cod liver oil

Nee de levertraan is 32.50 en de boterolie ook

Dus samen 65 euro...

Of niet

Gerard das waar,dan gebruiken we iets minder kan ook beter dan niets

 
Waarschijnlijk is de vloeibare duurder omdat je er langer mee doet

 
Ik ben inderdaad 78,50 euro kwijt, om precies te zijn: de boterolie gaat iets langer mee dan de levertraan, en die is ook het duurst. Je kunt natuurlijk ook iets minder gebruiken.

 
Oke maar je bent helaas niet goedkoper uit.Zeker niet als je de capsules koopt waar maar totaal 60 gram boterolie in zit.

CLO/boterolie is zie ik net 2/3 CLO en 1/3 boterolie ( ik dacht eerst half om half) dus met jouw methode Tanja ben je per potje 50 cent duurder uit.

 
Ik heb niet de capsules, maar zie dat je gelijk hebt Pike, naja die 50 ct dat overleef ik wel. Maar Danielle heb ik geen goed advies gegeven :oops: Wat ik wel vreemd vindt is dat het gebruik op de site adviseert om een kwart theelepel te nemen van de levertraan en een halve lepel boterolie. Om vervolgens in de mix 1 op 3 te gebruiken.

 
Ik wil binnenkort Blue Ice gaan bestellen, maar de dosering is me niet helemaal duidelijk.

Ten eerst: een theelepel = 5ml

Zie deze pagina: http://www.vitavie.nl/webshop/Visol...Blue_Ice_Fermented_Skate_Liver_Oil_240ml.html

Onder Gebruik staat de dagdosering: 1/2 theelepel (2,5 ml)

Onder Ingredienten staat de dagdosering: 0,5 ml

Maar hierboven zie ik dat sommige mensen gebruiken 4 of 6 ml.

Dus, een flesje van 240 ml gaat tussen 40 dagen (6 ml/dag) en 480 dagen (0,5ml) mee.

De capsules hebben 0,5 mg (=0,5 ml?) visolie, dus zijn bijna drie keer zo duur.

Ik zou niet weten hoe je 1/2 ml of 1 ml in de keuken moet meten, maar dat is weer wat anders.

 
Ja en dan deze:

http://www.vitavie.nl/webshop/Visol...geheugen/Blue_Ice_Royal_Kaneel_240ml_gel.html

Per dag dosering zit er 0,17 gram boterolie in en ergens ander staat dat er 96 doseringen in zitten. 1/3 van het potje is boterolie dus er zou zo'n 80 gram in moeten zitten en niet 16,32 gram.!!?

Ik snap er eerlijk gezegt ook niets meer van. Als iemand het kan uitleggen dan graag.

Colin de link die je geeft is de skate liver oil he ? Niet de CLO/boterolie.

Maar die is ook goed. Bij de skate oil zit een spuitje, zo kan je er makkelijk 2 ml uithalen.

Voor de clo/boteroil gewoon een have of hele theelepel aanhouden.

 
Okay, ik denk dat ik die combo flesje gaat bestellen. Bij 1/2 t zou het ca. drie maanden meegaan (voor een persoon).

 
Wanneer je maar wil. Ik kan het niet vaak genoeg herhalen: we moeten af van die protocollen die ons vertellen wat we moeten innemen, wanneer en hoeveel. De linkerhersenhelft wil alles tot op de milligram of milliliter afgemeten en op precies het juiste tijdstip van de dag. Dit forum geeft algehele principes, geen specifieke protocollen. De bedoeling is dat je je eigen weg hierin vindt. Zie het als een kleurplaatje: ieder van ons mag het inkleuren zoals hij/zij zelf wil, er zijn vele variaties mogelijk, die er even mooi uitzien!

Mike

 
Ik neem 's ochtends een schaaltje of kopje volle yoghurt met een scheut slagroom erin, dan 2 tot 3 ml CLO, tikje kurkuma, beetje kaneel, mespuntje KZZ en af en toe wat ascorbylpalmitaat. Zo heb je veel vetoplosbaar gezonds bij elkaar en zo langzamerhand begint het nog lekker te smaken ook.

s' Avonds nog een keer hetzelfde recept.

 
pfff ik moet echt mn best doen het spul binnen te houden. Ik ruik wel kaneel maar proef het jammer genoeg niet haha. ik neem het nu met niets, wil mn yoghurtje er niet mee verpesten.

 
@ Colin

Ik ben in de keuken meer en meer kaneel gaan gebruiken. Het is onverwacht lekker op de champignons, probeer het maar. Ik gebruik het verder met het idee dat het gezond is, je leest er veel goeds over. KZZ is een raadseltje, de eerste die het raadt krijgt een gratis knuffel. :oops:

@ Fiona: het went wel en je kan het in een klein beetje yoghurt doen, dan hou je de rest van de yoghurt over om ervan te genieten.

 
Ik ga het raadseltje oplossen want ik wil wel eens weten hoe zo'n gratis knuffel voelt.

KZZ, daar bedoel je naar mijn idee keltisch zeezout mee. :idea:

Miek

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan