikken), daar niet van, maar wat maakt het uit.
Laatst bewerkt: