Cornwall

Hoi Mike, ja ik wil jullie op de hoogte houden alleen kijken wanneer ed.

Bedankt voor jullie vakantiewensen. :mrgreen:

Een update van vakantie Cornwall.

De eerste 2 dagen was ik in de omgeving van Newquay geweest waar enkele mooie tuinen en kastelen zijn en ook in Bodmin, vandaag (donderdag) ben ik in Padstow geweest en de Dennis cove zeer mooie en fraaie omgeving waar je veel kunt wandelen en pasty van de Chough Bakery die zeer lekker waren. Voor morgen wil ik naar Penzance voor de steencirkels en daarna naar een boer voor rauwe melk.

Nu nog voor mezelf eten klaarmaken en kijken hoe dat smaakt heb via een omweg goede steak kunnen kopen wat rijst en groente erbij en klaar ben ik. :)

 
Leuk, als kind een paar keer in Newquay geweest: in de jaren '80 woonden daar twee Nederlanders en één daarvan was mijn oom.

Ben ook een keer wezen fietsen van Plymouth naar Newquay, via de hele zuidkust, wat is dat een prachtige route! Wel goede versnellingen nodig! Het is ook handig om een soort van getijdenboekje bij de hand te hebben, maar dat zul je wel ontdekt hebben. Prettige vakantie nog!

 
Ik overweeg om van Harwich naar Cornwall te fietsen, door het binnenland o.a. langs Glastonbury (daar heb ik ooit stage gelopen). Mijn ouders verklaren mij voor gek.

 
Ze (wij) zijn ook zo gek om langs de grens van Engeland met Schotland te fietsen, hill-up en hill-down: crazy.

Dat was zwaar maar je doet wel eens gek he?

Toen hadden we volle bepakking mee op de fiets: tentje en alles erbij (koken en zo).

Maar het was er wel errug mooi.

Lia

 
Goed om te lezen poekie. Ik heb wel het gevoel dat elk plan ontmoedigd wordt door mijn omgeving. Krijg ik te horen dat fietsen in Engeland te zwaar is door mijn moeder. Terwijl ik nota benen met haar door Engeland gefietst heb met een fiets zonder versnellingen van misschien wel voor de oorlog.

Ik ben sterk al zie je dat niet direct aan mijn lichaam af. Uiteindelijk is het een kwestie van willen. Ik moet mijn vriend nog zo ver krijgen of alleen gaan. Voor mijn gevoel is dit jaar de kans. Ik heb spaargeld en de tijd. Na mijn afstuderen zijn het aantal vakantieweken een stuk minder en wil ik ze waarschijnlijk anders besteden. Mijn vriend is honkvast. Wij hebben twee goede fietsen gekocht inclusief kampeeruitrusting maar hij heeft het gevoel dat hij thuis niet kan achterlaten.

 
Quote:
Lekker he, die pasties in Padstow?

Ja lekker waren ze zeker Mike.

Gisteren ben ik in Fowey en Plymouth geweest en ook nog in enkele natuurgebieden waar ik toch langs kwam Fowey was een leuk dorpje en Plymouth vond ik wat tegen vallen misschien omdat ik de weg niet goed weet. :lol: dus wellicht komende week nog een keer om te kijken of er meer te zien is.

Ik ben vandaag naar Penzance daarna naar de steencirkels en Lands End geweest, kom net terug van de melkboer heerlijk weer rauwse melk en boter van de Jersey koeien.

@Kaasmeisje
Quote:
Heeft iemand een idee of je in Nederland al treinkaartjes kan kopen voor Cornwall -Harwich?

Kijk op internet het zal wel met creditcard moeten als je via Nederland treinkaartjes wilt kopen. Zie: Cornwall Harwich

 
Ik ben zondag van Cornwall naar Devon gegaan wat ook een zeer mooie omgeving is kom net terug van watervallen en kasteel. Nu nog goede adressen vinden voor te eten want fastfood "winkels" zijn er genoeg. :(

 
Ik ben nu weer thuis na 2 weken in de UK de eerste week in Cornwall en de tweede in Devon twee gebieden die zeer op elkaar lijken allebei wat achtergesteld vergeleken met de rest van de UK daarnaast veel is local.

Als je het mij vraagt welk gebied is beter/mooier dan zeg ik toch Cornwall omdat het daar net iets meer leeft. Ik heb veel kastelen, tuinen en natuurgebieden gezien/bekeken en enkele plaatsen bezocht.

 
@Remco een geslaagde vakantie en een leuke aanbeveling voor anderen dus, top!

 
Remco,

Ik ben het met je eens dat Devon en Cornwall allebei prachtig zijn, maar Cornwall nog net ietsje mooier!

Mike

 
@ rateltje ja zeker een aanrader en niet alleen omdat Mike er al eerder is geweest want omgeving Cornwall stond ook al langer op mijn lijstje om er een keer heen te gaan al is het wel waar jezelf heen wilt en dat is je keuze. :)

Mede omdat het hier zo op het forum stond ben ik eerder gegaan anders misschien pas over enkele jaren.

 
Misschien een idee om een wat uitgebreider verslag hier te posten van je reis, zodat anderen NOG enthousiaster worden over wat ik beschouw als het mooiste stukje aarde wat ik ken...

Mike

 
Ik krijg die link niet open van boer mike...van die rauwe jersey melk...ik word wel heel enthousiast van deze verhalen. Wel voor volgend jaar. Heb ik de maanden sept en okt onbetaald verlof opgenomen. Dus we hebben alle tijd...wie weet! Wij hebben een caravan dus miss ook te doen bij de boer. Hoe is het daar om een onze hond mee te nemen wat betreft regels ed. Weet iemand dat?

 
De hond wordt meteen aan de grens een half jaar in quarantaine gezet i.v.m. angst voor hondsdolheid. Geen goed idee dus! De link naar Pengoon Farm (van boer Mike) doet het bij mij hier gewoon, hoor.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.775
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan