Dank voor het delen van deze eerste ervaring bij Topchiro Nijmegen, Vuurvogel, en welkom terug! Je hebt als enige mijn hint in
deze post van 9 juni goed begrepen en nagevolgd.
Vuurvogel heeft hiermee de eerste aanzet gegeven voor mij om openheid van zaken te geven. Ik heb de hele maand juni zeer vruchtbare gesprekken gehad met allereerst Taylor Mutis van Topchiro Haarlem, daarna Naomi van Veen van Topchiro Rotterdam, toen Tom Matshall van Topchiro Nijmegen en uiteindelijk in Eindhoven met Travis Corcoran, oprichter en directeur van Topchiro NL.
De tip was afkomstig van een stille lezer die reageerde op mijn oproep om na het fiasco met Allyn toch vooral mee te denken over 1 of meerdere chiropractors met wie ik de oorspronkelijke chiropractie, die gebaseerd is op het corrigeren van subluxaties (scheefstand) van ruggen- en halswervels, in Nederland en in de rest van Europa op de kaart te zetten
Vuurvogel kwam uit bij Tom Marshall omdat ik op maandag 8 juni naar de health talk ben geweest die Tom elke maandag geeft in de praktijk van Topchiro Nijmegen. De dag erna heb ik een online versie van deze health talk met Nederlandse ondertitels online geplaatst op een YouTube-kanaal dat ik speciaal voor de gelegenheid had opgericht. Vuurvogel kwam erachter dat de organisatie waarvoor Tom werkt Topchiro heet aan de hand van het logo dat constant in beeld was. Vervolgens ging ze bellen met Topchiro-vestigingen en vroeg ze naar een chiropractor die toggle recoil doet. Ze kwam al snel uit bij Tom in Nijmegen.
Gisteren (vrijdag 10 juli) ben ikzelf ook voor het eerst door Tom gecorrigeerd. Mijn ervaring:
Dit is next level. De toggle recoil die ik van Allyn kreeg was mild vergeleken bij die van Tom. Dit was intens, zeer intens. Naast toggle recoil paste Tom ook andere technieken toe en er was aandacht voor de algehele ruggengraat. Eenmaal thuis was ik intens moe. Zo'n beetje de hele middag ben ik weggedommeld en op sommige momenten was ik zeer diep in slaap terwijl mijn zenuwstelsel aan het herijken was.
Vanochtend werd ik wakker met een stijve en pijnlijke nek. De spieren die waarschijnlijk mijn hele leven al strak stonden lieten nu van zich horen. Gaandeweg de ochtend klaarde dit op. Mijn nek voelt nu soepeler aan en mijn vriendin merkte op dat ik rechter loop, minder gebogen. Vandaag heb ik aanzienlijk meer energie en ik heb geen behoefte gehad om een (middag)dutje te doen. Ik typ dit nu iets voor 22.30 u en ik voel me nog steeds fit.
De sensatie die ik voelde na de toggle was krachtige pulsatie in mijn hals en gezicht, alsof ik surfte op een golf. Thuis op de bank lag ik nog na te golven. Dit is niet te vergelijken met wat ik met Allyn heb meegemaakt. Eigenlijk moet ik Allyn bedanken dat hij afhaakte want ik kreeg er iets beduidend beters voor terug. Dit is met recht topchiro!
Mike