Complotdenkers?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Over Max van den Berg gesproken.....daar is heel weinig over te vinden op X. Dit bericht vond ik wel:

Max van den Berg is vrijgelaten.

Dit in tegenstelling tot eerdere uitspraken van Micha Kat die beweerde eerst dat hij dood/vermoord was.

Achter de schermen heeft journalist Rena Netjes er alles gedaan middels contacten om hem vrij te krijgen.

Als je de uitkomsten van de (aanpassings-/gehoorzaamheids-)experimenten van Stanley Milgram https://nl.wikipedia.org/wiki/Stanley_Milgram op je in laat werken:
-dat 65 procent van de mensen (proefpersonen) zich standaard aan de groep / ''autoriteiten'' aanpast en ''afvallige individuen'' tot aan dodelijke schokken toe pijn doet op commando; en
-als je ook nu in de praktijk ziet dat een elite deze 65 procent altijd maar op het verkeerde been blijft zetten (hersenspoelen) en opzet tegen ''complotdenkers'' (lees: mensen die voor zichzelf kunnen denken):
dan ga je het fenomeen ''gangstalking'' toch beter begrijpen.

Hoe kom je als zelfdenkende persoon dan niet standaard terecht in een realiteit van ''gangstalking''?

Groepen tegen mensen opzetten die niet klakkeloos in een groepsillusie meegaan is wat mensen met een narcistische persoonlijkheidsstoornis standaard doen:
zij bespelen de groep ''vliegende apen'' (volgers, vaak onbewuste volgers) en zetten deze op tegen ''complotdenkers'' :
mensen die niet meegaan in de (gecreeerde en vaak voor de groep als geheel schadelijke) illusie van de narcisten worden verdacht gemaakt.

Ik heb vaak genoeg van dichtbij gezien hoe dat in de praktijk werkt in zowel kleinere groepen als in de maatschappij als geheel (denk aan de coronacrisis).

Laatst bewerkt:
🔥 BREAKING 🔥

David Wilcock said that he was NOT suicidal.

David Wilcock, 53, prominent UFO researcher, author & disclosure advocate has reportedly died by ‘suicide’ on April 20, 2026 near Nederland, Colorado.

Boulder County Sheriff’s Office: Deputies responded to a 911 call at 10:44 a.m. on Ridge Road.

They have said:

“A man in mental health crisis, outside a residence and holding a weapon, used it on himself within minutes of contact. He was pronounced dead at the scene”.

2 days ago David Wilcock spoke about NASA & UFO scientists going missing & turning up dead & he also said that life is a gift.

12+ missing/ killed recently now.

David Wilcock’s best friend breaks her silence over his “suicide,” saying she was in touch with him this week, he was in good spirits and was excited about his future

Wilcock conveyed his appreciation for being alive in light of the mysterious deaths of UFO-connected researchers.

Detectives are now working to determine the "official cause" and manner of death.

Lang verhaal dus maar even door vertaler gehaald:

DE TRAGEDIE VAN DAVID WILCOCK EN WAT DIE ONTHULT

Velen van u weten inmiddels dat David Wilcock gisteren is overleden, vermoedelijk door zelfmoord met een vuurwapen.

Het is een tragische en droevige gebeurtenis, en mijn hart gaat uit naar zijn ouders, familie, geliefden en iedereen die door zijn dood is getroffen.

Moge zijn ziel de weg terug naar huis vinden en rusten tot de volgende ronde.

Ik kwam voor het eerst in aanraking met zijn werk rond 2006 en heb me een paar jaar geabonneerd op zijn nieuwsbrief. Ik heb hem ook persoonlijk ontmoet in 2009 op een UFO-conferentie.

Aanvankelijk waardeerde ik een deel van zijn werk en inzichten. Maar naarmate ik me meer verdiepte in UFO's, openbaarmaking van informatie en aanverwante onderwerpen, begon ik veel van zijn beweringen en bronnen ernstig in twijfel te trekken.

In de loop der jaren werd steeds duidelijker dat het overgrote deel van zijn voorspellingen, "visionaire dromen" en profetieën nooit uitkwamen.

Hij bleef de spelregels veranderen en de tijdlijn verschuiven, steeds met nieuwe verhalen en nieuwe 'insiderinformatie' komen om uit te leggen waarom er niets gebeurde.

Ik herinner me nog goed zijn voorspelling van een "aanstaande onthulling over UFO's" in 2008. Hij deed daarna bijna elk jaar soortgelijke voorspellingen.

Rond 2010 heb ik me uitgeschreven voor zijn nieuwsbrief toen hij beweerde dat hij persoonlijk met Obama zou samenwerken om de Illuminati ten val te brengen, dat hij contact had met hooggeplaatste overheidsfunctionarissen en dat er massale arrestaties zouden plaatsvinden om de cabal te ontmantelen en een Gouden Eeuw in te luiden.

Hij beweerde ook dat grote groepen mensen in 2012 letterlijk uit hun lichaam zouden treden en dat al het "kwaad" zou worden uitgeroeid.

Uit nieuwsgierigheid heb ik een paar dagen geleden een deel van zijn laatste livestream beluisterd.

Wat ik zag en hoorde was triest om te aanschouwen. Hij kwam over als iemand die in een ernstige fysieke en psychische achteruitgang verkeerde.

Zelfs in die laatste livestream, vlak voor zijn tragische dood, zei hij nog dat de onthulling zeer spoedig zou plaatsvinden, dat het aanstaande was.

Dezelfde voorspelling die hij al bijna twintig jaar naar voren bracht, als een lokkertje.

Het is niet mijn bedoeling om hier kwaad te spreken over een man die net is overleden. Op menselijk vlak is dit tragisch.

Maar het wijst ook op een veel groter probleem, de olifant in de kamer die veel mensen in de New Age-beweging rond UFO's en onthullingen niet zien of wegredeneren door middel van spirituele ontwijking of "samenzweringstheorieën".

Het olifant in de kamer is de normalisering van psychische aandoeningen, persoonlijkheidsstoornissen en spiritueel narcisme of grootheidswaanzin.

Bovenal zag ik iemand die diep verontrust en psychisch ongezond leek, en die worstelde met paranoia en steeds meer verwrongen overtuigingen.

Ik weet ook van mensen in zijn omgeving dat hij kampte met grote schulden en financiële problemen, een recente scheiding en een zichtbare mentale achteruitgang die, volgens hen, gepaard ging met toenemende wanen.

Het probleem is dat veel mensen, vooral zijn fans, deze reële en psychologische problemen bagatelliseren door te beweren dat hij "doelwit" was van energiewapens, dat zijn achteruitgang "gefabriceerd" was, of dat hij een bedreiging vormde voor de cabal en daarom "uitgeschakeld", "zelfmoord gepleegd" of door externe krachten tot waanzin gedreven werd.

Wat het precieze verhaal ook is, het patroon is hetzelfde. Iets of iemand anders krijgt de schuld, waardoor hij volledig in de rol van slachtoffer wordt geplaatst, terwijl zijn lange geschiedenis van valse beweringen en steeds zorgwekkender wordend gedrag zelden wordt erkend.

Ik noem dit de "samenzweringstheorie-omzeiling": de weigering om te overwegen dat zijn zelfmoord het gevolg kan zijn geweest van zijn eigen psychische achteruitgang, en in plaats daarvan de hardnekkige overtuiging dat het wel veroorzaakt moet zijn door een of andere snode externe kracht die het op hem gemunt had.

Ik weet niet of een deel van wat hij zei gewoon verzonnen was om aandacht te trekken, of dat hij het zelf volledig geloofde. Maar een van de grootste rode vlaggen was altijd hetzelfde: niet nader genoemde "insiders" die hij beweerde te kennen en die hem zogenaamd informatie hadden gegeven die nooit onafhankelijk geverifieerd kon worden.

Sinds zijn dood beweren sommigen al dat hij nog steeds leeft en "door het leger en de Galactische Federatie van Licht is ontvoerd en ergens anders verborgen is gehouden in Cheyenne Mountain of ergens anders."

Een andere prominente figuur in de New Age-beweging rond UFO's en onthullingen beweert dat haar "helderziende intuïtie" haar vertelt dat David zijn eigen dood in scène heeft gezet met behulp van het SSP, het zogenaamde Secret Space Program.

Ik ben ervan overtuigd dat deze tragische gebeurtenis aanleiding zal geven tot nog veel meer wilde beweringen en complottheorieën.

Maar afgezien daarvan onthult het een dieperliggend probleem in deze New Age-kringen rondom ascensie en het onthullen van UFO's: psychische problemen, psychische aandoeningen, paranoia, wanen en zelfs schizofrene episodes worden vaak onmiddellijk herinterpreteerd als 'ascensiesymptomen', 'buitenaardse implantaten', 'hightech energiewapens', 'interferentie van entiteiten' of 'psychische aanvallen'.

En vrijwel altijd plaatsen deze verklaringen de persoon in kwestie in een slachtofferrol met een "speciale missie".

Ik ben de eerste die wijst op de realiteit van hyperdimensionale interferentie, occulte krachten, entiteitsbindingen en psychische aanvallen. Ik heb dit zelf ervaren en heb al meer dan twintig jaar over deze onderwerpen gesproken en geschreven.

Maar ik ben me evenzeer bewust van de psychologische dimensie, en van de absolute noodzaak van oprecht psychologisch innerlijk werk, traumaverwerking, innerlijk kindwerk en schaduwwerk.

Zonder die basis blijven mensen vatbaar voor paranoia en misleiding, vooral voor de Luciferische verleiding van grootheidswaanzin en een gevoel van superioriteit, waar zoveel onzekere en gekwetste individuen in de meer ongefundeerde kant van de New Age-cultuur voor vallen.

Het gebrek aan gegrond en belichaamd somatisch psycho-spiritueel innerlijk werk binnen het vakgebied waarin Wilcock actief was, en dat in de loop der tijd alleen maar populairder is geworden, is de olifant in de kamer die niet wordt genoemd.

Te veel mensen zijn gefascineerd door "aanstaande onthulling", New Age-voorspellingen, 5D-ascensie, massale arrestaties, de val van de cabal en de eindeloze sciencefictionverhalen die zo prominent aanwezig zijn in de onthullingsbeweging.

Dit alles leidt af van het belangrijkste werk dat er is: de Geest en het Goddelijke in jezelf verankeren en de verandering zijn.

Ik heb nooit begrepen waarom zoveel mensen David bleven volgen, ondanks de vele mislukte voorspellingen en het steeds zorgwekkender wordende gedrag door de jaren heen.

Maar ik denk ook dat hij voor veel mensen een leegte in hun leven opvulde. Ze projecteerden hoop op hem.

En om eerlijk te zijn, ik geloof wel dat hij op bepaalde manieren veel mensen heeft geïnspireerd.

Hopelijk zal Davids dood meer mensen ertoe aanzetten om naar binnen te kijken, in plaats van te wachten op een toekomstige gebeurtenis die nooit komt, of in ieder geval niet op de manier waarop ze die zich voorstellen, vooral als het gaat om openbaring, en die alleen maar afleidt van het diepere werk dat ieder van ons hier te doen heeft in het gewone, alledaagse leven.

Veel succes.

Uitstekende tekst! Dit doet ook denken aan de dood van Janet Ossebaard. Ook zij was knettergek, maar werd op handen gedragen door een meute van al even labiele volgers. Haar docu heer nota bene Fall of the Cabal!

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.679
Leden
8.701
Nieuwste lid
Alex B
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan