Chiropractie

Onderstaande tekst heb ik opgesteld voor iedereen die mij in mei heeft gemaild n.a.v. mijn mislukte plannen met Allyn.

Voor wie mijn forum (fatsforum.nl) of Dotcom Radio niet of niet regelmatig volgt en zich afvraagt waarom je van mij nog geen concreet antwoord hebt gekregen het volgende:

Helaas is mijn samenwerking met Allyn op niets uitgelopen. Maar niet getreurd, ik heb er iets beters en completers voor teruggekregen! Gedurende de maand juni ben ik in contact gekomen met Topchiro (topchiro.nl), een organisatie met 20 vestigingen in NL en ook enkele in het buitenland.

Topchiro beoefent uitsluitend de oorspronkelijke chiropractie, zoals deze door de grondleggers, vader (D.D.) en zoon (B.J.) Palmer, pakweg 100 jaar geleden is neergezet. De oorspronkelijke chiropractie richt zich op het corrigeren van subluxaties (scheefstanden) van hals- en ruggenwervels, waardoor er zenuwuiteinden verbonden aan deze wervels bekneld kunnen raken en er blokkades kunnen ontstaan in de communicatie van het brein via het zenuwstelsel naar alle organen, klieren en cellen van het gehele lichaam.

Hoewel deze oorspronkelijke vorm van handmatige geneeskunde gericht is op genezing en herstel, geneest een chiropractor helemaal niets. Het uitgangspunt is dat het lichaam een zelfgenezend/zelfherstellend vermogen bezit, dat 'innate intelligence' (aangeboren, natuurlijke intelligentie) wordt genoemd.

De taak van de chiropractor bestaat uit het corrigeren van 'interferences' (verstoringen) van de 'mental impulse' (sturend signaal vanuit het centrale zenuwstelsel in het brein) via de hals- en ruggenwervels naar de rest van het lichaam, teneinde optimale communicatie van en naar het brein mogelijk te maken. Het lichaam doet daarna de rest.

Hierdoor zijn de behandelingen relatief kort en volledig pijnloos, de oorspronkelijke chiropractie werkt niet met een harde maar met een zachte hand. Als er sprake is van adaptatie van wervels en lichaamsweefsel controleert de chiropractor zelfs uitsluitend de voortgang van de behandelingen en corrigeert hij of zij niet, omdat het lichaam zelf in staat is om dit te doen. Wel kan het zijn dat dit van tijdelijke aard is, dus bijsturing kan na verloop van tijd noodzakelijk zijn.

Momenteel hebben de volgende vestigingen van Topchiro toegezegd akkoord te gaan met een gratis intake en scan als de aanmelding via mij verloopt

Almere
Breda
Den Bosch
Den Haag
Dordrecht
Eindhoven
Goes
Haarlem
Maastricht
Nijmegen
Roosendaal
Rotterdam
Utrecht
Veldhoven
Weert

Mogelijk volgen de andere vier vestigingen later, dit is het voorlopige resultaat van mijn samenwerking met Topchiro. Mocht je een specifieke voorkeur hebben voor toggle recoil, dan verwijs ik naar Tom Marshall van de vestiging in Nijmegen. Bedenk echter dat upper cervical chiropractie (correctie van de bovenste halswervels, C1 en C2) op meerdere, even zo effectieve manieren kan worden gedaan.

Lees over mijn persoonlijke ervaringen met Topchiro en die van anderen vanaf hier op mijn forum:

Graag ook jouw persoonlijke ervaringen op mijn forum delen als je hebt besloten dit traject aan te gaan. Ik kan dit niet alleen, we moeten samen een movement opzetten!

Over een gezamenlijke beweging gesproken, ik ben momenteel bezig met het werven van fondsen voor de oprichting en startkapitaal van een stichting die zich zal richten op informatie en kennis over gezondheid en welzijn op het gebied van oorspronkelijke voeding en chiropractie en geestelijke groei. Mocht je mij willen steunen door middel van een donatie, maak dan gebruik van onderstaande link.

Mike

Laatst bewerkt:
Vandaag corrigeerde Tom de onderkant van mijn nek en mijn onderrug. Laten dit nu net de twee plekken zijn die bij mij al jarenlang muurvast zitten. Direct na de behandeling GIGA doorstroming. Nu zit alles los en loop ik nog rechter!

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.708
Leden
8.706
Nieuwste lid
Vuurvogel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan