Complotdenkers?

Hoi Kevin,
Ik ben hier eigenlijk per ongeluk terecht gekomen omdat ik interesse heb in alternatieve geneeswijze (naast de reguliere) en voeding en ben een tijdje gewoon meelezer geweest. Ik wist eerst niet eens dat er behalve voeding ook nog andere onderwerpen waren op dit forum. Toen ik daar achter kwam ben ik begonnen met lezen en toen kon ik het niet laten en heb ik een account aangemaakt.
Ik wist echt niet dat gezonde voeding een linkje had met al dit. Ik ben zelf behoorlijk bewust bezig en eet al jaren grasgevoederde runderen en maak soepen en drink rauwe melk. Ik slik ook al jaren supplementen en kan op het draadje voeding flink veel dingen vinden die mij enorm boeien. Maar dat dit samenhangt met de theorieen van Martin Vrijland of Jenssen (Jensen was vroeger trouwens best okay en ik keek zijn programma's wel eens op tv. Hij was altijd al wel een blaaskaak maar is nu echt het aluhoedjes antwoord op Arjen Lubach geworden) dat wist ik niet.
Ik ben eigenlijk gewoon blijven hangen omdat er een wereld voor me open is gegaan.
 
Edwin wijsneus ik zal je citeren:

mei 2, 2020 om 10:33 am

Dit ontbreekt in jou gedacht.

Het is jouw met een w hier en idd gedachtE.

Ik ben het 10000 procent met je eens over de zogenaamde taalzazi's maar omdat ik twee x iets over een spelfout naar mijn kop kreeg maar er inhoudelijk niet werd gereageerd op mijn schrijven vond ik het even een inkoppertje. So shoot me.

Verder ben ik het eens over je ruchtbaarheid geven aan ondergeschoven problematiek waarover je veel te weinig hoort. Zal het er mee te maken hebben dat alles wat je voedt groeit?

En je bent sowieso goedgekeurd hoor. Ik vind jou wel leuk ;-)

Over die twin towers. Ik zal je eerlijk zeggen: ik heb daarin het nieuws gevolgd destijds en heb er altijd wel mijn vraagtekens bij gehad en ik denk dat we de waarheid nooit helemaal zullen weten. Het blijft een beetje gissen. Ik heb alleen geen zin om daar al mijn tijd aan te spenderen. We hebben er immers nu niks meer aan. Aan kinderhandel e.d kunnen we nu wel nog wat doen.

Toen ik 20 jaar geleden bij een stichting werkte waar loverboy slachtoffers aan konden kloppen voor hulp heb ik al gezien wat voor waanzinnig netwerk daarachter zit en hoe ingewikkeld het is om daar uit te blijven. Als je eenmaal in dat web zit is het bijna onmogelijk om daarna je daar uit te ontrekken en een nieuw leven op te bouwen. En die jongens, die zijn bijna onschendbaar. Daar ben ik toen echt wel ziek van geweest. Na een jaar bleek ik ook gewoon niet geschikt voor die afdeling. Ik kon het niet aanzien dat er in 90% van de gevallen sprake was van een recidief.

 
Ah eindelijk reageer je eens op een vraag van mij... Als het zo is dat er een wereld voor je open is gegaan staat een beetje bescheidenheid wel op z'n plek! Jezelf overal tegen verzetten, maar ondertussen wel overal omheen blijven lullen en de onschuld blijven uithangen begint erg op te vallen.

Kevin
 
Ik ben van mening dat we deze sfeer onderling niet kunnen gebruiken. We hebben juist een positieve energie nodig ipv te reageren op iets of iemand [C] wat je toch niet veranderen kunt. Dat wil niet zeggen dat iedereen precies hetzelfde moet denken en geloven, maar het is wel fijn als we een beetje op hetzelfde niveau kunnen communiceren. Met oogkleppen op vind je het konijnenhol niet, laat staan dat je erin kunt kruipen.
 
Hoi Sampjes,

Ik kijk ook wel eens rtl nieuws maar dat vind ik meer de telegraf versie. Een soort AD op tv ;-)

Maar ik ga er echt van uit (omdat ik niet overal wat achter zoek) dat men hier in NL gewoon ons soort van objectief (helemaal bestaat natuurlijk niet) van nieuws wil voorzien. Ik bedoel: waarom zou je dat niet willen? Ik zie er geen enkele meerwaarde in om miljoenen mensen in een land elke dag te gaan zitten brainwashen. Ik denk gewoon dat het meeste wel zo ongeveer klopt en er verder geen enkele bron 100% wetenschap verkoopt.
Ik ben een beetje op een nieuws-dieet gegaan sinds een tijdje. Ik heb nog een paar bronnen en verder niet. En dat maakt het leven echt een stuk dragelijker. Ik kan het iedereen aanraden. Ik lees nog steeds in de ogen van anderen (te) veel. Maar alsnog minder dan hier denk ik.

Net een buurtborrel gehad met mensen uit de wijk. Gelukkig hier ook geen paniekzaaiers dus we zien elkaar gewoon in elkaars tuin voor een biertje. We houden wel rekening met elkaar maar meer dan dat ook niet. We werken (bijna) allemaal in de zorg. Dus we gaan geen onverantwoordelijke dingen doen maar gewoon een beetje aanlummelen met elkaar is wel zo fijn nu.
Maar goed daar heb ik het complotdenken een beetje aangezwengeld en daar was het commentaar toch niet van de lucht. Ai, die zag ik niet aankomen. Of ik kierewiet was geworden. Ik was sowieso al een beetje de gimmick van de groep want ik stond er om bekend een wandelende encyclopedie te zijn ten opzichte van hen en nogal veel over bepaalde onderwerpen te weten en te lezen maar nu keken ze me echt aan alsof ze water zagen branden. Ik zie er ook nog eens anders uit dan de gemiddelde mens hier in de straat: Ik heb jaren gedanst op hoog niveau en in de muziek gezeten en zie er een beetje alternatief uit en ben verder heel slank en relatief jong in vergelijking met de buurt want hier hoogopbeleid en jong kinderen nou nou daar vindt men toch wel wat van hoor hahaha. Hier in de wijk voornamelijk artsen, psychiaters, en hoogleraren en we zijn een heel nuchter stel bij elkaar maar complotdenker is toch echt wat voor gekkies met teveel tijd en een basis wantrouwende en ontwijkende persoonlijkheidsstoornis. Enigszins narcistisch met hier en daar een autist of ptss'je. Maar in ieder geval is het een 'bepaald' type mens die overal altijd wat achter wil zoeken.

Ik weet het niet. Ik ben er niet precies over uit. Ik ben vooral benieuwd naar de mens achter het complotdenken. Dus: wie ben jij en waar kom je vandaan en wat doe je in het dagelijkse leven. Gewoon the usual.

 
Romagi ik vind jou een heel fijn mens merk ik. Ik vind je lief en ik merk dat ik het leuk vind om je te lezen. Inhoudelijk hou je even een bericht van me tegoed want ik ga nu eten. Tot straks.
 
@Clemence
Uiteindelijk is het niet zo verwonderlijk dat het één met het ander te maken heeft en je op dit forum alles terugvindt.
Natuurlijk begint het met voeding. Je moet de term "voeding" ook op een andere manier invullen, niet alleen fysiek.
Wat is "voeding" voor jou geest ?
En dan kom je vanzelf bij alle andere topics.
 
tsjonge, zitten jullie hier nog steeds te mekkeren. Beste mensen dit is trol 2017 op dit forum om ons lekker bezig te houden. Als je je echt zo verveelt dat je met hem in discussie gaat be my gast. Maar je kan ook wat gaan onderzoeken. Of genieten van het weer of zo.
 
Wie dit allemaal nog serieus wil nemen is niet wijs wat mij betreft.
Zeiken over taalfouten en Edwin hierop wijzen om ze vervolgens zelf doelbewust te maken.
Dit is gewoon een spelletje en zeer zonde van kostbare tijd.

 
Hoi Clemence ik zal antwoord geven op de vraag wie wij zijn.

De meeste mensen op dit forum zijn hier als eerste beland in de zoektocht naar gezonde voeding. (Waaronder ik).

Onze algemene politieke overtuigingen zijn:

Conservatisme:
Wij willen de traditionele cultuur van Europa/Nederland en al haar gebieden behouden. Daarom zijn we kritisch ten opzichte van massale immigratie en de globalisering. Landen moeten zelfvoorzienend kunnen zijn, dus niet zomaar alle arbeid of landbouw uitbesteden aan bijvoorbeeld China. Deze politieke overtuiging vertaald zich ook in een levensstijl. De meeste forumleden hier houden niet van goedkoop vermaak zoals moderne popmuziek (Beyoncé, Katy Perry, etcetera) of dergelijke rotzooi uit Hollywood.

Libertarisme:
Om de macht van instanties zoals de overheid zo veel mogelijk te beperken willen we een zo klein mogelijke overheid, die alleen als taak heeft om onze vrijheden te beschermen,ons land te beschermen en een vrije markt waarborgen. Voor persoonlijke vrijheden geldt: wie of wat je bent maakt niet uit, zo lang je je maar Nederlander voelt, en je normen en waarden compatible zijn net de onze.

Hiernaast geloven we dat globalwarming, de coronacrisis en dergelijke gebeurtenissen zoals terroristische aanslagen niet zijn wat het lijkt, en gebruikt worden om het globalisme te promoten. We vermoeden dat er voor veel problemen in de wereld al medicijnen of technische oplossingen zijn die niet worden vrijgegeven.

Dit is volgens mij een aardige uiteenzetting van hoe wij hier denken.

Dan nu nog wat vragen

Uit je eerdere berichten heb ik begrepen dat je veel met kruiden en WAPF-voeding bezig bent. Hoe rijm je dit met het feit dat organisaties zoals de WHO en het RIVM continu bezig zijn om dit onderuit te halen?

Jij zegt dat je Trump maar een dombo vindt. Waarom is hij dan een zeer succesvol zakenman? Hij is rijk geboren. Naast geld is intelligentie ook overerfbaar.

Ik ben benieuwd naar jouw antwoord.
 
Om weer een zinvolle bijdrage te leveren
Met dank aan james corbet van de corbet report


gaat over bill gates
vid en en stukje tekst
https://www.corbettreport.com/gateshealth/
 
Jij zegt dat je Trump maar een dombo vindt. Waarom is hij dan een zeer succesvol zakenman? Hij is rijk geboren. Naast geld is intelligentie ook overerfbaar.

Omdat ik vind dat hij veel te simplistische conclusies trekt. Hij heeft geld en daarmee macht en daarom doen mensen wat hij zegt. Heb je de docu gezien hoe hij zo groot is geworden. Hij is financeel gewiekst maar ben je dan ook in staat om een land te besturen? Al heb je een zaken imperium zoals meneer Trump heeft waar hij de grote baas is waar iedereen doet wat hij zegt, dan betekent dat niet dat je autatisch een goede president kan zijn.

Ik vind dat hij vooral kortzichtig is. Dus misschien is dom niet het goede woord. Hij accepteerd niet dat iemand een andere mening heeft. Hij spreekt zichzelf tegen. En daarna doet hij dingen af als een grapje. Hij houdt totaal niet van mensen die hem van repliek bedienen en hij blaft journalisten af. Ik heb zijn persco's wel gekeken hoor 's nachts. Ik heb hier op de afdeling als ik nachtdienst heb wel vaker weinig te doen als alle patienten slapen. Maar ik vind die man op de een of andere manier enorm op mijn lachstuipen inwerken. Ik kan hem echt niet serieus nemen.
En ik vind zijn opmerkingen over vrouwen trouwens ook totaal onprofessioneel.
Ik vind hem een narcistisch naar mannetje.

Daarnaast woont mijn zus in South Hadley en krijg ik uit eerste hand te horen waarom Amerikansen voor de helft zo hard voor Trump gaan. Het heeft vooral met de pro-life community te maken en met het feit dat het overgrote merendeel er conservatief en kerkelijk is. Mensen stemmen zo massaal op hem omdat het herkenbaar is wat hij zegt en vanwege zijn beperkte woordenschat. Het is natuurlijk een populist net zoals Wilders is, en een oppertunist. Kan allemaal en hoeft niet slecht te zijn maar ik vind Trump een gimmic.

De beste Amerikaanse president van Amerika vind ik persoonlijk van wat ik weet: Abraham Lincoln
Vanwege zijn crisismanagement, bestuurlijke kwaliteiten, en visie en nastreven gelijke rechten voor iedereen.

Trump heeft zichzelf op deze positie gekregen door geld, macht en roem. En verkiezingen in Amerika zijn moddergooien, en allang geen democratie meer. Als je het kiesmannensysteem in jouw voordeel inricht dan kan je maar zo president worden blijkt wel weer.

Wat president Donald Trump van de Verenigde Staten zegt en doet gaat vaak recht in tegen de heersende wetenschap. Zijn idee om ontsmettingsmiddelen te injecteren tegen het coronavirus is daar slechts het laatste voorbeeld van.

Zo waarschuwden astronomen en oogartsen tijdens een zeldzame zonsverduistering in 2017 herhaaldelijk om niet recht in de zon te kijken zonder bescherming. Trump deed het toch. Later zette hij toch maar een bril op.

Al tientallen jaren roepen wetenschappers, gesteund door cijfers, natuurkunde en scheikunde, dat het klimaat verandert. Trump heeft het tot voor kort altijd afgedaan als een ‘hoax’, een grap. Hij beweert ook dat het geluid van windmolens kanker veroorzaakt (wat het niet doet). Verder zegt hij dat het lichaam maar een bepaalde hoeveelheid energie bevat en dat sporten ervoor zorgt dat die verdwijnt (artsen menen juist dat lichaamsbeweging essentieel is voor een goede gezondheid).

Nog een voorbeeld: toen Trump wilde uitleggen waarom hij de staat Alabama had gewaarschuwd voor de orkaan Dorian, gebruikte hij een officiële weerkaart waarop de risicogebieden met een viltstift waren uitgebreid. Meteorologen van de Alabama National Weather Service werden vervolgens door hun baas op het matje geroepen, omdat ze burgers via Twitter hadden laten weten dat er geen gevaar was.

Al tientallen jaren roepen wetenschappers, gesteund door cijfers, natuurkunde en scheikunde, dat het klimaat verandert. Trump heeft het tot voor kort altijd afgedaan als een ‘hoax’, een grap. Hij beweert ook dat het geluid van windmolens kanker veroorzaakt (wat het niet doet). Verder zegt hij dat het lichaam maar een bepaalde hoeveelheid energie bevat en dat sporten ervoor zorgt dat die verdwijnt (artsen menen juist dat lichaamsbeweging essentieel is voor een goede gezondheid).

Nog een voorbeeld: toen Trump wilde uitleggen waarom hij de staat Alabama had gewaarschuwd voor de orkaan Dorian, gebruikte hij een officiële weerkaart waarop de risicogebieden met een viltstift waren uitgebreid. Meteorologen van de Alabama National Weather Service werden vervolgens door hun baas op het matje geroepen, omdat ze burgers via Twitter hadden laten weten dat er geen gevaar was.

Waarom kiezen ze dan toch voor hem? Omdat hij simpele woorden gebruikt dus, de gemiddelde domme werkloze Amerikaan kan hem volgen. Hij doet daarbij een aantal beloftes en voila. A King is born.
Ik moet nog zien of hij herkozen wordt. Er zijn in Amerika net zo veel antiTrumpers dan proTrumpers. We gaan het meemaken.
 
Wat president Donald Trump van de Verenigde Staten zegt en doet gaat vaak recht in tegen de heersende wetenschap. Zijn idee om ontsmettingsmiddelen te injecteren tegen het coronavirus is daar slechts het laatste voorbeeld van.

Ik heb hier op het forum een revolutionaire behandelmethode gezien waarbij bloed ontsmet wordt met sterk UV-licht. In vaccins zijn ook ontsmettingsmiddelen aanwezig. (Mogelijk schadelijk)

Deze zaken heeft Trump onder de aandacht gebracht toen hij sprak over het in zetten van desinfectants: (alle middelen bruikbaar voor ontsmetting, bijvoorbeeld licht)

Heb je ook meegekregen dat Trump het vaker heeft gehad over het gebruik van het malaria medicijn Hydroxychloroquine tegen Corona?

Hij is hierna meteen verketterd door de media en zogenaamd onafhankelijke deskundigen. Nu zeggen echter steeds meer doctoren dat dit medicijn erg goed werkt.

Laatst nog zij CNN dat Kim Jong Un dood was. Trump heeft dit meteen afgedaan als fake nieuws, en vervolgens verschijnt Kim weer in het openbaar.

Nu zegt Trump dat het Corona Virus uit een Lab in Wuhan is ontsnapt. Natuurlijk zorgt dit ook weer voor een hoop weerstand, maar uiteindelijk zal dit ook waar blijken te zijn.

Trump is telkens de media een paar stappen voor.

En als je kijkt naar de prestaties die hij heeft geleverd: (Economie draaiende gekregen, betere banden met Noord-Korea, handelsdeal met China,en oorlog met Iran voorkomen + terrorist uitgeschakeld), kan ik alleen concluderen dat hij zeer op zijn plaats is.

 
Goedemorgen allemaal.

Dit wilde ik jullie niet onthouden:

https://chrisklomp.nl/waarom-complotverhalen-meestal-niet-kloppen/?fbclid=IwAR0XFeEg-014NH4zOtRHhLlFOSx8_BMk3i_PGFqHDV257224QrW1HVeVIdw

Wat vinden jullie hiervan? Oprecht benieuwd want het kan niet zo zijn dat helemaal niemand hier iets van zichzelf in herkent toch?

Ik ga slapen. Drukke nacht geweest al met al.
 
Hydroxychloroquine werken dus helemaal niet. Dokter Fauci was ook echt niet blij met Trump zijn uitlatingen hierover. Meneer Trump is GEEN arts. Zoveel is duidelijk. Hij was wel degelijk serieus met zijn desinfect inspuiten. Je hoort wat je wil horen hier in. Later nuanceert hij zich maar komt er mee weg door te zeggen dat hij sarcastisch was. Een president moet niet sarcastisch lopen doen dat kan namelijk levensgevaarlijke gevolgen hebben. Hij had gewoon een tik op zijn vingers gehad. Hij bedoelde helemaal niet dat er middelen in vaccins zaten want anders had hij dat wel gewoon gezegd. En daar had hij het bovendien niet over. Recht lullen wat krom is is niet sjiek vind ik. En ja er zitten middelen in vaccins en diezelfde middelen adem je ook in terwijl je slaapt. Succes!!
Al die stormen in glazen water zijn echt vervelend.
Van mij hoeft niemand zich in te enten hoor. Ik kan me daar nog best in vinden als je er een goed onderbouwd verhaal van maakt maar als je aankomt met dit soort slappe excuses ben ik gauw uitgepraat.
Hetzelfde met dat virus uit een lab in Wuhan. Weet je wat: we gaan het zien! Mijn 2 centen zijn dat Trump een vervelend mannetje is die probeert er zelf elke keer maar weer goed mee weg te komen en vingertjewijs te spelen naar alles en iedereen behalve hemzelf. Ik vind het net een dikke kleuter. Bah!
 
&feature=share&fbclid=IwAR2cVdHxapo-XBv7UWwNKriQfUHxsMJFQSYym17HWNeYFLv2UJI89C-cotI

Hij zegt wat hij doet en doet wat hij zegt.

Blijft voor velen lastig om verder te kijken dan gemanipuleerde narratief dat wij krijgen voorgespiegeld.
Eigenlijk zou alleen dát gegeven je al moeten doen nadenken. Al jaren is iedere Republikeinse president een domme dwaas en iedere Democraat geniaal, hoe leugenachtig deze ook mag zijn.


Trump gaat de verkiezingen weer winnen, met een brutale meerderheid, allemaal domme mensen?? Jij zegt het.
 
maar complotdenker is toch echt wat voor gekkies met teveel tijd en een basis wantrouwende en ontwijkende persoonlijkheidsstoornis. Enigszins narcistisch met hier en daar een autist of ptss’je. Maar in ieder geval is het een ‘bepaald’ type mens die overal altijd wat achter wil zoeken.
Ik ben vooral benieuwd naar de mens achter het complotdenken. Dus: wie ben jij

Gaat nergens over. Je bent benieuwd naar de mens achter het complotdenken?

Zo ongeveer alles wat jij schrijft over Trump is precies andersom.
Hoe kom je daar dan achter?
Maar dat boeit jou niet.
Daarvoor ben je hier niet. Anders had je allang moeite gedaan om wat uit te zoeken.
 
Ik kan wel duizend gaten schieten in wat Clemence hier allemaal beweert, alleen al over Trump. Maar het is zinloos, de emotie regeert boven het verstand. Ik ga na 11 pagina's dan ook een eind maken aan deze nonsens. Ik wens Clemence veel beterschap met haar verstand toe, ze zal het nodig hebben.

Mike
 
maar complotdenker is toch echt wat voor gekkies met teveel tijd en een basis wantrouwende en ontwijkende persoonlijkheidsstoornis. Enigszins narcistisch met hier en daar een autist of ptss’je. Maar in ieder geval is het een ‘bepaald’ type mens die overal altijd wat achter wil zoeken.
Ik ben vooral benieuwd naar de mens achter het complotdenken. Dus: wie ben jij

Vallen deze hoogleraren daar ook onder vind je?
 
Video speelt niet af. Je hebt op een of andere vreemde knop gedrukt i.p.v. de link gewoon knippen en plakken in de post.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
505.073
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan