Chemotherapie valt wetenschappelijk door de mand

Dag Linda,

Lia heeft hier al heel wat goede tips aan je gegeven. Volledigheidshalve meld ik je dat borstkanker in heel veel gevallen samenhangt met een tekort aan jodium in de voeding. Meer hierover kan je terugvinden in het boek van Dr. Lee met de titel Menopauze - alles wat de dokter je niet vertelt.

Meer over jodium kan je ook lezen in volgende bijgevoegde links

http://www.circadian.nl/jodium/

www.circadian.nl/nieuwsbrieven/jodium.pdf‎

Met betrekking tot de zonnebloemolie zou ik behoedzaam zijn, om de reden dat dit teveel omega-6 bevat, meer hierover zie http://www.fonteine.com/omega6_vetzuren.html.

In het terugdringen van kanker dient het voedingspatroon uit meer Omega-3 dan Omega-6 te bestaan.

 
Bij een bekende van mij is vorige week eierstokkanker geconstateerd. Binnen een week is alles eruitgehaald (baarmoeder, eileiders, eierstokken). Het leek niet uitgezaaid, dus ze zou nu schoon moeten zijn. Nu krijgt ze er dus nog chemo ter preventie van terugkeren achteraan. Daar schrok ik echt wel even van. Opereren en alles weghalen is al niet mijn ding, maar preventieve chemo? Dat vind ik wel heel heftig.

 
Ja, preventieve bestraling vind ik ook absurd, maar net iets minder absurd dan preventieve chemo. Ik had al het idee dat de geneeskunde de weg kwijt was, maar nu ben ik daar toch redelijk van overtuigd. Wanneer komt preventieve euthanasie? Of bestaat dat al?

 
Quote:
Wanneer komt preventieve euthanasie


Goede vraag: de behandeling van je kennis komt er in elk geval toch al aardig bij in de buurt Pinklady.

 
ik las ergens dat chemo het dna van je gezonde cellen beschadigd en die maken dan een soort stof aan die kankercellen laten groeien en zelf worden ze resistent tegen behandelingen. chemo werkt maar 1 of 2% van alle kankergevallen.

 
dat weten degene die het geven denk ik ook wel.

waarom anders wil 80% van de artsen geen chemo voor zichzelf en voor zijn familie?

ik denk als de kankerindustrie stopt en mensen gaan genezen door goede voeding en natuurlijke behandelingen etc, dat de staatschuld ook een stuk kan dalen

 
Pink Lady, die bekende van jou staat die open voor info over chemo? Zodat ze het niet doet?

Zelf ben ik bestraald uit voorzorg. Argument was dat de poliepen (die geen kanker waren) zouden slinken en daardoor beter te opereren waren. Bovendien zaten de poliepen op een moeilijk te opereren plaats. (endeldarm) Heb wel erg spijt van de bestraling. Klachten overgehouden.

 
Mike.

Ik lees in jou stukken altijd dat kanker cel verstikking is en hier door zich afzondert van samenwerking met andere cellen, zich maximaal vermenigvuldigd door suiker vergisting, klinkt niet echt als een bewuste actie van het lichaam, hoogstens van de cellen zelf.. maar dan wel omdat he niet anders kan en niet om het lichaam een gunst te bieden en te redden.

nu post je dat stuk van lothar hirneise, die zegt dat het een bewuste actie is van het lichaam en praat niet over cel verstikking..

Lothar hirneise legt het wel uit als het redden van het lichaam.

Ik vind het verwarrend dat er zo verschrikkelijk veel vormen van oorzaak en werking aan gesleept worden.

Zijn er meerdere wegen naar rome?

Of zit er wel degelijk verband tussen.

 
hallo Maarten in een zuurstofarme omgeving gaat je lichaam over op fermentatie (suikervergisting) waardoor melkzuurvorming en ook kanker ontstaat. Lothar Hirnreise roemt zuiveringszout als manier om het melkzuur uit het lichaam te trekken, hetgeen bij meerdere kankerpatienten gebleken hielp. Lees bijv. eens het boek van Lara Masanowa Tatje (ik en kanker) over hoe zij haar borstkanker overwon: http://www.laramasanowa.info/mijn boek.htm www.westonprice.nl/topic/aagjeadvocado-stelt-zich-voor/page/2#post-8251

 
Quote:
n een zuurstofarme omgeving gaat je lichaam over op fermentatie (suikervergisting) waardoor melkzuurvorming en ook kanker ontstaat.


Ja dit is me bekend, maar hirneise vegt dat het heel bewust gebeurt om al het suiker uit de cellen te krijgen, en ook dat.. suiker dat door insuline in de cellen geperst is word toch omgezet in vet? Dan is het toch geen schadelijke stof meer? Was het wel maar als vet zijnde niet meer lijkt me..

ik bedenk me nu ineens dat het de personen treft die abnormale suikerspiegels hebben of diabetes dus dan word de suiker inderdaad niet verwijderd.

Maar ik doel dus op de verschillende ideeën, , lothar hirneise, s idee is best een beetje anders dan wat mike altijd zegt, maar mike lijkt het wel met hem eens te zijn dus krijg ik het idee dat er meerdere wegen naar rome zijn... of dat ik iets niet goed lees :)

 
Maarten waar zit dan volgens jou de inconsistentie?

Ik volg je niet helemaal.

Verder is het vaak zo dat het lichaam ten ondergaat aan de eigen overlevingsmechanismen bij storingen.

Dat betekent dan niet noodzakelijk dat de overlevingsmechanismen niet deugen, al kennen ook die grenzen als de storingen maar groot genoeg zijn.

 
Lievergezond. Inconsistentie is mij een moeilijk woord :roll:

Maar ik geloof dat je bedoeld tegenstrijdigheid..?

Ja lastig.. hirneise zegt dat het lichaam zegt van: ik ga kanker cellen aan maken om mijn overtollige energie (suikers) kwijt te kunnen. Heel bewust dus..

Mike zegt: we eten gifstoffen die worden in de celwanden gestalt zodat het bloed zo min mogelijk vervuild word, of transvetten die de cellen afsluiten en communicatie niet meer mogelijk is en in anerobe toestand suiker gaat vergisten.

Niet echt bewuste actie van het lichaam lijkt mij in dit geval,

dus dit zijn twee verschillende oorzaken/redenen waarom we kanker zouden krijgen.

En zo zijn er nog tig meer verschillende onderzoeken die allemaal ander gevolg/oorzaak geven.

Hirneise zegt ook je moet het niet bestrijden, het reageert dan alleen maar heftiger, maar door h202 en ozontherapie enzo bestrijd je de kanker toch ook? Kanker leeft imers niet in zuurstofrijke omgeving.

Dus dat leek mij wel wat te botsen

 
Lievergezond. Ik hoop dat je mijn verhaal hierboven een beetje begrijpt, eigenlijk vraag ik of er ondanks alle theorieën en ideeën van warom en hoe kanker werk er toch een verband tussen deze theorieën is die ik niet zie.

Ik zie zo af en toe een link geplaatst worden over bv kanker maar als je de teksten naast elkaar zet word er over voledig ander bevindingen gesproken, en mijn voorbeeld was dus het verschil tussen wat mike schrijft en hirneise.

Quote:
Verder is het vaak zo dat het lichaam ten ondergaat aan de eigen overlevingsmechanismen bij storingen.


Dit snap ik niet helemaal.

 
@ maarten: aangaande dit aangehaalde citaat door jou:
Quote:
Verder is het vaak zo dat het lichaam ten ondergaat aan de eigen overlevingsmechanismen bij storingen.

Dit snap ik niet helemaal.


En aangaande dit citaat van jou:
Quote:
hirneise vegt dat het heel bewust gebeurt om al het suiker uit de cellen te krijgen


En dit citaat van jou:
Quote:
hirneise zegt dat het lichaam zegt van: ik ga kanker cellen aan maken om mijn overtollige energie (suikers) kwijt te kunnen. Heel bewust dus..


Ik lees in je citaten een opvatting over kanker als overlevingsmechanisme van het lichaam op te makn uit het woord bewust. Mijn reactie daarop: ondanks dat het bewust zou kunnen zijn, kan dit overlevingsmechanisme de mens zelf tegelijk ook tegenwerken.

Quote:
Hirneise zegt ook je moet het niet bestrijden, het reageert dan alleen maar heftiger, maar door h202 en ozontherapie enzo bestrijd je de kanker toch ook?


Ik lees het zo: Hirneise zegt: je moet de gevolgen van de zuurstofarme omgeving niet bestrijden (dus het overlevingsmechanisme van het lichaam moet je niet aanpakken; wat kanker is), maar iets doen aan de oorzaak: de afwezigheid van zuurstof in het lichaam.

Feitelijk is het melkzuur uit het lichaam halen ook een gevolg weghalen van wat het lichaam doet met de overtollige suiker in het lichaam.

Verder is het gevolg van de consumptie van transvetten dat de menselijke cel niet meer kan ademen.

Dat is dan niet een bewust antwoord van het lichaam, maar gewoon het gevolg van schadelijke vetten eten.

Hierover:
Quote:
we eten gifstoffen die worden in de celwanden gestalt zodat het bloed zo min mogelijk vervuild word


Lijkt mij dat dit ook de celademing niet ondersteunt.

Verder: in kankercellen vindt men vaak de grootst mogelijke vervuilingen.

 
Quote:
Verder is het vaak zo dat het lichaam ten ondergaat aan de eigen overlevingsmechanismen bij storingen.


Quote:
Mijn reactie daarop: ondanks dat het bewust zou kunnen zijn, kan dit overlevingsmechanisme de mens zelf tegelijk ook tegenwerken.


Ok zo bedoel je, net als hart en vaat ziekte, als probleem niet opgelost word slipt alles dicht.

Quote:
Lijkt mij dat dit ook de celademing niet ondersteunt.


Nee dat doet het zeker niet.

Maar mijn vraag blijft dus open: is het zoals hirneise zegt, bewuste actie om het lichaam zoveel mogelijk vrij van suiker te maken?

Of wat ik van mike lees, een actie van elke individuele cel zelf om als individu te kunnen overleven.

Of dat er zelfs een verband tussen deze is, maar die zie ik niet, behalve dat beide over te veel suiker praten.

Ik vind mike z'n idee nog meest logisch, een overlevings meganisme van de cel die zich afzondert.. niet zo zeer van het lichaam.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.744
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan