Chiropractie

Vier weken heb ik er nu op zitten bij Tom in Nijmegen. De eerste week voelde ik eigenlijk niks. In de tweede week was ik doodmoe en huilerig. In tegenstelling tot anderen die vertellen over allerlei verbeteringen, ging het bij mij maar magertjes. Gelukkig merkte ik in de derde week echt wel verbetering, de steken in mijn hoofd waren weg, de pijn in mijn duimgewricht was veel minder en de onrust in mijn hoofd ook. En die verbetering zette door in week vier, zelfs de pijn in mijn rechterknie werd veel minder. Alleen kraakt en piept mijn nek nog als ik mijn hoofd beweeg.
Afgelopen vrijdag had ik de tussenevaluatie. Dezelfde tests werden gedaan als bij de intake, zodat je de vooruitgang goed kunt zien. Zat ik eerst in het rode gedeelte bij de test die gaat over stress en aanpassing, nu ben ik opgeschoven naar geel. Ook de andere twee tests lieten een duidelijke vooruitgang zien. Dat geeft de burger moed. Er is besloten dat ik nu van drie keer in de week naar één keer per week ga gedurende een aantal weken. Ik heb er weer alle vertrouwen in.
Wordt weer vervolgd…

Laatst bewerkt:
Inderdaad gratis goed geregeld Mike, net geweest, bij Alicia in Maastricht, voelde heel kundig. Ik heb zeker niet voor niks aangeklopt, nek zit vast en bekken. Ik heb niet heel veel behandelingen nodig begreep ik, omdat ik 3 x per week sport en goed eet gaat het allemaal wat sneller.

Ik voel me nu prima en ontspannen.

Gisteren weer samen met mijn man bij TC Utrecht geweest. Wat was er nu ZO LEUK aan gisteren? Mijn man was gisteren jarig en er werd hem een persoonlijk met natte pen geschreven verjaardags kaart aangereikt, nou, als dat geen persoonlijke benadering is!

Op dit moment ga ik één keer in de week naar TopChiro Nijmegen. Op mijn nek na zijn alle lichamelijke klachten over. Dat had ik ook wel verwacht want mijn lichamelijke ongemakken waren niet heel groot. Ik ben ook een paar kilo afgevallen en Tom denkt dat dat komt omdat ontstekingen in mijn lichaam zijn opgeruimd.
Maar wat ik echt heel bijzonder vind, is dat ik me psychisch veel beter voel. Ik ben een beetje een zwaarmoedig en niet altijd even stabiel persoon, maar nu merk ik daar een verandering in. Ik durfde het aanvankelijk niet te geloven en ik dacht dat het suggestie was, maar nu, na vijf weken durf ik het te zeggen. Ik heb meer energie, meer levenslust, slaap beter en ik voel me stabieler en steviger. Het lijkt alsof er een soort last van mijn schouders is. Dit had ik echt niet durven hopen. Hier kan geen goede psycholoog tegenop. En dan te bedenken dat ik voorlopig nog zeven keer terug ga komen bij TopChiro. Wat moet dat worden…..😉

Laatst bewerkt:
Tijdens mijn vakantie vorige week gebeurde er iets bijzonders. Ik voelde letterlijk C1 aan de rechterzijde zeuren. Vanochtend was mijn eerste correctie na mijn vakantie. Toen Tom mij vroeg om op de tafel te zitten en mijn nek checkte kwam hij uit bij... C1 rechts. Ik vertelde dat ik hier al op zat te wachten omdat ik nu kennelijk zelf mijn eigen scheve wervels begin re voelen. Dat vobd zelfs hij zeer opmerkelijk!

Het mooie hiervan is... opnieuw een toggle, joepie! Deze was diep en gaf me weer dat euforische gevoel dat ik had toen ik in mei mijn allereerste toggle kreeg van Allyn. Eenmaal thuis werd ik al snel moe en heb een klein uurtje half weggedommeld. Terwijl ik dit schrijf (rond 16.30 u) opnieuw lichte vermoeidheid.

Mike

Ja en nee. Mijn rechtervoet begint nu anders te staan en het maakt het voor mij lastiger om een goed paar schoenen te vinden dat mijn rechtervoet niet afknelt bij de grote teen.

Mike
Dat klinkt ook niet helemaal goed.. 😔

Ja en nee. Ik heb mijn hele leven al platvoeten en slijt met name mijn rechterschoenen aan de zijkant af. Nu deze voet rechter komt te staan geeft dit tijdelijk ongemak, maar de verwachting is dat ik deze slijtage niet meer ervaar omdat ik letterlijk rechter op mijn benen sta. Dat dit daadwerkelijk ook zo is blijkt uit de constatering van mijn vriendin dat ik soepeler loop.

Mike

Afgelopen vrijdag voor de 2de keer de Scan gehad, we hebben allebei vooruitgang geboekt! Tijdens de behandeling voor de 1ste keer een Toggle Recoil gehad. Nu gaan we 4 weken 1 x per week.

Ja en nee. Ik heb mijn hele leven al platvoeten en slijt met name mijn rechterschoenen aan de zijkant af. Nu deze voet rechter komt te staan geeft dit tijdelijk ongemak, maar de verwachting is dat ik deze slijtage niet meer ervaar omdat ik letterlijk rechter op mijn benen sta. Dat dit daadwerkelijk ook zo is blijkt uit de constatering van mijn vriendin dat ik soepeler loop.

Mike

barefoot schoenen. Heb nog enkel deze. De rest de deur uit gegooid

1000095073.jpg
1000095075.jpg

Gisteren mijn scan gehad na 12 correcties. Zoals Toms assistent Rebecca zei: er zit beweging in. Ik ben uit de rode zone en zit inmiddels in het gele gebied. Zoals je kan zien zit ik nog steeds op de grens van parasympathisch (ontspanning) en sympathisch (spanning), nog net in het voordeel van parasympathisch. Dit lijkt positief, maar het is nog steeds dezelfde uitputting van het zenuwstelsel dat mij parten speelt.

Uit de thermografische scans blijkt dat de basis van mijn gezondheidsproblematiek bloot is komen te liggen: mijn nek. Niet voor niets werd ik aanvankelijk intuitief geleid naar upper cervical chiropractie middels toggle recoil. Zelf ervaar ik beduidend meer constante energie gedurende de dag met minder behoefte aan slaap. Het klopt dus dat er beweging in zit!

Mike

Met toestemming van stille lezeres Mieke geef ik hier een samenvatting van wat zij aanvankelijk prive met mij heeft gedeeld.

Mieke is volop getoggled, gedropt en op andere manieren gecorrigeerd. Na 18 behandelingen laat haar scan zien dat haar adaptability reserve gestegen is van 56 naar maar liefst 76 en dat ze van het rode gebied aan de sympathische (spanning) kant is verschoven naar het gele gebied, meer naar rechts richting de sympathische (ontspanning) kant.

Dat is een enorme verbetering, aanzienlijk beter dan bijv. de mijne. Maar waar ik optimistischer en energieker ben geworden met een aanzienlijk miniemer verschil tussen voor en na is Mieke een beetje in zak en as komen te zitten. Zoals eerder gezegd is het van groot belang dat ALLE ervaringen eerlijk moeten worden weergegeven, omdat we hier geen zoete broodjes bakken en gewoon het eerlijke verhaal vertellen. Mieke maakt niet alleen een fysiek maar ook een mentaal en psychologisch helingsproces door. Dit gaat over geloven in en liefde voor jezelf. Het gaat over geloven in genezing en dit jezelf ook gunnen. Ook dit kan je dus meemaken.

Bedenk dat het centrale zenuwstelsel van invloed is op je lichaam en geest. Met name de nervus vagus speelt hierin een hoofdrol. Decennialang is dit een onderbelichte kant geweest van een non-holistisch geneeskundig model dat lichaam en geest uit elkaar heeft getrokken. Met chiropractische heel-ing komen pijnen en ongemakken vrij, zowel fysiek als mentaal. Tom spreekt over "stored life energy". Dat is het exact: opgeslagen levensenergie, die via het zenuwstelsel opnieuw expressie krijgt. Daar horen ook oude wonden, littekens en trauma's bij.

Dank aan Mieke voor de toestemming om ook deze ervaringen toe te voegen aan een alsmaar breder wordend palet van helingsverschijnselen a.g.v. oorspronkelijke chiropractie gericht op optimalisering van de zenuwfunctie.

Mike

Laatst bewerkt:
Gisteren ben ik voor de 6e keer in Roosendaal geweest. Ik ga 1 keer per week en vorige week een week overgeslagen ivm andere verplichtingen. Enkele dagen na elke behandeling kan ik goed voelen dat er aan mn lichaam 'geroefeld' is. Zware bovenarmen, soms een licht gevoel int hoofd. Vorige week was volledig anders. Alle kwalen, die ik in mn 67 jaar heb gehad aan mn rug kwamen terug. Allemaal tegelijk, in 1 week. Veel pijn tussen de schouderbladen, rechterheup zat op-slot, lendenen zaten vast en de nek deed zeer. Ik liep als een robot. Na correcties ben ik nu weer beweeglijk. Er was er zelfs eentje, doe zich al corrigeerde voordat Kristine erop duwde. Dit proces van terugkerende kwalen schijnt normaal te zijn.
Zelf merk ik, dat ik meer voor mezelf opkom. Ik geef mn grenzen aan en ga confrontaties aan, die ik vroeger uit de weg ging. Ik slaap nog slecht. Vaak wakker tussen 12 en 1 uur. Zin om snachts te gaan snaaien is nu weg. Het brengt veel te weeg. Ik denk soms ook wel es; had ik niet beter alles gelaten hoe het was. Mijn mantra waar ik op terugval is "loslaten". Al bij al ist een heftig traject. Als mn traject v 8 behandelingen klaar zijn, wil ik minder vaak gaan. Want mn spaarpot raakt leeg.
Mijn verhaal lijkt kommer en kwel, maar das niet waar. Ik loop nu wel met opgeheven hoofd en een soepelere tred. Het zet heel wat in beweging.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.727
Leden
8.713
Nieuwste lid
realrebbit02
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan