cod liver oil

Nou Miek, je hebt gewonnen! Knuffel

Zo' gratis knuffel voelt heerlijk, het is 1 van de beste supplementen die er zijn.

 
Quote:
en af en toe wat ascorbylpalmitaat



Ik zie op Wikipedia dat ascorbylpalmitaat heeft een E-nummer: E304.

Maar een ideetje: misschien is niet alles met een E-nummer slecht? Ik heb de indruk dat sommige mensen hier denken van wel. ;)

Ik lees verder:
Quote:
Ascorbyl palmitate is a fat-soluble antioxidant used to increase the shelf life of vegetable oils and potato chips (8). It is an amphipathic molecule, meaning one end is water-soluble and the other end is fat-soluble. This dual solubility allows it to be incorporated into cell membranes. When incorporated into the cell membranes of human red blood cells, ascorbyl palmitate has been found to protect them from oxidative damage and to protect alpha-tocopherol (a fat-soluble antioxidant) from oxidation by free radicals (9). However, the protective effects of ascorbyl palmitate on cell membranes have only been demonstrated in the test tube. Taking ascorbyl palmitate orally probably doesn't result in any significant incorporation into cell membranes because most of it appears to be hydrolyzed (broken apart into palmitate and ascorbic acid) in the human digestive tract before it is absorbed.

lpi.oregonstate.edu/infocenter/vitamins/vitaminC/vitCform.html/

 
@Colin: iets is niet goed of slecht omdat er een E nummer aan hangt.E300 is ascobinezuur, ofwel vitamine C. Met ascorbylpalmitaat worden door meerdere artsen goede resultaten bereikt bij o.a. bepaalde vormen van autisme, of beter gezegd, de verschijnselen waarvoor de Regulieren(het is een religie!) het naamkaartje autisme aan gehangen hebben. De stof kan de hersenbarrière passeren, wat niet geldt voor ascorbinezuur. Om de snelle omzetting te voorkomen wordt dan extra ascorbinezuur gegeven, dat lijkt de omzetting tegen te gaan. Tevens wordt vitamine D gegeven, dat zit dus op mijn manier van gebruik in de CLO. ik doe dit als een experiment, omdat ik vroege met kwik gewerkt heb en er mogelijk nog kwik in de hersenen zit opgeslagen, dit kan dan vrijkomen en uitgescheiden worden. Het lijkt er op dat bij de aanbevolen dosis hier inderdaad iets gebeurt, maar het is nog te voeg om daar nu verder op in te gaan.

De link die je geeft kende ik al, desalniettemintochbedankt!

Hier kan je ook KZZ kopen, afhaalpunten door het hele land:

http://www.keltischzeezout.com/default.aspx

 
Ding ik ook nog mee voor een klein knuffeltje. Ik wist het antwoord ook voordat ik het antwoord gelezen had....................hihihi :lol:

 
hey forummers,

Ik heb onlangs 2 flesjes Green pasture Cod liver oil (vloeibare)laten komen, maar... ik kan echt niet tegen de smaak :(

1 flesjes is 3/4 vol

1 flesje eigenlijk nog vol

Wie zou hier blij mee zijn?

Ik wil ze alle twee weggeven voor de prijs van 1 flesje.

Laat maar even weten als je interesse hebt!

 
hallo Ikke, hoe is het met je?

Geen niews, goed nieuws?

Als niemand anders interesse heeft, wat ik me moeilijk kan voorstellen, wil ik ze graag binnenkort bij je ophalen als je het goed vindt.

Overigens zat/zit ik met hetzelfde probleem als jij maar ik injecteer capsules met de levertraan/boterolie met een capsulemaker en twee spuiten die ik bij de apotheek heb gehaald.

Wel een gedoe, maar mijn oplossing in elk geval.

Niets voor jou? https://www.fatsforum.nl/topic/zelf-capsules-cod-liver-oil-maken/page/2

 
Ja geen nieuws is goed nieuws idd, het gaat erg goed met me!

Ik ben mijn eigen weg ingeslagen en me bewust ook wat minder op het forum begeven. Soms voel je dat iets voor jou lichaam wel of niet goed is en zo heb ik gevonden wat bij me past. Het is toch je eigen weg.. je eigen zoektocht...

Fijn lievergezond als je ze zou willen oppikken... je woonde dichtbij?

ben het even kwijt..

Ik hoor het wel!

 
Hoi Ikke, wat een geluk dat het zo goed met je gaat!

Ik vernam eerder al zoiets van jou over jou of van Rapunzel over jou.

Nee ik woon niet dichtbij je, maar ik ga regelmatig op bezoek bij mensen in je buurt.

Over twee weken ongeveer zit ik zeker een keertje bij je in de buurt.

Kun je zolang nog wachten?

 
Heey Ikke!

Inderdaad, leuk je weer te zien hier. Ben stiekem wel benieuwd hoe die eigen weg voor jou eruit ziet...

Hoe dan ook, fijn dat het goed met je gaat!

 
Hallo Ikke, over de waterkefir: het spijt me maar nee ik heb daarin geen interesse omdat ik er niet best op reageer.

 
Visie van Mercola op levertraan en standpunt van Weston Price:

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2008/12/23/important-cod-liver-oil-update.aspx

 
Heb de comments gelezen, altijd interessant en brengen zaken in perspectief en balans, een beetje zoals dit forum dus :). Samengevat lijkt met dat een goede COD liver oil zonder synthetisch toegevoegde vitaminen en voor sommigen (afhankelijk van locatie, huidskleur, winterperiode, blootstelling aan zonlicht, biologische behoefte) extra vit. D suppletie van een goed merk en opname via lymfe (Energetica Natura) of lever (Nutrisan) belangrijk kan zijn. Hangt ook samen met voeding rijk aan natuurlijke vit. A en vette vis, rijk aan omega 3 en ander nutrienten zoals magnesium, die nierstenen en zo voorkomt door de calcium op de juiste plaats in het lichaam in te bouwen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.283
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan