Chemotherapie valt wetenschappelijk door de mand

G

Guest

Guest
Quote:
Chemotherapie is niet alleen nutteloos in de strijd tegen kanker, het stimuleert zelfs de groei van kankercellen in een tumor.. Dit heftige bericht komt van het ‘Fred Hutchinson Cancer Research Centre’ in Seattle (VS). Onderzoekers melden dat ‘chemotherapie compleet waardeloos is’ en dat mensen die kanker hebben er goed aan doen de chemische middelen helemaal te laten staan’..!

Het blijkt uit wetenschappelijk onderzoek dat chemotherapie een tumor stimuleert om te groeien, zo ontdekten de onderzoekers; dit komt door stimulans op het eiwit WNT16B, dat kankercellen prikkelt om te overleven en te groeien. Het eiwit gaat een verbinding aan met de kankercellen, deze cellen prikkelend om te groeien en gezonde cellen binnen te dringen, waarbij ook nog eens behandeling in een later stadium wordt bemoeilijkt, zo laten de onderzoekers weten. Naar hun zeggen is ‚Chemotherapie compleet waardeloos..’

Een team van wetenschappelijke onderzoekers, die op zoek waren naar oorzaken waarom kankercellen zo hardnekkig te bestrijden zijn, stoten bij toeval op een veel heftiger ontdekking. Terwijl zij met dit onderzoek bezig waren, ontdekte dit team dat chemotherapie feitelijk gezonde cellen dusdanig heftig aanvalt, dat het deze lichaamscellen prikkelt om een eiwit aan te maken en te verspreiden in het lichaam, dat ervoor zorgt dat kankercellen nieuwe brandstof krijgen en kunnen overleven. Daarenboven zorgt dit eiwit er ook nog eens voor dat de tumor hoog-resistent wordt tegen toekomstige kankerbehandelingen..

Deze wetenschappers hebben hun bevindingen gepubliceerd in het medisch tijdschrift ‘Nature Medicine’.Volgens de wetenschappers waren deze onderzoeksresultaten ‘volledig onverwacht’. Ze vonden bewijs voor significante schade die aan het DNA van weefsel was toegebracht, van mannen die aan prostaatkanker leden, door de effecten van chemotherapie.

Deze onderzoeksresultaten zijn een keiharde klap in het gezicht van de grote medische organisaties die chemotherapie al jaren aan het ‘pushen’ zijn, als enige optie om de levens van kankerpatiënten met jaren te verlengen..

Dit schrikbarende nieuws komt vlak nadat ander baanbrekend wetenschappelijk onderzoek had aangetoond dat zeer dure anti-kankermedicijnen niet alleen volledig falen in de bestrijding van tumoren, maar deze kankercellen feitelijk sterker maken.. Deze kankermedicijnen bleken tumoren overdadig te prikkelen en ervoor te zorgen dat ze -na inname van het ‘medicijn’- enorm groeiden. Het kwam erop neer dat deze medicijnen ervoor zorgden dat kankerpatiënten vroeger overleden dan zonder het dure medicijn..

De stof die voor deze explosie van kankercellen zorgt, het eiwit WNT16B, wordt door het menselijk lichaam aangemaakt, als reactie op een behandeling met chemotherapie. Volgens wetenschappers zorgt dit eiwit ervoor dat chemotherapie dus feitelijk levens sneller beëindigd, dan verlengt. Co-auteur van het artikel en het wetenschappelijk onderzoek, Peter Nelson van het ‚Fred Hutchinson Cancer Research Center’ in Seattle legt het uit:

“WNT16B gaat, wanneer het door lichaamscellen wordt aangemaakt, een verbinding aan met kankercellen die in het lichaam aanwezig zijn en zorgt ervoor dat deze kankercellen sterker worden, waardoor ze groeien, andere cellen binnendringen en het allerbelangrijkst, ervoor zorgen dat toekomstige therapie weinig zin meer heeft.”

Het onderzoeksteam sluit hun bevindingen af met hun eigen woorden: “Onze onderzoeksresultaten geven de indicatie dat de schade-response van gezonde cellen inde buurt van de kankercelleln.. direct bijdraagt tot de dynamiek van sterkere groei van tumoren”

Natuurlijke en goedkope middelen wachten op en schreeuwen om erkenning..

Inmiddels blijk keer op keer uit ander wetenschappelijk onderzoek, dat uiterst goedkope, makkelijk verkrijgbare en vooral natuurlijke middelen, zoals gember en Kurkuma (of geelwortel) aantoonbaar effectief blijken om tumoren te doen krimpen en de verspreiding van kankercellen in het lichaam tegen te gaan.

Uit een peer-review van 11 wetenschappelijke studies, waarbij de resultaten en onderzoeksmethoden worden bekeken van de onderliggende studies, kwam onlangs naar voren dat het goedkope Kurkuma-kruid in staat is om kankergroei volledig stop te zetten! Onlangs kwam een vrouw in het nieuws die volledig van borstkanker genezen bleek, nadat zij als kankerpatient elke dag geelwortel in haar dieet was gaan opnemen.

Conclusie

Deze toevallige ontdekking door wetenschappers inzake de bijwerkingen van chemotherapie toont het schrikbarende gebrek aan ECHTE wetenschap aan, achter de werking van behandelingen via het ‘oude paradigma’. Dit ondanks alle mooie woorden die autoriteiten in de gezondheidszorg je trachten te doen geloven.

De essentie van de zaak is dat natuurlijke alternatieven, geen tot heel weinig ondersteuning krijgen vanuit wetenschappelijke hoek, om de simpele reden dat deze natuurlijke middelen niet winstgevend genoeg zijn. Er is nauwelijks plaats voor een ‘winstgevend plaatje’..

Wanneer iedereen Kurkuma als specerij in hun dieet zou gebruiken, evenals Vitamine D, dat het immuunsysteem aandrijft, dan zou kankerpreventie daar dusdanig mee gediend zijn, dat Big Pharma het zouden afleggen met hun dure en gepatenteerde medicijnen. Medicijnen die niet alleen niet werken, maar ook nog eens precies het tegenovergestelde blijken te doen, dan geclaimd!!!


Bron: Want To Know

 
Dit soort verhalen hoor je steeds meer. Echter hoe leg je dit uit aan mensen die vanwege chemo zijn genezen, terwijl ze al bijna waren opgegeven???

 
Jee zeg, aan de ene kant is het zo hoopgevend om te lezen, aan de andere kant zo vreselijk dat zoveel mensen zo´n gruwelijke therapie ondergaan. Ik heb vorige week een doc gezien, ´how to die in Oregon´ over mensen die euthanasie lieten plegen. Ik moet er al de hele week aan denken hoe is het toch mogelijk dat je maar gewoon moet afwachten tot je hele gezondheid wég is.

 
De trieste gedachtengang achter chemo'therapie' is dat men probeert de patient net niet te doden, in de hoop dat de kanker wordt vernietigd. Wie zich niet laat behandelen heeft evenveel overlevingstijd, soms zelfs langer, maar dan zonder (half)doodgemarteld te worden. Het gaat niet om kwantiteit maar om KWALITEIT van leven!

Mike

 
Het lastige is mensen vaak de natuurlijke aanpakking te eng vinden.

Kanker, ja dat is toch heel wat... de witte jas weet het vast beter...

Niet dus!

Het is erg lastig om mensen los te weken van de nietwerkende orthodoxe

medici bij minder heftige dingen, laat staan kanker.

Dit soort onderzoeken en artikelen echter kunnen daar VEEL aan bijdragen!

Ik heb het dan ook meteen gedeeld op mijn blog.

 
Goed dat het forum mensen wakker schudt.

Mijn vertrouwen in de witte jassen wordt hier met de dag minder om de reden dat de meeste artsen geen verbanden tussen verschillende klachten leggen.

 
Het ergste en raarste vind ik altijd die ´vechten tegen kanker´ spreuken. Ik kan begrijpen dat je wil vechten tegen bijv parasieten, maar toch zeker niet tegen een manifestatie van je lichaam zelf. Het is iets wat je lichaam zelf doet, hoe kun je daar nu tegen vechten. Ik denk dat dat te maken heeft met verantwoordelijkheid en schuldgevoelens. Zo gauw mensen het gevoel krijgen dat ze zelf een verantwoordelijkheid hebben voor hun gezondheid voelen ze zich aangevallen want het is toch niet hun eigen schuld dat ze ziek zijn. Terwijl het daar niks mee te maken heeft, je hoeft helemaal niet schuldig te zijn als je onwetend bent. Daar gaat het niet om het gaat er om wat je nu doet en hoe je er nu mee om gaat. Maar vechten is volgens mij juist wat je niet moet doen. Ik heb natuurlijk gemakkelijk praten, ik ben niet ziek, dat besef ik ook wel.

 
Parasieten krijg je ook niet zomaar, dus ook daar moet je niet tegen 'vechten'. Geen anti-ziekte benadering dus, maar pro-gezondheid.

Mike

 
@Iklustvet:

Je zult het boek van Andreas Moritz, "Kanker is geen ziekte, maar een overlevingsmechanisme" niet gelezen hebben.

Want daar staat wat jij denkt precies zo in. Ook het mentale aspect beschreef Andreas heel goed.

Ik kreeg dat boek enkele jaren geleden voor mijn verjaardag. Het is het mooiste verjaardagscadeau dat ik ooit heb gekregen.

 
Mike, ja tuurlijk, maar ik kan me nog wel voorstellen dat mensen parasieten zien als iets van buitenaf. Maar kanker, dat is toch echt iets dat je zelf maakt, het is maar gewoon een som van je hele leven zoals alles dat uiteindelijk is. Ik was van de week nog op een cursus en daar werd gezegd dat crisis iets is waar je mee moet werken, je moet daar een voordeel van maken. En hard werken en een voordeel zien in iets waar andere mensen een nadeel van maken dat kún je, dat heb je in de hand. Echt een leuke cursus vol positief denken. De crisis mag geen belemmering zijn voor succes, alleen gezondheid, dat heb je niet in de hand. En dat werd volmondig door iedereen beaamd. Ik heb dat ook heel lang zo gezien, gezond blijven daar moet je maar op hopen, je gezondheid is een geschenk. Zo raar, alsof dat puur toeval is als er ineens dingen fout lopen. Maar mensen weten niet beter. Wij zijn hier echt superalternatief.

vrysuyver, nee nooit gelezen maar het klinkt heel interessant! Wat leuk dat je mensen rond je hebt die precies weten wat ze je moeten geven met je verjaardag!

 
Quote:
[...]alleen gezondheid, dat heb je niet in de hand. En dat werd volmondig door iedereen beaamd. Ik heb dat ook heel lang zo gezien, gezond blijven daar moet je maar op hopen, je gezondheid is een geschenk. Zo raar, alsof dat puur toeval is als er ineens dingen fout lopen.


Mooi gezegd, Iklustvet!

 
Quote:
Mike, ja tuurlijk, maar ik kan me nog wel voorstellen dat mensen parasieten zien als iets van buitenaf.


Het is de hoogste tijd om dit achterhaalde pasteuriaanse denkbeeld van ons af te schudden! Ik heb geen boodschap aan wat de meeste mensen (nog) denken of geloven, of beter gezegd: is wijsgemaakt. Ik heb dus ook geen boodschap aan herhaling van dit soort boodschappen op dit forum en zal voortudrend ingrijpen als dit toch gebeurt!

Quote:
Maar kanker, dat is toch echt iets dat je zelf maakt, het is maar gewoon een som van je hele leven zoals alles dat uiteindelijk is.


Dat zijn parasieten, schimmels en andere 'ziekteverwekkers' net zo goed, er is essentieel geen verschil en dit onderscheid zou jij ook niet moeten maken!

Mike

 
You´re preaching to the choir here. Ik zei alleen dat ik het kon begrijpen dat mensen zo denken meer niet. Dat parasieten en schimmels geen kans maken in een gezond lijf en dat een luis niks te zoeken heeft op een gezond bolletje daar ben ik van op de hoogte.

 
Mooi, dan hebben we daar geen misverstanden over. Toch suggereer jij in je posts dat er een onderscheid is, nl. kanker komt van binnenuit en is dus lichaamseigen en parasieten van buitenaf en zijn dus lichaamsvreemd. Zowel kanker als parasieten zijn het gevolg van een vervuilde lichamelijke omgeving. Net zo min als je de kanker hoeft te 'bestrijden' hoef je parasieten te 'bestrijden'. Maak jezelf en houd jezelf schoon en het probleem is opgelost!

Mike

 
Jahaaaaa maar ik zei "maar ik kan me nog wel voorstellen dat mensen parasieten zien als iets van buitenaf. Maar kanker, dat is toch echt iets dat je zelf maakt" het enige dat ik bedoelde te zeggen is dat ik kan begrijpen dat mensen parasieten als iets van buitenaf zien maar dat ik het echt heel vreemd vind dat mensen diezelfde visie ook op kanker kunnen hebben terwijl je daar toch met de beste wil van de wereld niet van kunt zeggen dat het iets is dat van buitenaf komt. Wij zijn allemaal opgevoed (alez ik toch) met het idee dat wormen in rauw vlees zitten, en in de zandbak, en elke moeder krijgt brieven mee van school dat er luizen zijn en wat je daar allemaal tegen moet doen. Vandaar dat ik die visie dat een parasiet van buiten komt kan begrijpen, (nee ik onderschrijf ze niet!) maar hoe je kunt vechten tegen een tumor die je lichaam zelf maakt daar begrijp ik niks van.

Ik heb 4 jaar klassiek homeopathie gevolgd in Leuven, ik ben doordrongen van het feit dat het niet ziekteverwekkers zijn die je ziek maken maar dat ziekte altijd van binnenuit komt.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.837
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan