Censuur, media

Niet persé. Mag ook over andere belangrijke wereldzaken gaan.
Ik heb net een vertaling aangelverd van Bioclandestine over het onderzoek van de Staatsdoema.
Mijn vertaling van een tekst van Bioclandestine is geweigerd, omdat het niet onpartijdig was en omdat men het meer een persoonlijke opinie vond met onvoldoende onderbouwde beschuldigingen.
 
Ik heb nog de suggestie gedaan om het als column te posten in afwachting van het eindrapport. Als die suggestie wordt afgeschoten, stop ik met Tegenwind.
Hier is je eindrapport , van Alain Grotaers

Geschte heer,

Wij zijn geen propagandamachine, niet van de ene noch van de andere kant.
Gedegen journalistiek is niet gebaseerd op overheidspropaganda van iemand uit de Doema, maar op verschillende onafhankelijke bronnen.
Het is een soms frustrerende bezigheid, maar in deze tijden van desinformatie, verzinsels, halve waarheden en hele leugens is het belangrijk om als onafhankelijk en kritisch medium te weten of de informatie die je krijgt ook te checken valt.
Dat was in het geval van het stuk uit BioClandestine niet zo. Misschien is dat later wel het geval en dan zullen we dat herbekijken.

We zijn wel degelijk goed geïnformeerd, maakt u zich daar vooral geen zorgen over. Maar we beschikken over een journalistieke deontologie waar we niet van afwijken
 
Kortom, ze zijn niet goed geinformeerd en daar helot het smijten met dure woorden als 'deontologie" niet bij (moest het even opzoeken, ze hadden gewoon 'gedragscode' kunnen gebruiken, of 'ethiek'). Doet me denken aan al die mensen die beweren 'wakker' te zijn en dat niet zijn. In deze reactie lees je de arrogantie van de hoogopgeleide, die jou gaat vertellen hoe het zit en niet andersom.

Mike
 
@Fries Foar Frijhiid
Mocht je met frisse tegenwind willen reageren ..... conceptje

🇨🇳
Verwijzend naar onze isagoge het volgende:
Vooraf uitsluiten van vermeende Russische overheidspropaganda komt journalistiek apocrief over. Een beetje ambetant was uw uebos voor exclusieve woorden en dat ik deontologie moest opzoeken. Ik ben nu eenmaal niet zo eloquent, wel agibílibus. Eloquentie betekent voor mij geen epibreren. Dit taalgebruik is vrij frustatoir en komt hautain over. Ik vermoed dat 98% van de lezers de online vertaler Chinees-Nederlands opslaat. Ik begin te divageren. Tijd voor mijn apotheose: met contrecoeur wens ik u succes.

🇳🇱
Verwijzend naar onze inleiding het volgende:
Vooraf uitsluiten van vermeende Russische overheidspropaganda komt journalistiek twijfelachtig over. Een beetje irritant was uw behoefte voor dure woorden en dat ik gedragscode moest opzoeken. Ik ben nu eenmaal niet zo welbespraakt, wel ondeugend vindingrijk in het leven staand. Welbespraaktheid betekent voor mij niet doen alsof je iets belangrijks doet. Dit taalgebruik is vrij overbodig en komt hooghartig over. Ik vermoed dat 98% van de lezers de online vertaler Chinees-Nederlands opslaat. In begin af te dwalen. Tijd voor mijn sluitstuk: met tegenstrijdig hart wens ik u succes.
 
Zaterdag 23 juli verscheen in het Parool en in het AD een artikel over de demonstratie die op die dag plaatsvond op de Dam in Amsterdam. De artikelen zijn een perfect voorbeeld van hoe de mainstreammedia niets meer van elkaar verschillen, en continu tegenstanders van het beleid framen, demoniseren, dehumaniseren en belachelijk maken. Het is ook een perfect voorbeeld van hoe journalisten zichzelf verkopen aan elk die betaalt.

 
Man in America over Xi en Poetin:

Bij deze zijn Telegramkanaal:
 
Korte samenvatting, gezien de vraagstelling? Zijn ze white hats vollgens hem of leiden ze ons in de val? Indien het laatste, dan hoef ik hem nl. niet te zien.

Mike
 
De media stilte over de Bio-Wapen-labs. Even een onderzoekje gedaan van 5 minuten bij ZeroHedge, oeps maart, april en nog wat in juni. Echt nieuws, net echt. Geen wonder dat ik ze eigenlijk ook niet meer volg de laatste maanden, ...
 
Korte samenvatting, gezien de vraagstelling? Zijn ze white hats vollgens hem of leiden ze ons in de val? Indien het laatste, dan hoef ik hem nl. niet te zien.

Mike
Niemand heeft meer schade aangericht dan de CCP en Poetin verbindt zich hieraan.
Dus Man in America heeft weinig vertrouwen in Poetin en Xi. Overigens ook in Musk.

Hij oppert ook dat communisme in Rusland ondergronds is gegaan.

Hij verwijst naar de 100 year marathon van de CCP waar de ambitie wordt uitgesproken om binnen 100 jaar de grootste wereldmacht te zijn en dat Xi dat onderschrijft.
 
Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.473
Berichten
502.262
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan