colloidaal zilver

Heb her en der in de tropics wat kunnen vinden, maar ben benieuwd naar gebruikerservaringen?

Wie gebruikt het? en welke dosering?

Ik heb ook gelezen dat er verschillende sterkte zijn?..

 
Hier heb je ook niks aan. Ik gebruik het ook niet en ik vind het ook altijd creepy als je op afbeeldingen googelt bij colloidaal zilver. Vast onzin dat je er grijs van wordt, maar scary foto's. Als ik me goed herinner zei Mike tijdens zijn laatste lezing in Midwoud dat dit niet meer verkocht mocht worden in NL, maar dat het wel heel waardevol spul is. Een natuurlijk antibioticum. Tegen candida weet ik niet. Veel kruiden eten en geen suikers (ook geen vruchtensuikers), geen alcohol en geen (gist)brood. Dat jaagt de candida uiteindelijk ook je lijf uit, toch?! Dan hebben ze niks meer om van te leven.

 
Ik heb alleen geen ervaring met colloidaal zilver en kan je ook niet vertellen wat een goede is. Sorry, ik kan je niet helpen.

Mike

 
Er zijn wel veel mensen met ervaring in H202 (natuurlijk anti biotica) en met kefir(pro biotica) en vooral met goede voeding. Waarom blijven zoeken naar middeltjes die van alles beloven, waar niet veel mensen ervaring mee hebben en zeker niet op de lange termijn.

Misschien ben ik wat erg kort door de bocht hoor, maar kan het zijn dat je nog steeds vast zit in het denken: ik heb een klacht, ik wil een middeltje, en dan moet de klacht verdwenen zijn ( dus nog steed symptoombestrijding)/

Ik weet dat het veel langer duurt voor je met de goede voeding resultaat hebt, en je moet leren waar de problemen beginnen in je lichaam ( is het het maagzuur, en als dat herstelt...de lever? Wat kan ik daarvoor eten en doen etc)

 
Dirtsa,

Goede observatie! Zojuist heb ik ook nog iemand geprobeerd duidelijk te maken dat je uit moet gaan van principes en geen formules en dat je binnen die principes je eigen, persoonlijke weg moet vinden op basis van vrijheid van bewustzijn, oftewel: vrije wil. Dit wordt ons van jongs af aan afgeleerd door onze ouders en leerkrachten en later door onze collega's, onze bazen, onze doktoren, etc. Mensen maken dingen vaak veel te moeilijk omdat ze maar blijven vragen, vragen, vragen. Die vragen ontstaan in het hoofd, het antwoord zit in je 'onderbuik', je wist het al die tijd al, als je maar niet in je hoofd zit. Dit zou wel eens het woord 'koppig' kunnen verklaren!

Mike

 
Poeh hé, dát werd tijd.. :wink:

Ik was met een reactie bezig maar Dirtsa is me letterlijk voor!

 
Ik heb ooit wel eens colloidaal zilver gebruikt van Van der Pigge (Haarlem).

Het is eenvoudig zelf te maken met de zapper en zilver-elektroden. Dat heb ik zelf nog niet gedaan, omdat ik geen zilver-elektroden heb. Anders zou ik het wel zelf maken.

De werking van (een verdunde) colloidaal zilver is ongeveer hetzelfde als H2O2 of chlorella of eender ander ontgiftingsmiddel. Je duizelt wat, je maag doet vreemd, je ontlasting is anders en na verloop van tijd is het over en onderhoud je jezelf met een dagelijkse dosis.

Zoals anderen het ook zeggen, waarom verder zoeken? Voor het ontgiften zijn er genoeg andere methoden.

Een mogelijkheid is om te ontdekken wat CZ op de langere termijn kan betekenen. Ik denk dat je daarvoor op internet moet zoeken naar mensen die dat al meer dan een half jaar hebben gebruikt.

 
Ja, Mike ik zal in het vervolg het gebruik van afkortingen compleet overslaan. Zodoende kunnen de simpelen van geest het ook nog begrijpen.

 
Geintje. Moet kunnen, toch? Zie ook de smiley achter mijn opmerking. Je gaat toch ook niet mijn woordgrappen al zien als een persoonlijke aanval, mag ik hopen! Blijf maar lekker afkortingen gebruiken, dan geef je de simpelen van geest ook nog iets om over na te denken!

Mike

 
dank voor jullie reactie,

Ik ben me ervan bewust dat een 'simpel middeltje' niet het beste is.. het moet uiteindelijk van voeding komen.

Toch denk ik dat ik deze candida niet 'zomaar' alleen met voeding eruit kan krijgen, er zijn nu wel ondersteunende middelen nodig.

Misschien dat h202 dit ook kan? maar zal hierover in het juiste tropic verdergaan..

 
Candida is anaeroob, zuurstof is het tegenovergestelde. Je loopt lang genoeg rond op dit forum om dit te weten. Het is je eigen twijfel en angst die je ervan weerhoudt aan de slag te gaan met kennis die je allang bezit, waardoor je alsmaar meer vragen hebt en elk antwoord weer alsmaar meer vragen oproept. Je weet alles wat je moet weten, dus vertaal de kennis nu in actie! Stop met reageren en ga ageren!

Mike

 
K.O. ook zo'n leuke afkorting :D > Kritische Ouder (volgens Transaktionele analyse)

In de K.O: heb je opgeslagen de waarden en normen, zoals we die hebben meegekregen van onze opvoeders, de samenleving en religie. Deze K.O. heeft het vrije, blije kind "op de rem" gezet. Je accepteert dat mechanisme, maar kan nu op eigen kracht handelen.

 
In dit kader vind ik de info die Bee Wilder geeft over candida net zo verplichte kost als het alleen-lezen forum hier, hoewel veel informatie op dit forum de lading voldoende dekt, inclusief de verwijzingen naar Bechamp. Zij geeft daarbij alle achtergronden en links en verantwoordt op die manier hoe haar ideeën tot stand zijn gekomen. Het is jammer dat velen niet goed engels lezen. Verreweg de meeste goede info is in het engels.

Candida is een symptoom, niet de oorzaak. De oorzaak is je ongezonde lijf. De juiste voeding heft dat OP TERMIJN op en maakt de aanwezigheid van candida en andere toxinevreters overbodig. In het heel kort (en -door de bocht :mrgreen: ). Ik herinner me dat Mike hier op het forum buitengewoon beeldende uitspraken hierover heeft gedaan.

Hilda

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.690
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan