Chiropractie

Ik kan vragen of jij hier alsnog onder valt. Stuur me een bericht met je naam, tel. nr. en emailadres.

Mike

Morgen (vrijdag) loopt het aambod af voor een gratis intake en scan bij Topchirl Nijmegen. Mocht je hier gebruik van willen maken stuur mij dan een PB op dit forum met je echte naam, tel. nr. en emailadres.

Mike

Gisteravomd weer gesproken met Tom van TC Nijmegen. Hij doet alles vanuit MLS. Ik vroeg hem waar dit voor staat. Hij zei: Make Love to the Spine. Maar tegenwoordig staat het voor: Mastery, Love, Service.

Weet je nog dat ik schreef dat sommige correcties zo subtiel waren dat ik ze nauwelijks voelde en dat zelfs de stevigere correcties niet pijnlijk waren? Dat is dus MLS.

Hier een video waarin de grondlegger van MLS, de Fransman Arno Burnier, uitlegt en laat zien hoe het werkt:

Hij doet geen toggle recoil bij de nek, zoals je ziet. Bruniers bijdrage aan de chiropractie is vooral zijn zachte en subtiele benadering.

Mike

Tom Marshall schrijft:

I trained under Arno for quite a few years before his passing

Mike

Update:

Na 5 behandelingen zijn de verbeteringen die ik eerder noemde (betere doorbloeding, zicht, spijsvertering, enz.) nog steeds duidelijk aanwezig. Daarnaast voel ik me van binnen sterker en is mijn lage rugpijn nog steeds weg.

Dat er echt aan gewerkt wordt, merkte ik vooral doordat twee verschillende ontstekingen die ik recent had, opeens voor een paar dagen terugkwamen, en daarna net zo snel weer verdwenen. Ik zie dat als een teken van herstel. Wat kan het anders zijn?

Dank, Vuurvogel. Ik gooi er meteen mijn resultaten na de tweede behandeling achteraan.

Gisterochtend was mijn tweede correctie, die zoals je weet eveneens door Tom Marshall wordt verricht. Aandachtspunten bij beide behandelingen zijn C1 (atlas) en T3. Deze zijn kennelijk hardnekkig. Er is 1 voordeel verbonden aan de C1 - ik mocht weer een toggle ontvangen. De T3 vereist een diepere correctie, ook deze tweede keer. Hoewel Tom voor mijn gevoel dit gebied diep indrukt voordat hij een 'duw' geeft, is het beide keren niet pijnlijk geweest.

Toen ik naar huis liep na de behandeling voelde ik me licht euforisch. Eenmaal thuis aangekomen ging ik eerst thuis op de bank zitten, maar ik voelde me positief rusteloos. Dus maar buiten in de achtertuin gaan zitten. Totdat ik na een uurtje moe werd en binnen op de bank een dutje heb gedaan van een klein uurtje. Daar werd ik heel fris van wakker en de rest van de dag had ik veel energie.

Maar ik wil het met jullie hebben over het moment dat ik direct na de behandeling op de bank zat en niet zo goed wist wat ik moest doen met al die energie. Ik keek naar boven, naar beneden, naar links en naar rechts. Het leek alsof ik helemaal geen nekspieren meer had, zo los en vrij bewoog mijn atlas! Ik sta niet echt bekend om mijn fysieke soepelheid, en al helemaal niet in mijn nek, dus dit is bijzonder opmerkelijk te noemen en ik heb zoiets nooit eerder meegemaakt. Nadat ik wakker werd van mijn dutje voelde ik mijn nekspieren wel, omdat ze licht pijnlijk waren. Ik probeerde opnieuw alle kanten op te bewegen, maar er zat alweer minder rek in.

Toch gebeurde er iets anders opmerkelijks gistermiddag. Hier in Nijmegen beginnen vandaag de zomerfeesten. Onze buurvrouw belde aan en vroeg of we samen vierdaagsevlaggetjes konden ophangen tussen onze balkonnen. Het werd een operatie tussen mijn vriendin en de buurvrouw, waarbij ik onderaan de 'supervisie' had (mooi woord voor niets doen). Na ong. 15-30 minuten toekijken zei ik tegen mijn vriendin dat ik al die tijd onophoudelijk naar boven had zitten kijken. Naar boven kijken was voor mij zo mogelijk nog lastiger dan naar links of rechts bewegen met mijn nek, dus opnieuw die atlas die nu toch echt een stuk vrijer en losser beweegt.

Gisteravond rond 21.30 u ging het lampje uit. Ik was doodmoe en ben (voor mijn doen) vroeg naar bed gegaan. Vanochtend werd ik om 7.40 u uitgerust wakker. So far so good. Tot zover mijn update.

Mike

Laatst bewerkt:
Zoals jullie zien zijn de ervarimgen van mijzelf en Vuurvogel totaal verschillend. Daarom is het ook zo belangrijk dat we allemaal onze eigen ervarimgen hier delen. Je kan letterlijk alles ervaren, van positief tot negatief tot helemaal niets. We willen een zo eerlijk en divers mogelijk palet aan ervaringen en resultaten hier documenteren.

Mike

Dank, Vuurvogel. Ik gooi er meteen mijn resultaten na de tweede behandeling achteraan.

Gisterochtend was mijn tweede correctie, die zoals je weet eveneens door Tom Marshall wordt verricht. Aandachtspunten bij beide behandelingen zijn C1 (atlas) en T3. Deze zijn kennelijk hardnekkig. Er is 1 voordeel verbonden aan de C1 - ik mocht weer een toggle ontvangen. De T3 vereist een diepere correctie, ook deze tweede keer. Hoewel Tom voor mijn gevoel dit gebied diep indrukt voordat hij een 'duw' geeft, is het beide keren niet pijnlijk geweest.

Toen ik naar huis liep na de behandeling voelde ik me licht euforisch. Eenmaal thuis aangekomen ging ik eerst thuis op de bank zitten, maar ik voelde me positief rusteloos. Dus maar buiten in de achtertuin gaan zitten. Totdat ik na een uurtje moe werd en binnen op de bank een dutje heb gedaan van een klein uurtje. Daar werd ik heel fris van wakker en de rest van de dag had ik veel energie.

Maar ik wil het met jullie hebben over het moment dat ik direct na de behandeling op de bank zat en niet zo goed wist wat ik moest doen met al die energie. Ik keek naar boven, naar beneden, naar links en naar rechts. Het leek alsof ik helemaal geen nekspieren meer had, zo los en vrij bewoog mijn atlas! Ik sta niet echt bekend om mijn fysieke soepelheid, en al helemaal niet in mijn nek, dus dit is bijzonder opmerkelijk te noemen en ik heb zoiets nooit eerder meegemaakt. Nadat ik wakker werd van mijn dutje voelde ik mijn nekspieren wel, omdat ze licht pijnlijk waren. Ik probeerde opnieuw alle kanten op te bewegen, maar er zat alweer minder rek in.

Toch gebeurde er iets anders opmerkelijks gistermiddag. Hier in Nijmegen beginnen vandaag de zomerfeesten. Onze buurvrouw belde aan en vroeg of we samen vierdaagsevlaggetjes konden ophangen tussen onze balkonnen. Het werd een operatie tussen mijn vriendin en de buurvrouw, waarbij ik onderaan de 'supervisie' had (mooi woord voor niets doen). Na ong. 15-30 minuten toekijken zei ik tegen mijn vriendin dat ik al die tijd onophoudelijk naar boven had zitten kijken. Naar boven kijken was voor mij zo mogelijk nog lastiger dan naar links of rechts bewegen met mijn nek, dus opnieuw die atlas die nu toch echt een stuk vrijer en losser beweegt.

Gisteravond rond 21.30 u ging het lampje uit. Ik was doodmoe en ben (voor mijn doen) vroeg naar bed gegaan. Vanochtend werd ik om 7.40 u uitgerust wakker. So far so good. Tot zover mijn update.

Mike
Mike, ik heb ook interesse in deze behandeling! Ik wilde destijds ook een mail sturen, maar omdat het met die Amerikaan niet doorging had ik dat uiteindelijk niet gedaan.
Ik hoorde in de laatste Dotcom radio over Top Chiro. Wat moet ik nu precies doen? Moet ik ze zelf benaderen en een bericht sturen met jouw naam hierin vermeld?

Misschien nu ook goed om uit te doeken te doen wat er mis is gegaan met Allyn en hoe ik bij Topchiro terecht kwam.

Nadat ik in mei mijn eerste toggle recoil had ontvangen van Allyn en de positieve resultaten ervaarde (waarover mijn eerste posts gaan in dit draadje) ben ik voortvarend aan de slag gegaan.

Ik vermeldde het emailadres mikedonkers(at)protonmail(punt)com, eerst hier en kort daarna op Dotcom Radio. Al snel stroomden dagelijks de aanmeldingen binnen. Allyn en ik hadden als plan om zijn chiropractietafel in te laden achter in de auto en op diverse nog nader te kiezen locaties in het hele land deze vorm van chiropractie naar jullie toe te brengen.

Maar ik dacht al verder. Ik was al bezig met een nog op te richten praktijk, eveneens op een nader te bepalen locatie. Allyn heeft de chiropractische vaardigheden en ik een netwerk dat ik de afgelopen 20 jaar heb opgebouwd. Als we het goed zouden aanpakken zou er binnen no-time een flinke wachtlijst ontstaan, aangezien ik dacht dat Allyn en ik een monopoliepositie hadden hier in NL en misschien wel in de rest van Europa.

Om deze reden leek het me zinvol om naast Henk Mutsaers, met wie ik wekelijks Dotcom Radio doe, ook Ron Fonteine hierbij te betrekken. Beide heren behoren tot mijn in twee decennia opgebouwde netwerk en zij hebben ieder ook weer hun eigen aanhang. Zowel Ron als Henk beloofde ik een gratis behandeling, het enige wat ik terugvroeg als wederdienst was dat ze hun ervaringen zouden delen op hun eigen platform.

Dit alles communiceerde ik vol enthousiasme aan Allyn. En toen gebeurde er iets vreemds. Ineens zei hij dat het niet aan mij was om te bepalen wie hij wel of niet gratis ging behandelen. Ik reageerde verbaasd met de opmerking dat 1 gratis behandeling mogelijk honderden, zo niet duizenden, nieuwe klanten kan opleveren en dat dit zich dus in een veelvoud zou terugbetalen.

Het antwoord van Allyn was zo mogelijk nog vreemder. Hij zei dat dit geen goedkoop truukje is en dat mensen moeten investeren in hun eigen gezondheid. "Eigenlijk had ik jou ook niet gratis moeten behandelen," voegde hij er aan toe. Dit schoot bij mij in het verkeerde keelgat en ik wees hem op diverse keren dat ik voor hem heb klaargestaan, o.a. met gratis onderdak, en dat het nooit ook maar enig moment bij mij is opgekomen om hiervoor geld te vragen.

Maar Allyn deed er nog een schepje bovenop. "In mijn praktijk ben ik degene die de richting bepaalt." En daarmee was voor hem de kous af. Dit viel bij mij zo mogelijk nog slechter. "Of we zijn gelijke partners of we zijn helemaal geen partners," was mijn tegenwerping. Allyn bleef echter onvermurwbaar. Ik heb toen ter plekke besloten dat er geen verdere basis was voor een vruchtbare samenwerking.

Ik bleef echter met een sof achter. Talloze mensen had ik warm gemaakt voor deze revolutionaire vorm van chiropractie en van de ene op de andere dag viel de enige chiropractor met wie ik dit op de kaart kon zetten weg. Iets in mij zei echter dat ik hoe dan ook vorm moest geven aan dit idee. Ik vermeldde in dit draadje dat de beoogde samenwerking met Allyn helaas op niets was uitgelopen en deed een oproep op jullie om mee te denken aan een mogelijke andere partner voor mij.

Kort daarna kreeg ik een email van een stille lezer die in de coronatijd naar mijn lezing was geweest over ivermectine en spike-eiwitten. Zij kende een Canadese chiropractor in Haarlem genaamd Taylor Mutis en suggereerde dat hij wel eens hiervoor de geschikte persoon zou kunnen zijn.

Ik nam direct contact op met Taylor, die zeer prompt reageerde. De dag erna hadden we al telefonisch contact. Ik vertelde hem over hoe ik via Dr. C (Craig Longley) op toggle recoil was uitgekomen en over mijn eigen positieve ervaringen met toggle recoil, maar ook over de helaas onsuccesvolle ervaring met Allyn als potentiele zakenpartner.

Taylor vertelde mij dat hij zichzelf beschouwde als onvoldoende gekwalificeerd m.b.t. toggle recoil. Hij zei dat hij onderdeel uitmaakt van een organisatie genaamd Topchiro en vroeg mij om een samenvatting in het Engels te schrijven en naar hem toe te sturen. Taylor beloofde deze naar iedereen binnen TC te verzenden en hij zei dat hij verwachtte dat er zeker 1 of meerdere mensen zouden reageren.

Dezelfde dag schreef ik mijn stukje met daarin mijn contactgegevens en Taylor stuurde het die dag nog rond. De dag erna kreeg ik een zeer positieve reactie van Naomi van Veen van Topchiro Rotterdam.en de dag daarna hingen we al.aan de telefoon en een week later zat ik bij haar in de praktijk in Rotterdam.

Gezien mijn belangstelling voor toggle recoil noemden zowel Taylor als Noami de naam van Tom Marshall, nota bene in de vestiging van TC in mijn eigen Nijmegen. De week erna sprak ik Tom. Zowel Naomi als Tom waren van mening dat het tijd was dat ik in gesprek ging met hun baas Travis Corcoran, oprichter van TC, in Eindhoven. Twee dagen later zat ik daar en de week daarop hadden we een gesprek via Zoom

Al deze gesprekken vonden plaats in de maand juni, het eerste gesprek met Taylor zelfs in dezelfde week van de breuk met Allyn. Ik ben er inmiddels van overtuigd geraakt dat upper cervical chiropractie, gericht op C1 en C2, niet per se zaligmakend is en dat daar zeker ook full spine aan moet worden toegevoegd.

Het voelt als een geschenk uit de hemel dat ik nu mag samenwerken met een professionele organisatie met 20 vestigingen in NL en een completere visie op de oorspronkelijke chiropractie van DD en BJ Palmer, waarbij er aandacht is voor mogelijke subluxaties en beknelde zenuwuiteinden in alle rug- en nekwervels. Dankjewel, Allyn, dat je me uit jouw armen duwde in de armen van Topchiro!

Mike

Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.708
Leden
8.707
Nieuwste lid
HarryN
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan